Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Matthijs164 schreef:pvanessen schreef:Matthijs164 schreef:die ‘linkse DS excentriekelingen’
kleine nuancering:
wat mij betreft is een DS excentriekeling niet per sé linksMwah, kijkende naar sommige van bovenstaande reacties zat ik er niet zo ver naast met deze stereotypering
‘Linkse excentriekeling’ beschouw ik als een compliment.
En ach, ten opzichte van een op de rechter baan rijdende rechtsgestuurde MG ‘sportauto’ (ja, want stug geveerd = sportief) ben je in de DS op de linkerbaan met 125 voorbijcruisend in je DS al gauw een linkse excentriekeling.
Misschien dat ik daarom graag Citrofielen om me heen zie en vaak weinig klik heb met mensen die in een ander merk klassieker rijden?
Alle gekheid op een stokje, ik reageerde op eerdere posts. Je moet alles relatief zien, maar wel over alles nadenken. En alles wat je belangrijk vindt meenemen in je afwegingen. Althans zo sta ik in het leven.
Een aantal reacties over veel geld en tijd vond ik te kort door de bocht.
Ik vind nadenken over CO2 belasting wel belangrijk. Al is het maar omdat over 20/30 jaar de olie op is en we dus wel na moeten denken over alternatieven. Tegelijk leef ik nu en wil ik ook genieten van het leven. Schipperen daarin dus.
Overigens, het is vaker gezegd, voorkomen dat er een auto (of nieuw huis) voor je gebouwd moet worden is héél goed voor het milieu. Dan mag je klassieke auto (of huis) best wat meer uitstoten. Waarbij klassieke Citroëns overigens erg schoon zijn. Zelfs diesels.
Back on topic…
Ik ga dit weekeind de dia’s van onze USA reis van 25 jaar geleden maar eens van zolder halen en bekijken. Heb ik niet voor niets een paar maanden geleden een andere diaprojector gekocht op een rommelmarkt. De selectie was maar 500 dia’s.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Begrijp mij goed: ik ben er niet op uit om het voornemen tot zo’n uitstapje te verzuren, deelnamecis ieders persoonlijke wens en daar heb ik niets mee te maken. Ik vind het echter altijd wel goed om kritisch te blijven kijken naar de pro’s en con’s van een evenement. Juist ook omdat maatschappelijke acceptatie van alles wat bij onzecgeliefde hobby hoort een factor van belang is, waaraan ik graag bijdraag, lees: die verdedig ik doorgaans te vuur en te zwaard. Kritische vragen dragen bij aan bewuste keuzes.
Edit: Michel, onze berichten kruisten elkaar, maar telepathie of niet, ze sluiten mooi op elkaar aan. Foto’s (in dit topic?) welkom!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Michelidds schreef:Waarbij klassieke Citroëns overigens erg schoon zijn. Zelfs diesels.
Back on topic…
Als je ok vind ga ik nog héél eventjes off-topic door Het is een fabeltje dat klassieke citroëns schoner zouden zijn dan ander spul. Alles gaat en staat met afstelling en technische staat, maar gezien het feit dat geen van de DS’sen (met uitzondering van die van Egbert) van enige lambdaregeling voorzien is kan je zo’n wagen onmogelijk schoon noemen. Het vervuilt net zo veel als een jag, volvo of MG.
Nog even over diesels: een cx diesel, en dan met name de 25 trd turbo 2, is ontzettend vervuilend. ZO vervuilend dat ze in CH en AT alleen verkocht mochten worden met een after-market EGR systeem én vermogensbeperking. Dit geheel terzijde.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Michelidds schreef:
Alle gekheid op een stokje, ik reageerde op eerdere posts. Je moet alles relatief zien, maar wel over alles nadenken. En alles wat je belangrijk vindt meenemen in je afwegingen. Althans zo sta ik in het leven.
Een aantal reacties over veel geld en tijd vond ik te kort door de bocht.
