29 van de 224
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 januari 2006 10:12 PM
  [ # 421 ]

Toch vind ik dat allemaal nog tamelijk rap. Ik moet duidelijk de CX meer gaan kietelen, want straks word ik er uitgereden door een turbodiesel. Met die kortere bak had ik er echt een moeilijke pil aan gehad. Dat blijft dus een hele mooie combo, die 2.1 td12 in de BX. Alleen de 0-100 tijd is echt een heel end anders dan de gti t2, voor de rest scheelt het nauwelijks.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 januari 2006 10:17 PM
  [ # 422 ]
sans-pareil schreef:

Toch vind ik dat allemaal nog tamelijk rap. Ik moet duidelijk de CX meer gaan kietelen, want straks word ik er uitgereden door een turbodiesel. Met die kortere bak had ik er echt een moeilijke pil aan gehad. Dat blijft dus een hele mooie combo, die 2.1 td12 in de BX. Alleen de 0-100 tijd is echt een heel end anders dan de gti t2, voor de rest scheelt het nauwelijks.

Of je wordt dadelijk zoek gereden door 18jarig tuig Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2006 10:25 PM
  [ # 423 ]
Simpele Ziel schreef:
sans-pareil schreef:

Toch vind ik dat allemaal nog tamelijk rap. Ik moet duidelijk de CX meer gaan kietelen, want straks word ik er uitgereden door een turbodiesel. Met die kortere bak had ik er echt een moeilijke pil aan gehad. Dat blijft dus een hele mooie combo, die 2.1 td12 in de BX. Alleen de 0-100 tijd is echt een heel end anders dan de gti t2, voor de rest scheelt het nauwelijks.

Of je wordt dadelijk zoek gereden door 18jarig tuig Cool

In een Golf of Eskrot….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 januari 2006 10:47 PM
  [ # 424 ]
waterman771 schreef:
Simpele Ziel schreef:
sans-pareil schreef:

Toch vind ik dat allemaal nog tamelijk rap. Ik moet duidelijk de CX meer gaan kietelen, want straks word ik er uitgereden door een turbodiesel. Met die kortere bak had ik er echt een moeilijke pil aan gehad. Dat blijft dus een hele mooie combo, die 2.1 td12 in de BX. Alleen de 0-100 tijd is echt een heel end anders dan de gti t2, voor de rest scheelt het nauwelijks.

Of je wordt dadelijk zoek gereden door 18jarig tuig Cool

In een Golf of Eskrot….

Ach, ik maak me niet zo druk om al dat gerommel in de marge van ongeblazen auto’s. Die lopen te klooien om een paar pk’tjes hier en daar, da’s allemaal niks vergeleken met een scheut turbodruk erbij. Smile

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 januari 2006 10:51 PM
  [ # 425 ]
sans-pareil schreef:

Ach, ik maak me niet zo druk om al dat gerommel in de marge van ongeblazen auto’s. Die lopen te klooien om een paar pk’tjes hier en daar, da’s allemaal niks vergeleken met een scheut turbodruk erbij. Smile

Very Happy Men neme een turbo boost controller….

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 januari 2006 10:56 PM
  [ # 426 ]

Ja,  hehe, ook die golfjes zitten niet stil hoor…VR6 met turbo etc Wink

eerst mijn auto goed krijgen, dan het gepruts aan de kleine pk’s en wellicht ooit nog een turbo,  maar ik denk dat ik tegen die tijd al Mini Cooper rijdt of Xantia 1.9TD Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 januari 2006 11:05 PM
  [ # 427 ]

Nee, da’s waar. Een auto die echt op pk gebouwd is waar enkele tienduizenden euro’s tegenaan gegooid zijn is echt extreem snel. Maar ja, met een 20b met twee turbo’s is 1000pk is ook haalbaar… maar ja… of ik er dan nog dagelijks in kan rijden? En ook, de electronica om niet in z’n 5 wielspinnend door het leven te gaan kost denk ik net zoveel als de rest van het projekt, laat staan de nieuwe aandrijfassen en koppelling die nodig zijn elke keer dat je vol gas geeft. Kortom, als eerste een RVS uitlaat… dan nog in willekeurige volgorde, megasquirt, open luchtfilter, grotere oliekoeler… en lekker doorgaan tot de koppelling het begeeft, of ik een 20b vind of wat dan ook. Ik heb gewoon vastgesteld wat ik er max per maand aan uit wil geven, en als de zaken goed gaan stel ik dat wellicht bij. Dan volgen de stapjes elkaar sneller op Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 januari 2006 11:44 PM
  [ # 428 ]

Weet iemand toevallig wat de doorloopsnelheid in cc’s/per uur (ofzo) is van de injectoren op de gti turbo 2?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 januari 2006 11:46 PM
  [ # 429 ]

nee toevallig nie…  Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 januari 2006 11:59 PM
  [ # 430 ]

Hmmm, er staat iets van 576 bij in de handleiding, maar ik heb geen idee of dat een typenummer is of wat dan ook, en dan is dat eigenlijk ook nog van de M25/662 motor… (Gti T1). Maar even verder zoeken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 januari 2006 12:15 AM
  [ # 431 ]

En dankzij google weer een stukje verder… het schijnt dat ze officieel 271cc/minuut doen, maar dat het meer is als de druk op de benzinerail hoger wordt, bijvoorbeeld 310cc/min bij 3.0 bar. Alleen hoeveel bar er nu op de CX benzinerail staat…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 januari 2006 12:59 AM
  [ # 432 ]

In het technische boekje uit de persmap uit ‘84 staat:

‘Fuel pressure regulated at 29psi indling, 37 psi under load.’

Groet,

L

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 januari 2006 01:04 AM
  [ # 433 ]

Dank 2.0 bar tot 2.55 bar is dat dus… nu nog de vraag bij welke druk die dingen 271cc/min leveren…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 januari 2006 01:09 AM
  [ # 434 ]

En dat staat er natuurlijk weer niet bij…....

Groet,

L

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 januari 2006 01:13 AM
  [ # 435 ]

Murphy’s law, uiteraard… hmmm, moet op zich ergens te vinden zijn. Ik ga nog maar even in de haynes pluizen… moet het toch weten als ik een megasquirt wil instaleren….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
29 van de 224
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook