Ik heb dus eergisteren het grillkapje gemonteerd maar vandaag is gebleken dat dat geen soelaas biedt. Wel ben je eerder van het probleem af omdat de motor wel duidelijk sneller opwarmt…
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik heb nergens last van. Ik gebruik overigens die afdekplaat niet, terwijl het ‘s nachts als ik van mijn werk thuis kom al een aantal keren lekker vriest. Hij komt vlot en mooi op temperatuur en loopt heel regelmatig, dus ik laat dat ding er mooi af.
Bij de mijne duurt het nu een stuk langer voordat ie op temperatuur komt.
Aangezien woon/werk maar iets van 12 km is, dus niet echt warm.
Daarmee is het verbruik wederom gezakt naar 1:19,5 terwijl ik rond de 1:22 deed toen het warmer was.
Heb bij de dealer het afdekkapje besteld, hopelijk is ie dan wat zuiniger.
(Mijn baas wil graag de CO uitstoot van ons bedrijf verminderen, dus we doen ons best)
Het hikken heeft die van mij ook een beetje sinds het zegmaar vriest.
De oplossing is ietje verder in toeren doortrekken. Dus niet 50km/h in de vier, maar 3 blijven rijden. Dan doet ie het niet. Als ie warm is, geen probleem, mja dat wordt ie dus tijdens het woon/werk niet echt.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Mijn ds3 ehdi die ik altijd netjes warm rijd, zeker niet aftrap lange afstanden
rijd gemiddeld 1:21
Heb hem wel een paar keer op de top gehad 200 op de teller,, let wel geen
tegenwind dan red ie het niet
Vrijdag en zaterdag even naar Keulen op en neer. Bij 150 nog steeds 8,2/100km volgens de bc, da’s lang niet slecht voor zo’n klein motortje. Boven de 180 stuitert het best wel alle kanten op, de wegligging haalt het op snelheid niet bij mijn 9-3 van weleer . Maar motorisch zonder problemen naar de 200+ en dan nog over hebben is niet verkeerd voor zo’n klein ding
Heb zowat mijn halve zondag doorgebracht over het wel en wee van jullie opmerkingen (vanaf de eerste letter van dit rubriek) ik hoop dat ik van die problemen niet zal meemaken, tot heden zeer tevreden van mijn DS3R, geen hikje of stotteren van motor, maak eigenlijk veel kleine trippen maar laat dan toch regelmatig de motor werken (daar dient dit toch voor) de transportblokken zaten ook nog onder mijn wagen, blijkbaar word dit veel over het hoofd gezien, de lichte aanslag op de uitlaat had ik al vanaf dag 1 gemerkt. We zijn nu bijna 1 jaar later en staan nu 4k op de teller daarom had ik garantieuitbreiding genomen tot 50k en/of 5 jaar (ik hoop dat ik daar geen gebruik moet van maken, toekomst zal uitwijzen). Heb ook geen last van rammelende achterveren en ik kan het weten als je weet hoe goed de belgische wegen worden onderhouden.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Meuh. Ik ben auto’s met een kilometerstand van tussen de 2.5 en 3.6 ton gewend. Een hoop van de issues die men hier meldt vallen mij niet op of heb ik misschien niet.
Zou het bij een hoop mensen niet zo kunnen zijn dat zij een diesel hebben omdat de e-HDI fiscale voordelen biedt en niet omdat ze zoveel kilometers maken?
Een turbodieselmotor is nou eenmaal wat anders dan een atmosferische benzine. Het blok is wat zwaarder qua gewicht en constructie en al met al vereist ‘ie een iets sndere aanpak dan een atmosferische benzine. Een diesel excelleert nou eenmaal niet bij altijd maar korte stukjes. Dan wordt ‘ie nooit eens lekker warm. Als je die korte stukjes ook nog combineert met een eco-rijstijl wordt ‘ie helemaal nooit warm.
Met een TDI zoals ik die had (VP, 1.9 110pk, AHF) was het warmrij-advies altijd: boven de 1700rpm en onder de 2200rpm. Je merkte ook dat ‘ie in dat toerengebied, zeker met een koude motor, het lekkerst liep. Dus geen 50 in de 4 en 70 in de 5, maar in resp. de 3 en 4
Dan gaf het metertje eerder de bedrijfstemperatuur aan, hoewel de temperatuur van het koelwater niet zo gek veel zegt over de temperatuur van het blok. Doordat dat wat zwaarder is heeft het iets langer nodig om op te warmen dan het koelwater.
Mijn diesels zagen en zien voornamelijk langere ritten op de autosnelweg, waarbij ze regelmatig stevig aan het werk moeten. Ik heb mijn DS3 sinds 10 februari 2012 en 20 december 2012 is ‘ie over de 50k gegaan. Is misschien wat extreem, maar het moge duidelijk zijn dat ‘ie doet waar een diesel het beste in is: lange ritten op bedrijfstemperatuur. Daarbij ben ik geen cententeller en heb ik dus geen zuinige rijstijl, had ik in mijn prive auto’s ook al niet.
Waar ik me wel mateloos aan irriteer is het slechte zicht naar achteren aan de bedtuurderskant bij het achteruitrijden in het donker. Ik zie aan die kant vaak niet hoever ik van de stoeprand af zit bij bijv het fileparkeren in een smalle strook in een smalle straat (zo een waar mijn vriendin woont), waar het imho nogal uitmaakt of je 10 of 40 cm uit de kant staat. Zeker als het regent zie je geen fl*kker links.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
heeft er al iemand ervaring met vorst en het in klappen van de buiten spiegels?
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Vorig jaar geen last van gehad.
Bevriezen is geen ramp, aangevroren sneeuwklompen daarentegen… Ik blijf het stom vinden dat je het inklappen van de spiegels niet zelf in kan stellen op de boordcomputer. Bij andere Citroen modellen kan het nl. wel.
Spiegels geen last mee gehad, soms een kraakje hier en daar tijdens vorst maar ach.
wel geluidslekkende bestuurders raam… irritant en alsof het raam niet helemaal goed afsluit. Linker bovenhoek aan duwen richting de spiegel en het windgeruis is weg.
is naar laten kijken iig.
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Hou m’n hart iedere keer weer vast als het gevroren heeft en m’n spiegels klappen uit!
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Mijn DS3 word 2 jaar in april en de spiegels leven nog steeds ondanks de vorst. En tjah Citroën maakt ze niet zo dat je ze zelf kan uitzetten, dus dat word garantie als het een keer fout gaat.
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Maar daar heb je zo weinig aan als je ‘s ochtends op de oprit staat met kapotte spiegels.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Je kunt dit softwarematig uit laten zetten bij de dealer, is mij verteld door de verkoper.