Totaal aantal Berichten: 372
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Ik ben hier al een tijdje actief op voornamelijk het C3 en C5 forum en dat zal nu het DS3 en het C5 forum gaan worden. We hebben onze mooie C3 verkocht (waar de nieuwe eigenaresse hopelijk nog lang plezier van zal hebben) en tegelijkertijd een nieuwe DS3 aangeschaft.
Een proefrit hebben we niet gemaakt omdat het mijn vrouw niets uitmaakt hoe het ding rijdt; er was maar 1 keus en dat was een DS3! We kunnen hem a.s. woensdag ophalen en dat zal de eerste keer zijn dat we in een DS3 gaan rijden. Het is een 1.2Vti in SoChic uitvoering met alle opties, behalve lederen bekleding en geen lichtmetalen velgen. Wellicht dat er nog een keertje Bellone’s onder komen, maar eerst zo maar eens beginnen. Ik was behoorlijk onder de indruk van het hifi-pakket en wilde dat er perse bij hebben. Emyway was geen noodzaak, maar een (bijna) logisch gevolg.
Voor de rest is het een witte met een zwart dak. Op zich had ik liever het grijze dak, maar dan hadden we 10 weken moeten wachten en dat zou wel heel veel ongemakken met zich mee hebben gebracht.
Kortom, ik kijk uit naar a.s. woensdag!
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Totaal aantal Berichten: 260
- C4 (2004-heden) e-C4 Shine
- C3 Shine
Welkom en veel veilige km’s!
Wel leuk een DS3 en C5, wij hebben ze ook allebei.
Citroën C3 Shine 2019 Zwart
Citroën e-C4 Shine 2021 Zwart
leuk!!!! (goeie keus!)
welkom bij de club en veel rijplezier! nog maar een paar nachtjes slapen
gr. Hans
Totaal aantal Berichten: 7
- C5 2.0 16V Difference Automaat
- DS 3 1.6 e-HDI Business
Goede combinatie, gefeliciteerd.
Sinds 5 dagen hebben wij ook beide auto’s voor de deur.
De C5 was al jaren een heerlijke auto, maar ik ben nu niet meer uit de DS te slaan.
Gefeliciteerd! Klinkt goed allemaal, dat jullie maar veel veilige km’s mogen maken.
Totaal aantal Berichten: 64
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Spannend! en met dat dak kun je alle kanten nog op. Ik heb nog wel een goed adres voor een mooie grijze wrap
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb ook al naar die Carbon-vinyls (3M dacht ik) zitten kijken; in dat geval zou ik het dak, de spiegels, de chrome lijsten op de deur en het dashboard doen. Ik heb hier een A4-tje liggen om het zelf te proberen. Spiegelkapje moet toch lukken lijkt me zo.
Ik had op het Engelse DS3 forum een handleiding gevonden om het dashboard los te halen; is op zich nog wel een risicovolle onderneming om er alles heel af te krijgen (en ook weer terug te plaatsen)
http://ds3club.co.uk/showthread.php?2285-How-to-Remove-dash-panel&s=855f788a0c31b2dbf37914b692ae1bb5
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Vandaag dan de eerste kilometers in de DS3 gemaakt waarbij de motor in zeer positieve zin opvalt. Snel genoeg en behoorlijk stil. Bij iets doortrekken een sportieve grom van de 3 cilinder.
Waar ik wel van schrok was de zeer beperkte grip van de standaard (zomer-)banden. Op mijn C5 liggen winterbanden en ik had niet verwacht dat het verschil zo groot was. Dilemma is nu of we gaan investeren in winterbanden. Met de voorganger werd gemiddeld 5000km per jaar gereden. Als we dat verdelen over zomer- en winterbanden is dat resp. 3000 en 2000km per jaar en zullen ze tzt met z.g.a.n. profiel er af gehaald moeten worden omdat ze uitgedroogd zijn.
Nog een gewenning: T.o.v. de C3 die we hadden (en om maar niet te praten over de C5) is de DS3 wel erg stevig afgeveerd. Een beetje comfort is dan ver te zoeken. Maar goed, de bocht om is dan wel weer een feest.
De knoppen en menustructuren wijken toch erg veel af van die van de C5 en het zal wel even duren voordat we de weg daar door heen gevonden hebben.
Voor de rest: Een fantastische automobiel met een zeer fijne motor en een luxe uitstraling. En als ik alles zo lees gaat die motor alleen maar meer presteren.
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Tsja. Als je een frans geveerde franse auto gewend bent, dan zul je de DS3 geen franse auto vinden.
Maar het sportieve van de DS3 zorgt ervoor dat je vrouw straks in de C5 rijdt en jij in de DS3.
Veel plezier!
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Nou, dat laatste denk ik niet; mijn vrouw heeeft in de afgelopen 2 jaar maar 1 keer in de C5 gereden en dat was omdat ik me niet lekker voelde. Ze haat dat apparaat omdat ze er totaal geen overzicht in heeft en vindt dat alles in de weg zit.
Net met mijn zoon nog een stukje gereden en die vindt het ‘niet veren’, zoals hij dat noemt, wel stoer.
Totaal aantal Berichten: 1800
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Veel veilige km’s toegewenst ....
Waar blijven de foto’s ??
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 65
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP 150
boons605 schreef:Tsja. Als je een frans geveerde franse auto gewend bent, dan zul je de DS3 geen franse auto vinden.
Maar het sportieve van de DS3 zorgt ervoor dat je vrouw straks in de C5 rijdt en jij in de DS3.Veel plezier!
ik rijd al 10 jaar met een mini rond, en toen ik laatst een proefrit deed met de ds3 racing vond ik de vering niet echt veel verschillen met de mini, dus ik vermoed dat de “gewone” ds3 thp 155 zelfs ietsje beter vering heeft
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst
Die motor hoef je je inderdaad geen zorgen over te maken, prima ding. Qua vering is het inderdaad enigzins stug en vooral met drempels merk je dat, maar wanneer je op de snelweg zit heb je daar absoluut geen last van.
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
Menno schreef:Waar blijven de foto’s ??
Als ik eens zou weten hoe dat hier moet…......
Account aanmaken op mijnalbum.nl of photobucket.nl, vervolgens de foto’s daar uploaden. Per foto krijg je een link en die link kopieer je, inclusief tags, in je bericht.
Ik zie deze vraag wel vaker gesteld worden, wellicht tijd voor een sticky mods?
Voor ongeveer 600 Euro ofzo heb je 4 stalen velgen en bijvoorbeeld Michelin Alpine A4 winterbanden thuisbezorgd, die zou ik er nu gelijk opzetten en zo dan de winter door. En als je echt zo weinig rijdt zou je ze er ook op kunnen laten zitten…..die alpines zijn aardig slijtvast en maken maar weinig kabaal. Ik heb voor 185 breedte gekozen, ietsjes smaller dus maar bevalt me goed, dat rijdt prima en inderdaad de Energy zomerbanden dat is echt niet te doen in de winter (maar je moet het zelf maar weten…..). Bij mijn DS3 eHdi van 2 jaar oud staat inmiddels 40.000 km op het tellertje met nul komma nul klachten, verbruik precies 1:20 bij vrij stevig doorrrijden…een prima karretje dus.