nou heb ik in mijn c35 een ontsteking ducellier 6600A met de cijfers BA1 en daaronder BD1, is dit dezelfde ontsteking dan van een ds? of een id? het gaat me erom dat de contactpunten hetzelfde zijn,
ik wil er eigenlijk dit opzetten, maar het moet wel passen natuurlijk, heb hun gemailed maar niks gehoord, weet iemand dit zo uit het hoofd? alvast bedankt.
http://www.simonbbc.com/electronic-ignition-kits?sort=20a&filter_id=45
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je hebt gewoon een DS DY-blok, zij het met een lagere compressieverhouding en daarmee wat minder vermogen. Als ik kijk hoe op foto de vijf setjes van elkaar verschillen voor al die verschillende ID en DS-blokken, heb ik zo’n vermoeden dat ‘t gewoon gaat passen. Maar goed - ik heb geen lijstje met Ducellier-typenummers voor de DS.
mon djeu
nog geen vonk gegeven maar het past wel, en ook nog netjes voor engels fabrikaat
zwaar benieuwd hoe dit loopt straks
ik laat wel de condensator er aanhangen en neem de ooude puntjes ook mee, kan evt zo teruggeplaatst.
best geinig allemaal
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Benieuwd of je het gaat merken. En ‘t oude spul bij je hebben kan inderdaad nooit kwaad.
nou vanavond maar proberen, wel een nieuwe bobine van 1,9 ohm erop, nog geen luchtfilter, dus choke, hand op de carb en proberen, oppompen en zowaar, direct krachtig en rond draaien, geen overslag, voor ontsteking controleren, stond er dik naast, maar eerlijk is eerlijk. stevige vonk hoor, nu hopen dat ie heel blijft natuurlijk…... maar waarom niet.
wel spannend, engelse onderdelen op een franse oto…. als dat maar geen oorlog wordt
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, Engels hoeft niet slecht te zijn hoor, als er maar geen Lucas op staat . Nou de ontsteking nog netjes afstellen en knorren maar?
starten lopen, krachtige vonk. een aanrader tot nog toe