2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
draaiknop warm/koud verwarming draait door
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2009 06:48 PM
  [ # 16 ]

WD40 is GEEN kruipolie! Het is een water verdrijver! (Water Displacement nr40) Het smeert matig. Het is best leuk voor HTK klusjes(huis tuin keuken) maar het maakt geen roest los..
http://www.wd40.com/about-us/history/

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2009 08:40 PM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 05 december 2009 12:36 PM
  [ # 18 ]
vikingo schreef:

ALs ooit de motor er uit gaat kan je het kraantje binnenin wat insmeren met kopervet.
Dan komt het nooit meer vast te zitten.
Je krijgt de kraan er ook uit zonder dat de motor weg is maar da’s een hele rottige klus.

Succes

Ik ben geen sleutelwonder maar met heelveel beleid en geduld moet het lukken om de kraan er uit te krijgen zonder dat de motor eruit hoeft….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2009 12:39 PM
  [ # 19 ]

Natuurlijk kan dat. Meer dan 3 uurtjes werk is het niet. Je kunt bv het luchtfilter en het kleppendeksel weg halen. Dat scheelt heel veel. Ik heb vaak zo’n kraan uitgebouwd op die manier. Het is een beetje prutsen en vloeken, maar het kan heus wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 05 december 2009 09:08 PM
  [ # 20 ]
waterman schreef:

Meer dan 3 uurtjes werk is het niet. Het is een beetje prutsen en vloeken, maar het kan heus wel.

Dat wou ik net zeggen Wink
Met de motor er uit is het 10 min werk zonder vloeken en prutsen.
Hangt er maar vanaf hoe dringend het is.

Groeten
Bas

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 11 januari 2013 12:54 AM
  [ # 21 ]

Omdat de motor er nu toch uit is, heb ik een paar weken geleden de kachelkraan uit het schutbord los gehaald. De kraan zat niet meer in het circuit, zie ook item Lompe kraan. Naar ik aannam was dat gedaan bij installatie van de LPG installatie, maar ik kwam er nu achter dat de kraan helemaal niet meer draaide. De knop slipte gewoon op het asje.

De as zat werkelijk muurvast. Na demontage van de kraan bleek dat er al forse sporen van een griptang op de as zaten.
Kruipolie er in, kraan in bankschroef en griptang op as, langzaam een beetje beweging er in, maar alleen met veel kracht, zelfs na een week in de kruipolie. Toen bedacht dat er wel eens kalk in zou kunnen zitten, dus eerst krachtig afwasmiddel er in en rond draaien om de kruipolie er uit te halen en vervolgens schoonmaak azijn er in. Nu na 4 dagen azijn er in en regelmatig doorspoelen, is het asje eindelijke soepel gaan draaien. Het fotootje laat zien hoeveel kracht er op het asje gezet is om er beweging in te krijgen.

De volhouder wint!

Nu verder schoonmaken, kopervet er in en dan kan de kraan weer terug en kan ik die gaan aansluiten zodat ik dan eindelijk met een draaikraan van binnen uit de temperatuur kan regelen.
En dan kan die lompe kraan er ook uit.

Zo telkens weer een stapje verder.

Afbeelding Bijlagen
Kachelkraan DS 2de dashboard.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 januari 2013 08:36 AM
  [ # 22 ]

Kijk wel of de kraan nog dicht is,zou jammer zijn als hij nu lekt langs het asje.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4943
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 januari 2013 02:40 PM
  [ # 23 ]

Er staat er een te koop op marktplaats.

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 19 januari 2013 12:29 AM
  [ # 24 ]

Afgelopen zaterdag het kraantje los gaan testen door er kraanwaterdruk op te zetten. Resultaat: kraan lekte niet, maar na paar keer proberen schoot het asje met klep er uit. Wat eigenlijk heel logisch is, want als kraan niet gemonteerd is, dan is de klep ook niet geborgd tegen de waterdruk.
En daardoor kon ik nu ook het inwendige van de kraan inspecteren en schoon maken. Alles zag er nog goed uit, zie foto’s.
Rubber O-ring wilde ik vervangen, maar de O-ringen uit een assortiment doosje waren net iets dunner en oude ring zag er eigenlijk nog prima uit en lekte niet, dus die is maar weer terug er op gegaan.
Met kopervet de kraan weer in elkaar gezet en ik verwacht dat dit kraantje zijn werk wel weer gaat doen.

Afbeelding Bijlagen
Kachelkraan DS 2de dashboard - onderdelen 1.jpgKachelkraan DS 2de dashboard - onderdelen 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 19 januari 2013 08:10 AM
  [ # 25 ]

Nu weer ‘goed-om’ terug zien te krijgen in de auto. Dat wil zeggen; zo dat wanneer het pijltje op de draaiknop op het blauwe vlakje staat, de kraan dicht is. Dat lijkt simpel (en zal het ook wel zijn), maar ik heb het gepresteerd de kraan 180 graden gedraaid te monteren. En dat terwijl ik er vooraf hard over nagedacht had! Geen drama maar wel lastig omdat de warm/ koud posities niet meer duidelijk zijn. Succes!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook