14 van de 26
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Wimb’s XM: het einde.
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 16 december 2012 09:34 PM
  [ # 196 ]

Zitten die gele overzetkapjes nu dus over de 6000K xenonpitten Wim?

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3236

Gepost: 17 december 2012 08:58 AM
  [ # 197 ]

Ja. Die kapjes zitten in de monturen dus als ik die zou hebben willen verwijderen was het aardig wat meer werk geweest.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 06 januari 2013 03:06 PM
  [ # 198 ]

Moeders en ik zijn 24 december naar m’n vader in Noord-Frankrijk getogen om daar de Kerst te vieren. En de 27e door naar Hongarije om Oud en Nieuw met de schoonfamilie te vieren. Gisteren zijn we van Fadd terug gereden naar Hilverdorp. Al met al hebben we de afgelopen 2 weken zo’n 3.800 km afgelegd en gisteren is madame door de memorabele kilometerstand van 300.000 km gegaan. bravo
Ze is met d’r 18 jaren stemgerechtigd en met die 3 ton halverwege. Laughing

Natuurlijk is het rondje Europa zonder problemen verlopen. Alhoewel, ik heb al een tijdje problemen met de pingelsensor. De status is veranderd van tijdelijke storing naar permanente. Gezien de staat van ontbinding van dat ding is het ook niet zo raar.
Tijdens het uitlezen van de storing zag ik ook dat er een permanente storing van de benzinedampklep is. Sinds de Grote Beun zat de steker niet goed vastgeklikt. Surprisedops:
Verder vond het Becker radio/navigatiesyteem het ineens niet meer nodig om aan te gaan. Dat lukte pas nadat de zekering achterop de radio er uit en weer ingestoken was. En als klap op de vuurpijl vond de VDO Tempostat het op de weg terug ineens wel welletjes. Hier was het uit- en weer inschakelen van het contact voldoende.
Als ik het lijstje met ‘problemen’ zo bekijk, lijkt het wel of madame niet van Duits materiaal houdt. Rolling Eyes

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 06 januari 2013 05:54 PM
  [ # 199 ]

ach, als dat het hele lijstje is dan ziet het er erg goed uit. Wat dat frans-duits betreft, das historisch gezien al vaker een botsend geheel geweest. Smile

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 06 januari 2013 08:39 PM
  [ # 200 ]

Ik hoop het want er zit best veel Duits spul in wat Freude am Fahren mogelijk maakt. Siemens, Beru en Bosch, om maar ‘ns wat namen te noemen. Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 486

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 09 januari 2013 01:25 AM
  [ # 201 ]

Wim jongen, je hebt onze weddenschap wie het eerste de 3 ton zou doorkruisen met glans gewonnen. Gefeliciteerd! (ik zit nog net voorbij de 296K)
Ben het wel met Gompy eens dat je problem list zeer overzichtelijk is. Wat geen verassing zou moeten zijn, gezien de staat van onderhoud van je XM.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 januari 2013 01:46 AM
  [ # 202 ]

de 3 ton doorkruisen is toch niet zo heeel bijzonder ?  Ik heb nog steeds mijn vertrouwde groene 16kleppert. Gekocht van Example op 182k en nu inmiddels 313k Smile

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 09 januari 2013 08:41 AM
  [ # 203 ]

Dat is ook niet bijzonder. Waarom denk je dat ik halverwege in de topic titel heb gezet? Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 19 januari 2013 12:02 AM
  [ # 204 ]

In Hongarije ontdekte ik een rammelend geluid, net of de uitlaat ergens tegenaan kwam. Alleen was het gekke dat het van voor de kat leek te komen. En alleen met koude motor. Dus vanavond de beunclub bezocht en niets kunnen vinden. Alles rondom het stuurhuis nagelopen want misschien waren ze bij v/d Laan iets vergeten vast te zetten. Maar ook dat was niet het geval. Het enige was dat het hitteschild over het stuurhuis wat naar achteren stond en net tegen de beugel van de handremkabel aan kwam. Dus dat schild wat naar voren gedraaid en volgens mij is de rammel weg.
Ook heb ik vanmiddag de nieuwe klopsensor (Originalteile Bosch) gemonteerd. Oud en nieuw naast elkaar:

Na afloop van de beunclubsessie nog even een stukje over de A27 heen en weer gekacheld en madame hangt nu aan het gas en gaat als de brandweer! De oude was dus al heel lang stuk.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12514

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 19 januari 2013 01:19 AM
  [ # 205 ]

Dus komende zomer hebben we echt niets meer te sleutelen aan je XM ?  Smile
Het word zo een beetje de minst probleemloze XM.

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 19 januari 2013 01:22 AM
  [ # 206 ]

Ja , zo`n pingelsensor zorgt er voor dat de TCT z`n turbo niet lekker doortrekt en inhoudt heb ik ook gemerkt een paar maanden terug .
Mijn stekker hing gewoon los , waren ze vergeten bij Gert de Jong na de turborevisie.
Hoe kwam je erachter dat je pingelsensor stuk was , geLexiaat? Of geKassievanmallepietje`t?
Lekker hè , als`ie weer ouderwets doortrekt .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 19 januari 2013 10:01 AM
  [ # 207 ]

Ik had al heel lang dat na een reset het mm-lampje na een aantal keren starten een paar seconden bleef branden. In december heb ik de motor schoongemaakt met engine cleaner en dat is waarschijnlijk de nekslag geweest voor die sensor. Er zaten al barstjes in de behuizing maar na de reiniging waren er stukjes afgebroken. Water en elektronica is geen goed combinatie. De storing veranderde ook van tijdelijk naar permanent.

ZX1.4i schreef:

Dus komende zomer hebben we echt niets meer te sleutelen aan je XM ?  Smile
Het word zo een beetje de minst probleemloze XM.

cheese
In ieder geval moeten de voorste wiellagers nog vervangen worden. Dat weet ik al zolang ik de auto heb, maar bij de laatste APK was daar discussie over. De keurmeester vond het geen afkeur, in tegenstelling tot de monteur die met mij mee was. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

JanSr
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3437

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 januari 2013 10:13 AM
  [ # 208 ]

Maar goed dat die monteur (nog) geen keurmeester is…..

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 19 februari 2013 09:07 PM
  [ # 209 ]

Sinds enige tijd had ik een rammel, net of de uitlaat niet goed hing. Helaas bleek het de inhoud van de kat te zijn. Wat kan dat spul een herrie maken! Gelukkig kon ik er eentje van Expelliarmus overnemen.
Bij ons kantoor zijn ze al maanden bezig een woonwijk te bouwen en voor de lol worden er zo nu en dan damwanden de grond in getrild. confused Vandaag was weer zo’n dag, maar gelukkig kon ik ‘s middags bij de beunclub terecht. Dus een kort werkdagje en lekker aan de beun. En dat was maar goed ook want een van de 3 ophangrubbers bleek gescheurd te zijn. De nieuwe kat is een stukje korter en daar ben ik blij mee omdat de achterliggende combinatie van Bosal, Johny Walker en USN zich nu veel makkelijker goed laat uitlijnen.

Het volgende klusje dient zich ook alweer aan: de debielregelaar begint aan de zijkant steeds meer te zweten. Maar ik ben in blijde verwachting van een nieuwe.
Never a dull moment with a French car. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 19 februari 2013 11:03 PM
  [ # 210 ]

clap

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

14 van de 26
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook