‘Deauville’ (of Progress of Palais of..etc) velgen zijn de standaard LM-velgen van de type 3.
De ‘GT’ velgen zijn de standaard LM-velgen van type 1 en 2 (bij type 1 had je ze meen ik ook in een ‘TRX’-maat).
Ik heb de indruk dat de ‘GT’ velgen van iets betere kwaliteit waren dan de bloemkolen van de Deauville.
rb schreef:‘Deauville’ (of Progress of Palais of..etc) velgen zijn de standaard LM-velgen van de type 3.
De ‘GT’ velgen zijn de standaard LM-velgen van type 1 en 2 (bij type 1 had je ze meen ik ook in een ‘TRX’-maat).
Ik heb de indruk dat de ‘GT’ velgen van iets betere kwaliteit waren dan de bloemkolen van de Deauville.
Dat ik inderdaad exact dezelfde velgen op mijn GT heb gehad maakt nog niet dat dit GT-velgen heten De BX is als 16 TRS in 1982 al geïntroduceerd met deze velgen.
Ze zijn als optie op de luxere BX type 1’s geleverd, behalve op de Digit en Sport.
Later zijn ze nog geleverd als optie op de BX 19 TRD en TRD Turbo en werden bepaalde modellen zoals Palais en Montreux er standaard mee uitgevoerd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Later zijn ze nog geleverd als optie op de BX 19 TRD en TRD Turbo en werden bepaalde modellen zoals Palais en Montreux er standaard mee uitgevoerd.
Volgens mij waren ze op Type 2 op alle R* en TR* modellen optioneel te leveren. Nooit begrepen waarom ze zijn overgestapt naar de type 3 met zwart vlak in het midden.
Kijk op de site van de RDW eens bij de DG-DD-xx -serie. Daar zitten een aantal Chics tussen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX