Hallo,
Ik had gedacht om mijn saxo 1.1 achteraan te verlagen via de torsiebar methode. Maar hoe zit het met de keuring in Belgie ?
M’n vader zei dat ik dan ieder jaar mijn saxo op normale hoogte moet zetten, wat ik niet zo tof vind om dit ieder jaar te gaan veranderen.
Nu vraag ik mij af hoe de “tuners” dit dat doen met hun verlaagde saxotjes? Ook ieder jaar weer omhoog zetten?
Mvg
Er is ergens een hoogte opgelegd waar je aan moet voldoen http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning#doc verlaging
Vraag eventueel bij je keuringstation op papier extra info. Die is normaal het betrouwbaarste en het meest recentste.
Er moet een eenmalige speciale keuring gebeuren na de ingreep.
Zoals in bovenvermelde officiële www.
Doe je dat niet dan moet je idd zoals je vader zegt bij iedere controle de boel terug origineel maken.
Naast het feit dat je door deze “truk” van je vader je niet meer verzekerd bent bij ongeval omdat je aanpassingen hebt gedaan zonder een technische controle en zo een extra risico hebt dat niet gedekt is. (Kijk maar eens in de kleine letters van je polis…)
je verlaging laten monteren. montage verslag laten maken.validatie attest aan vragen via goca voor dat merk veren.
Naar de keuring bellen, zeggen dat je auto wil laten keuren voor verlaagd voertuig. naar daar gaan, laten keuren en klaar. als alles in orde is , kan je elk jaar zo met je wagen naar de keuring