Vond ik ook, vandaar mijn vorige post. Mooi van je dat je jullie keuze toelicht maar wat mij betreft moet ieder voor zichzelf bepalen hoeveel geld er waaraan besteed wordt. Je kunt alles rationaliseren maar het leven moet ook leuk blijven. Ik verheug me nu al op de foto’s!
Michelidds schreef:hen123drik schreef:Ha, voor 10000 euro bied ik een plaats aan op de bijrijdersstoel!
Dat is te duur. Maar ik heb gister een plaats verkocht voor € 4500… Aan mijn vrouw!
Dat is inderdaad duur, het was te proberen! als student moet je toch wat!
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ik zit er ook serieus aan te denken om mee te gaan. Lijkt me een heel bijzondere tocht.
Nog even een bijrijder vinden.
Als het goed is heb ik dan weer een werkende kachelkraan (zie mijn andere post van vanavond). Moet alleen nog even de rest van de auto in elkaar zetten voor oktober ...
En als dat niet lukt wordt het de Pluriel zonder dak, die kennen de Amerikanen ook niet, of wordt ik dan weggekeken door de puristen?
Roulons en Amérique de Nord!
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Om een beetje in de stemming te komen!
http://www.youtube.com/watch?v=6i3mhLvd0pw&feature=em-subs_digest-vrecs
DS; "Objet de Culte"
Let vooral op bij 6:50 Citroën Brooklyn gebouw!
DS; "Objet de Culte"
Nog een paar foto’s van het Citroën gebouw in Brooklyn: http://www.fadingad.com/fadingadblog/?p=1485
Ik begin ook zin in Amerika te krijgen!
Misschien moet ik iets met crowdfunding beginnen?
DS; "Objet de Culte"
Ook mooi! http://www.flickr.com/photos/adivs/3424774229/
DS; "Objet de Culte"
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Locatie Citroën gebouw:
Mike October 22, 2009
Where in Park Slope was this Citroen building. I grew up in the area and need a reference point to identify this. Suffering from baby boomer’s senior moments.
fadingadreplied: October 22, 2009
I believe Third Avenue near Sackett.
Al, 8 months ago
The Citroen building is on 7th street between 3rd and 4th Avenues.
Maar als ik daar nu kijk op Google Streetview lijkt het wel alsof de bovenkant er al af gesloopt is…
Moeten we maar met eigen ogen gaan vaststellen!
Hm, was dit een garage, of de importeur?
Moet ik eens nakijken in het archief.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
218 7th street staat de roldeur open op google streetview! Het dak zit er volgens mij nog op maar de Citroen naam en Logo zijn bijna verdwenen
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ah, zie nu pas dat de mooiere trapgevel om de hoek zit. Op 3rd Avenue, tussen 6e en 7e street.
Verf is er bijna af.
Goh, ik heb in 2007 op 2 mijl afstand in downtown Brooklyn 5 dagen in een B&B gezeten met mijn zoon…
Gisteravond laat 300 van de 500 beste dia’s van onze USA-reis uit 1987 snel bekeken.
Kregen we echt zin van om terug te gaan.
Ik heb een stapeltje geselecteerd, wat ik wil scannen. Zodra ik tijd heb. (Wanneer is dat?)
Nu ja, ik zorg een keer voor wat sfeerplaatjes.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Hydro schreef:Ik zit er ook serieus aan te denken om mee te gaan. Lijkt me een heel bijzondere tocht.
Nog even een bijrijder vinden.Als het goed is heb ik dan weer een werkende kachelkraan (zie mijn andere post van vanavond). Moet alleen nog even de rest van de auto in elkaar zetten voor oktober ...
En als dat niet lukt wordt het de Pluriel zonder dak, die kennen de Amerikanen ook niet, of wordt ik dan weggekeken door de puristen?Roulons en Amérique de Nord!
Nee, joh, bijna alle Citroëns zijn leuk. Al zou ik de dakbogen wel meenemen. Het kan in oktober gemeen regenen aan de oostkust en koud zijn op de bergen in de woestijn. Wij hebben in Utah nachtvorst gehad.
Ik moet / wil het plaatwerk eerst nog opknappen…
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.