Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als jij diezelfde dakconsole als Felice in je BX hebt, dan heb je geen origineel schuifdak nee. Met een fabrieksdak hoor je een aangepaste dakconsole te hebben. Wat kan je schuifdak? Aleen aan de achterkant omhoog, of kan die ook open schuiven? En zo ja, schuift die dan óver het dak, of in het dak?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
PieterSanders schreef:Dakconsole…dat klinkt al wat fatsoenlijker dan “dakding”. Nou, is dat dakconsole dezelfde als die op het (goede) plaatje? Dat er geen plip in zit, is niet erg, want die heb ik sinds kort dankzij streetfighter. Iets zegt me dat achter het hemeltje de connector van de plip gewoon ergens ligt rond te zwerven.
het is precies de zelvde, wat ik er voor wil hebben… geen idee liefst een leuke citroen sleutelhanger of een tros banaanen (ben ik gek op!) laat het maar horen of wil je nog een foto?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Timo1990 schreef:Als jij diezelfde dakconsole als Felice in je BX hebt, dan heb je geen origineel schuifdak nee. Met een fabrieksdak hoor je een aangepaste dakconsole te hebben. Wat kan je schuifdak? Aleen aan de achterkant omhoog, of kan die ook open schuiven? En zo ja, schuift die dan óver het dak, of in het dak?
Het dak kan aan de achterkant omhoog én kan inschuiven. Hij gaat twee kanten op. Volgens mij vond ik vandaag tussen de zekeringen een draad met een extra 15A zekering, die ongetwijfeld het dak afzekert (ik zou niet weten waar hij anders van moet zijn). De losse draad deed me al vermoeden dat het misschien met het dak te maken had. Het dak zit echter wel op de “gewone” plaats.
banaanepit schreef:PieterSanders schreef:Dakconsole…dat klinkt al wat fatsoenlijker dan “dakding”. Nou, is dat dakconsole dezelfde als die op het (goede) plaatje? Dat er geen plip in zit, is niet erg, want die heb ik sinds kort dankzij streetfighter. Iets zegt me dat achter het hemeltje de connector van de plip gewoon ergens ligt rond te zwerven.
het is precies de zelvde, wat ik er voor wil hebben… geen idee liefst een leuke citroen sleutelhanger of een tros banaanen (ben ik gek op!) laat het maar horen of wil je nog een foto?
Weet je hoe moeilijk een LEUKE Citroën-sleutelhanger te vinden is? Ik heb me al te pleuris gezocht naar iets met de oude dubbele chevrons in plaats van het 2009-logo. Maar ik houd vol . Behalve bananen iets anders waar ik je blij mee kan maken?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
ik neem het eends mee na de nieuwjaarsborrel van de bx club als je teminste ook gaat pieter
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Als een hoogteregelaar het slecht doet, kan het dan zijn dat je na het starten “STOP” en “(!)” in je dashboard ziet branden en dat die lampjes uitgaan als je een flinke dot gas geeft? *
* Uitleg: de TZD heeft sinds dat het lek gerepareerd is aan het hydraulische systeem last van slecht omhoog komen aan de voorkant na een lange(re) tijd stilstaan. Ook heb ik het idee dat hij voor niet helemaal op de goede hoogte komt (zeker in vergelijking met de groene TGI).
Achter gaat altijd prima omhoog. Daarnaast geeft hij soms “STOP” en “(!)” aan net na het starten (voor het wegrijden). Na een fikse dot gas gaan de lampjes meteen uit. Pas dán komt de BX omhoog. Als je handmatig de hoogte omhoog en omlaag schuift doet hij het verder prima.
Het lijkt me voor de hand liggend dat het een en ander oorzaak-gevolg is, maar zit ik op de goede weg als ik de hoogteregelaar verdenk?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Kunnen wellicht ook stroeve veerpoten zijn
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
‘Stop’ etc, gaat aan als je LHM peil te laag is, óf als het systeem de werkdruk niet haalt. Dus als je peil goed is, betekent dat dat er niet genoeg druk gaat naar de veiligheidsklep. Daar zit namelijk de drukschakelaar. Misschien hevige interne lekkage? Bij mijn auto zijn waarschijnlijk de veercilinders achter versleten, en moet ik ook wat gas bij geven voordat het lampje uit gaat. Als bij jou je veercilinders vóór zijn versleten kan dat zich ook uiten in slecht omhoog komen (wat joppevg zegt).
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Heeft het dan nog zin om WD40 in dat gat bovenin te spuiten of maar meteen op zoek naar nieuwe veerpoten? Zijn die trouwens op elke BX hetzelfde?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
mijne dut het ook wat lastiger in de winter het zijn de stroeve veerpoten want als ik uit stap en de bx hard heen en weer zwaai komt hij sneller omhoog. ik heb voor de koude dagen advizeer ik een hoes (maar dan wel niet parkeren in de wind)
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
De BX hard heen en weer zwaai? Heftig!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
het werkt en voor mij is dat genoeg tis aleen waneer ik de hoes vergeet en ze staat vol op in de ijzige wind is maar 2 keer in totaal voor gekomen
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Het een en ander aan dashboardverlichting werkt niet of net iets té goed. Ik wil daarom alle lampjes vervangen (incluis die van de interieurverwarming). Zijn dit allemaal dezelfde lampjes, hoeveel heb ik er nodig en, met name, heeft iemand een goed adresje waar je die per handjesvol makkelijk en goedkoop(achtig) kan bestellen?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
ik dacht dat dat bij vrijwel elke auto gelijk is die interieur lampjes en dat ze bij de halfords te verkrijgen zijn.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Ik heb ze op de sloop gehaald.. Ik had een GTi dash gehaald daar, en de lampjes die bijna niet gebruikt worden (kat, abs, etc.) gebruikt voor de verlichting. Verreweg het goedkoopst.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Nou, het punt is meer: ik wil in de groene BX nieuwe lampjes zetten en daarvan de goede overzetten naar deze BX. Het is wel handig om vast te weten hoeveel ik er ongeveer moet hebben als ik ze allemaal wil vervangen…
—==—==—==—
Vandaag niet zo’n goede dag, maar wel veel wijzer geworden. Al een tijdje doet je aanjager het niet meer. Dat betekent dus dat ik niet kan ontwasemen en dat het ook niet warm kan worden in de BX. Vrij vervelend, vooral als het -zoals nu- vriest.
Met goede moed had ik dus de aanwijzingen van Roel Tiemersma gevolgd voor het verwijderen van het paneel in de middenconsole. In eerste instantie gaf de rechterkant niet zo goed mee, maar uiteindelijk lag het front eraf (zonder dat het kapot ging). Daar hield echter het avontuur op: ik heb de spanning gemeten met een voltmeter die uit de draaiweerstand kwam, nadat ik die schoongemaakt had met wat nagellakremover. Die truc gebruik ik regelmatig met de sleepcontacten in bandrecorders en platenspelers en aangezien de variabele weerstand hier er niet zo schoon uitzag, was het het proberen waard. De draaiweerstand werkt (hoewel niet zo lineair, maar soit) en er komt dus ook spanning naar de aanjager zelf.
Daar strandde echter het onderzoek omdat ik door de kou mijn handen niet meer goed kon bewegen. Of de spanning “aankomt” bij de fan is dus maar de vraag. Zo ja, dan is dus de fan zelf kapot. Dacht ik althans.
Iemand nog andere tips om na te lopen?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime