Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi plan van aanpak.
Maar zet eens wat foto’ s online van je vers gespoten dame .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Laat je die MikeSanders behandeling uitvoeren? Zo ja, heb jij een nederlands adres? Of heb je de spullen (frituurpan, spuit, etc) zelf?
Ik doe dit samen met het garagebedrijf die de restauratie van de CX doet.
Hij heeft een spuit een frituurbak en alle toebehoren.
Ik heb nu wel het woord “restauratie” geschreven maar ik denk dat F.SvM (Frank)dit woord heeft geclaimd!
Hij zet een enorme standaard neer voor wat betreft de omschrijving “restauratie” Ik heb zijn creatie al een aantal keren mogen aanschouwen. Ik wou mijn topic eigenlijk noemen: de restauratie van mijn CX Prestige” maar onze werkzaamheden staan in geen verhouding tot zijn aanpak…
Ik zal mijn topic dus maar gaan noemen: “het oplappen van mijn CX Prestige”
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En al klaar?
Of zit er weer iets tegen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Net thuis van een dag klussen aan de CX.
Wat is er inmiddels gedaan:
* Onderkant, losse stukken Dinitrol afgestoken. Oppervlakte/ vliegroest verwijderd. Behandelen met RostJäger.
* Wielkasten, er achter gekomen dat onder de schijnbaar strakke Tectyll laag (in de wielkasten) de kit ter afdichting van de plaatdelen deels los laat. Dus, vuil uit de wielkasten borstelen en los zittende delen weg steken en behandelen tegen roest.
Ik vraag me af hoeveel verborgen ellende cq. leed er verborgen gaat in menig CX?! Met name de wielkasten achter, deze ruimte gaat helemaal omhoog tot het achterraampje.
Als deze plekken niet regelmatig worden geinspecteerd komt de ellende pas naar voren als het verrot is…
Volgende keer de naden voorzien van een nieuwe kitlaag en wielkasten inspuiten met ML.
Vandaag de benzinetank er weer onder geplaatst. Tankvlotter doet het wel maar geeft geen uitslag op de brandstofmeter in het dashboard…Deze hebben we er onder vandaan gehad zodat ik daar ook de onderkant kon behandelen, gelukkig enkel vliegroest. Dus weer de roest verwijderd, RostJäger erop en daarna het oppervlak volledig met was ingespoten.
De onderkant en alle holle ruimten inspuiten komt later, het is te koud om met Mike Sanders vet te werken.
De foto’s geven nog geen volledig beeld van het spuitwerk. Hier alvast een sneak preview.
Vraag: zie foto. klopt het dat er een bevestigingspunt zonder rubber gemonteerd was?
Volgende keer: deuren erin hangen/ LPG verdamper op een lagere plek monteren/ kachelventilator inbouwen/ verlichting monteren/ sierstrips aanbrengen/ bumpers en bodemplaten erop/ kofferbak bekleding aanbrengen/ tapijt midden console echt vast lijmen etc. bijna klaar dus[/img]
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
je schiet lekker op dus.
en dat bevestigings punt hoort zo.
maar waarom de deuren eruit?
in ieder geval succes met de laatste loodjes.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik heb de deuren van de auto afgehaald toen ik bezig was de hele CX tot op het kale metaal bloot te leggen.
Alles wat op of aan de deur zat is verwijderd en later van binnen en buiten opnieuw gespoten. Voordat de spuiter aan de slag ging hebben ze de deuren er in gezet om te checken of alle lijnen klopten. Hierna zijn de deuren, kofferklep en motorkap los gespoten. Binnenkort kunnen we de deuren er weer in hangen en alle onderdelen er weer op zetten. Dat is dus de reden dat de deuren er op de foto niet in zitten.
Blijft nog de vraag waarom de benzinemeter het niet doet op het dashboard. De vlotterr geeft wel verschillende weerstand aan, de oorzaak moet dus elders liggen…
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu de deuren er toch nog uit zijn,zou ik ze eerst met de schanierkant naar beneden zetten .
En dan vol textiel laten lopen,desnoods plak je de gaten dicht zodat het er niet uit kan.
Dit omdat er aan de schanierzijde een dubbele plaat zit,en dit is een beruchte plek van beginnende roest.
Aan de onderzijde an de deuren zitten gaten( kan het water eruit)
Zorg dat deze goed los zijn,daarna dicht plakken en de onderkant vol laten lopen
Mooiste is dat er teveel inzit ,wat je er later weer uit laat lopen,dan weet je zeker dat het overal tussen zit.
( als je snapt wat ik bedoel)
Onderkant kan ook als de deuren erin zitten.
Natuurlijk later het plakband wel weer weg halen
Maar jij hebt toch Metallic lak,dan moeten de deuren er toch inzitten met spuiten (richting lak)
Of heb ik dit helemaal fout?
Succes met de laatste loodjes
En ze klaar is eerst hierheen
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij de tank zelf kun je dus verschillende weerstanden meten?
Probeer het verderop ook eens,volg gewoon de draden.
Gaan over de kofferbakbodem richting middenconsole
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Lekker bezig !
Bij mijn serie 2 lag er een stekkerbus op de bodem (met matig contact) voor de bekabeling van de tankvlotter. Die had ik pas gespot toen mijn vloerkleed er uitkwam. Uiteraard geen idee hoe dat bij jou loopt in een laagdak Prestige, maar gewoon het draadje maar volgen zou ik zeggen. Je kan die veranderende weerstand van de vlotter overigens overal in de bekabeling nameten.
Het dash/tellerunit munt overigens ook niet uit in degelijkheid, dat zou ik ergens ook een keer open maken. Al is het al voor het vervangen van de doorgebrande lichtjes (gelijk led-jes in doen, hoef je dat nooit weer te doen).
En dan de interne verbindingen checken in de tellerunit. Kijk maar bij het draadje+foto’s van Frank !
edit: zie boven reactie van Frank !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Dank je voor de tips!
Frank, voor wat betreft de spuiteichting en techniek heb ik alle vertrouwen in de spuiterij.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen hoe de werkwijze was.
De voorportieren waren inderdaad al iets aangetast bij de scharnieren door roest. Dit is netjes gelast.
Ik ga jou tip gebruiken om de binnenkant van de deuren vol te laten lopen met Tectyll of ML.
Dit past goed in mijn filosofie, als je iets doet moet je het goed doen!
Cx25gtit2, We hebben de weerstand van van de tankvlotter kunnen doormeten omdat de tank er toch onder vandaan was.
Deze gaf verschillende weerstanden aan, maar in het dashboard gebeurde niks. Volgende keer de draad maar eens nalopen.
De tellerpartij staat op mijn lijstje to do ook omdat er nog iets raars gebeurd. Het wormwieltje voor aanpassing van de dashboardverlixhting wordt erg warm. Wanneer je deze open draait zodat de verlichting feller gaat branden valt dee toerenteller dood. Klopt niet hè!? Project vervangen van de lampjes wil ik dan ook meenemen als ook het doormeten van de verbindingen. Misschien roep ik tzt jullie hulp er bij want ik heb hier geen ervaring mee. Waarom het wiel uitvinden als anderen die ervaringen al hebben opgedaan. Lijkt me leerzaam en gezellig ook!
Groet, Egbert
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En al klaar?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Zo langzamerhand nadert het einde van de opbouw van de CX.
Met de deuren erin en de motorkap erop lijkt het weer op een auto.
Dit weekend gaan de stoot strips er op en de koplampen er in!
Zoals ik al eerder beschreef in mijn topic , wil ik ook aan de bijrijderskant een elektrische bediening maken voor de spiegel. Ik heb inmiddels een schakelaar en kabeltje gescoord. Nu ben ik op zoek naar (een uniek) schoteltje. We kunnen al wel de draden in de deur aanleggen en later het juiste schoteltje op het deurpaneel schroeven.
Wie kent deze ondiepe schoteltjes? Op het pookje hoort ook nog een rubber hoesje, zoek ik ook nog.
Zie foto. Wie kan me hier mee verder helpen?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1063
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Die schakelaar zit toch in je middenconsole? Anders kun je er niet bij.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI