stoterstangen90 schreef:Een heel gedoe dus. Dan maar 3punt gordels achter in je eend.(waaraan moet je die vastmaken????????)
dat kan..
Met wat laswerk! Het is al vaker gedaan.
http://www.2cv.nl/interactief/forum/viewtopic.php?t=974&highlight=gordel+achterin
http://www.2cv.nl/interactief/forum/viewtopic.php?t=1428&highlight=gordel+achterin
paz schreef:stoterstangen90 schreef:Een heel gedoe dus. Dan maar 3punt gordels achter in je eend.(waaraan moet je die vastmaken????????)
Postbus 51 schreef:* Alle autostoeltjes mogen voorin geplaatst worden. Het enige dat niet mag is een kind vervoeren in een autostoeltje dat tegen de rijrichting in is geplaatst als daar een airbag voor zit die niet is uitgeschakeld.
Dus je kunt de kleine ook gewoon voor in de eend zetten (als je daar tenminste een 3-punts gordel hebt).
Moet je vrouw wel achterin, maar dan bemoeit ze zich ook minder met je rijstijl
Erger nog is het voor taxi- en busvervoer:
Postbus 51 schreef:
In bussen en op de achterbank van een taxi is een autostoeltje of zittingverhoger niet verplicht. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten dan de gordels gebruiken, voor zover aanwezig, en kinderen jonger dan 3 jaar mogen in dat geval los worden vervoerd. Neem bij voorkeur geen kind op schoot, want dat is riskant bij een frontale botsing.
Het overheidsorgaan wat deze regels opstelde heeft kennelijk geen flauw idee hoeveel kinderen vanwege allerlei redenen met taxivervoer van en naar scholen en instellingen worden vervoerd.
Waarom nou weer zo’n rare uitzondering? Het is dus allemaal toch niet écht belangrijk?
Ich bin ein Breaker
vraag gewoon een taxi vergunning aan :p
mss toch ook wat omslachtig, maar een eend met taxi-bordje is wel heeel grappig
Foto’s van mijn CX-en:
http://homepage.mac.com/paz/Citroen_CX/Menu13.html
karel schreef:
Erger nog is het voor taxi- en busvervoer:
Postbus 51 schreef:
In bussen en op de achterbank van een taxi is een autostoeltje of zittingverhoger niet verplicht. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten dan de gordels gebruiken, voor zover aanwezig, en kinderen jonger dan 3 jaar mogen in dat geval los worden vervoerd. Neem bij voorkeur geen kind op schoot, want dat is riskant bij een frontale botsing.
Het overheidsorgaan wat deze regels opstelde heeft kennelijk geen flauw idee hoeveel kinderen vanwege allerlei redenen met taxivervoer van en naar scholen en instellingen worden vervoerd.
Waarom nou weer zo’n rare uitzondering? Het is dus allemaal toch niet écht belangrijk?
Vooral als je bedenkt hoe dat gebeurd: Het gaat vaak om bedragen (kosten voor dat vervoer) waar een gemeente voor verantwoordelijk is dat ze openbaar moeten aanbesteden (bedrag is boven een bepaalde grens). Als dan die aanbesteding niet goed omschreven is gaat het weg voor een bedrag waar de honden geen brood van lusten. Dus krijg je chauffeurs die niet kunnen rijden etc.
wanneer komt deze erdoor?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017