Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daarom bied ik ook de achterbank aan, dan heb je 2x zoveel ruimte
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik heb vanavond een mail gestuurd aan organisator Marcel Dehue, om wat meer duidelijkheid te krijgen over de overige kosten en enkele andere vragen die ik had.
Hallo Marcel,
ondanks bedenkingen tav de groepssamenstelling (waar we dus niet de enige in zijn - zoals ik wel dacht) zijn wij wel degelijk geïnteresseerd om in te gaan op je aanbod.
Daarom nu enkele praktische vragen. Mogelijk kun je een indicatie geven op basis van eerdere ervaringen (zal je er niet op vastpinnen):
1 Is de reis in- of exclusief maaltijden? Welke?
2 Wat zouden kosten per equipe bedragen voor een servicemonteur (indien nodig, wat ik me afvraag)?
3 Wat bedragen de douanekosten?
4 Wat bedragen kosten verzekering auto? Op basis taxatiewaarde € 15.000.
5 Is het geen probleem om auto’s met LHM in te voeren (hydraulische olie veer- en remsysteem Citroën)?
6 Kunnen gereedschap, onderdelen en verpakkingen LHM meegenomen worden, in de auto? (Waarbij deelnemers onderling bespreken wie welke onderdelen meeneemt.)
7 Hoe worden de auto’s vervoerd? Welke voorzieningen moeten wij daarvoor treffen? Gebeurt dat door een ervaren en betrouwbaar bedrijf?
8 Hoe lang van te voren wordt de auto verscheept? En hoe lang duurt het voor die weer terug is in NL? Ik neem aan vanuit Europoort?
9 Welke andere bijkomende kosten zijn er en wat zijn de bedragen?
10 Is LPG verkrijgbaar in de VS? (Voor ons niet van toepassing, maar voor andere ID/DS’en vast wel.)
Ik vind het ook prima als je mijn vragen beantwoordt op het Citroën-Forum.
Groeten,
Michel Coenen
Daarop kwam het volgende antwoord:
Beste Michel,
Ik ben bezig een totaaloverzicht te maken van wat wel en wat niet in de reissom inbegrepen is en wat de geschatte kosten zijn van de niet inbegrepen kosten.
Dat overzicht wil ik dan naar alle geinteresseerden mailen.
Gun me een paar dagen om dat overzicht te finaliseren aub.
Je hoort spoedig van me.
Met vriendelijke groet,
Marcel Dehue
Leek me goed om met jullie te delen en duidelijk. We hebben nog even.
Prettig dat er wat meer duidelijkheid komt waar we in stappen.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
LPG heb je geen kans op, maar dat boeit ook niet echt met 3.30 USD per gallon (3.78 liter).
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:LPG heb je geen kans op
Zeker wel. In the us of a wordt LPG ook gebruikt in auto’s. Niet veel, maar onbekend is het niet hoor.. Je kunt het alleen niet tanken bij een tankstation. Wel weer bij een firma die gastanks van campers enzo vult.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het wordt voornamelijk voor bussen en vrachtwagens gebruikt voor zover mij bekend maar het is niet beschikbaar voor particulieren. Ik heb op mijn trips althans nog nooit ergens een tankstation gezien waar je het kon tanken (in TX, NJ, PA en NY) dus in die zin geen kans op
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
LPG is zeker wel te verkrijgen in de VS, alleen niet bij de pomp zoals Waterman al schreef. Het is net zo duur als benzine
Meerdere merken welkom. Ikkan een balletje opgooien op het Peugeotforum maar ik verwacht dat 20 equipes daar TEZAMEN max 9.000 euro kunnen ophoesten…
Blijkbaar vormt het ledenbestand meer een dwarsdoorsnede van de samenleving, met dure schoolgaande of KDV’ende kinderen, waarvan 27% in2013 uberhaupt niet op vakantie kan.
En men zich vooral zorgen maakt over afschaffing van de vrijstelling van mrb. Ik neem aan dat dat hier dus geen issue is…
Maar hoe zit het eigenlijk met de CO2 uitstoot van deze missie? Kunnen mijn kleinkinderen zich straks ook nog zo’n uitstapje veroorloven?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Boogaard77 schreef: Wow… Nu nog ergens 9000 euro vandaan halen…
Nog even afgezien van het geld… waar halen jullie toch allemaal die 25 aaneengesloten vrij dagen vandaan?
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een maand weg. M’n werkgever verslikt zich gelijk in z’n koffie
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Voor een goede vergelijking moet je de tijd, kosten en CO2 belasting van een normale vakantiereis eraf trekken.
Het zijn 18 werkdagen, waar de herfstvakantieweken (ik heb altijd te maken met verschillend regio’s) in zitten. Ik ben zelfstandige en als ik het maar vroeg genoeg weet kan ik mijn werk eromheen plannen. Mijn vrouw werkt deeltijd en kan nu ook nog schuiven. Een normale zomervakantie kost ook 15 of 20 werkdagen.
Als we meegaan, gaan we in de zomer niet op vakantie, in de herfst geen weekje weg en andere zaken hiervoor ook beperken.
Qua kosten is het 3 keer zo duur als een voor ons normale vakantie (goedkoop kamperen met een tent in Frankrijk). Kost ons dus een deel van ons spaargeld. Hebben we er voor over.
Qua CO2 is vooral de vliegreis belastend. Vliegen doe ik zo min mogelijk. Scheepvaart is ook heel vervuilend maar transport auto is maar zeer klein stukje daarvan. KM over de weg vallen wel mee: 6500, net zo veel als 2 normale vakanties.
Kleinkinderen zullen deze reis vast niet meer kunnen maken. Onwaarschijnlijk dat er dan nog een ID/DS op de weg is.
Dat geldt voor veel dingen die we nu normaal vinden, dat die over 30 jaar niet meer kunnen. Mobiliteit zal dan zeker heel anders georganiseerd zijn.
Deze crisistijd is voor mij zéér onzeker qua inkomen. Best kans dat ik tegen die tijd geen opdracht en dus ook geen inkomen heb. Maar moeten we daarom nu niets meer doen?
Bang in een hoekje gaan zitten is niet mijn ding.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
pvanessen schreef:Matthijs164 schreef:die ‘linkse DS excentriekelingen’
kleine nuancering:
wat mij betreft is een DS excentriekeling niet per sé links
Mwah, kijkende naar sommige van bovenstaande reacties zat ik er niet zo ver naast met deze stereotypering
En de rest is gewoon salon-socialist…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gaan we tegenwoordig echt zo ver dat we aan het nadenken zijn hoeveel Co uitstoot een vakantie is…
Ik geloof dat je dan ook niet goed af ben met een oldtimer…
Als er over 30 jaar nog een stuk of wat DSsen rijden, voor welk promillage zullen die dan verantwoordelijk zijn voor vervuiling?
Ik vind het ver gaan en de echt grote vervuilers moet je ergens anders zoeken.
IDealist schreef:
Maar hoe zit het eigenlijk met de CO2 uitstoot van deze missie? Kunnen mijn kleinkinderen zich straks ook nog zo’n uitstapje veroorloven?
Die milieu kant vind ik zeker een issue. Ik was van plan om in mei naar een congres in SanFransisco te gaan en daar een VS vakantie te koppelen. Als de route66 door gaat, dan gaat dat congres voor mijn niet door.
Goed om te zien dat er hier op het forum meerdere mensen zijn die serieus denken om mee te gaan!
Tzt ook maar eens over de reserve onderdelen gaan brainstormen: hoeveel veerbollen, pakkingen, aandrijfassen etc nemen we met elkaar mee.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper