4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Goedkope APK
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 januari 2006 10:28 PM
  [ # 46 ]
paso schreef:
waterman771 schreef:

Overigens, wat is het belang van het tegen betaling laten goedkeuren van je wagen? Zorg liever voor een veilig voertuig!

dat het systeem rot is, ik wil een veilige wagen voor mezelf maar kan afgekeurd worden omdat mijn brandblusser niet meer geldig is (brandblusser is hier veplicht), naast mij staat een rot wrak dat met de juiste valuta wel op de weg mag
datzelfde wrak kan je ook tegen komen op de weg waar ik dan sta met mijn (veilige) wagen

Ja, daar heb je een punt. Maar dat werkt hier in NL ook zo… je moet alleen de keurmeester tegenkomen die de wagen durft af te melden, en het risico van een steekproef durft te nemen!
Ik heb al zo vaak wagens met APK gezien die eigenlijk de sloop op moeten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 januari 2006 10:31 PM
  [ # 47 ]
waterman771 schreef:
paso schreef:
waterman771 schreef:

Overigens, wat is het belang van het tegen betaling laten goedkeuren van je wagen? Zorg liever voor een veilig voertuig!

dat het systeem rot is, ik wil een veilige wagen voor mezelf maar kan afgekeurd worden omdat mijn brandblusser niet meer geldig is (brandblusser is hier veplicht), naast mij staat een rot wrak dat met de juiste valuta wel op de weg mag
datzelfde wrak kan je ook tegen komen op de weg waar ik dan sta met mijn (veilige) wagen

Ja, daar heb je een punt. Maar dat werkt hier in NL ook zo… je moet alleen de keurmeester tegenkomen die de wagen durft af te melden, en het risico van een steekproef durft te nemen!
Ik heb al zo vaak wagens met APK gezien die eigenlijk de sloop op moeten!

hoe groot is dat risico eigelijk want ik zie vaak nog steeds autos bij handelaren voor 100 tot 250 euro met nieuwe apk Confused

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 07 januari 2006 10:38 PM
  [ # 48 ]

Re: Goedkope APK

Phritz schreef:
Caroline81 schreef:

@phritz. mijn onafhankelijke apk station is gespecialiseerd in oude citroentjes Smile ik weet zeker dat het goed gebeurt en dat hij ze met respect behandelt.

@Caroline: natuurlijk bevestigen uitzonderingen de regel. Maar is jouw ´APK station´ geen Citroen-specialist, die een gewone garage heeft en de APK erbij doet, of is het echt alleen een APK station die geen onderhoud doet Confused:

http://www.leenapk.nl Hij doet echt alleen keuren en geen onderhoud.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 07 januari 2006 11:18 PM
  [ # 49 ]

Ik keur altijd bij dezelfde garage hier in het dorp. Benzine €25, diesel €35. Herkeuring uiteraard gratis. Nooit gezeur, ik bel ze en kan terecht. En het is hier 2 km vandaan. Daarvoor ga ik niet lastig doen door 50 km naar de eerste de beste Kwik-Flut te rijden en daar keuren voor €10. Die gasten maken je Troen toch alleen maar stuk.

Test

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 07 januari 2006 11:29 PM
  [ # 50 ]

Re: Goedkope APK

oldenhage schreef:

Ik had een vraagje aan jullie forum bezoekers.

Er zijn steeds meer garages, dealers en service stations die een APK aanbieden onder de kostprijs, zelf wil ik er niet aan meedoen omdat ik vind dat in onafhankelijk moet kunnen keuren en niet in het achterhoofd wil hebben “er moet iets uit komen anders verlies ik er aan”.

Dat is mijn kijk op deze ontwikkeling, maar misschien zien jullie dat wel heel anders?

Denken jullie dat een APK voor 9,95 (Kruitvat met Kwikfit) of 25,00 bij veel collega´s een goede APK is?

9,95 hmm nou ga ik lachen.
500 euro?
dan ga ik huilen…
aangezien ik het zelf kan en doe,, behalve het afmelden, tja wat is een APK nu eigenlijk….

gewoon een fotoshoot waarin staat dat je tuut het OP DAT MOMENT nagenoeg net op de valreep voldoed aan een zootje eisen waar de honden geen brood van lusten…

APK verhaal zegt kort samengevat dit.. staat overal in de boeken waar de eisen staan,,,,,

dient deugdelijk gemonteerd/vast/bevestigd/ te zijn..

MAW,, als mn auto DEUGDELIJK is,, in de zin des woords is hij APK waardig…

oke wat mag dit kosten?????

nou het volgende…
wat is DEUGDELIJK en wat NIET,,, welke opleiding mot ik ervoor hebben en welke investering brengt het mee??

hmm 30,000 euro incluus opleiding van 1 monteur met remmenbank en roet en 4 gas tester…
hoeveel APK’s per jaar mot ik doen om rendabel te zijn met 1 APK meester..
700 APK’s per jaar is voldoende om de investering te verantwoorden…
hmm wat mag het kosten??

weet ik niet, maar ik kijk met de APK naar Den Haag en zeg ten stelligste dat we weer OVERREGELT zijn, en de man met de pet het weer mag betalen..
was getekend WUPKE:die de APK ( an zich) ONZIN vind.. Twisted Evil

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 januari 2006 01:33 AM
  [ # 51 ]

Re: Goedkope APK

oldenhage schreef:

Denken jullie dat een APK voor 9,95 (Kruitvat met Kwikfit) of 25,00 bij veel collega´s een goede APK is?

Als je de auto voor €9,95 laat keuren bij de Kwikfit, kun je er vergif op innemen dat ze gaan zeuren over banden/remmen/schokdempers, etc. Die reputatie heeft de Kwikfit nu al en die zal zeker niet veranderen als het straks €9,95 kost.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 januari 2006 06:20 PM
  [ # 52 ]

En Johannes,

gaat de APK na deze reactie’s in de aanbieding? Er zijn overigens ook Citroën-dealers die wel eens stunten met de APK hoor( bijvoorbeeld omdat ze net gestart zijn en moeten concurreren met de plaatselijke slOPEL-dealer die ook ons merk is gaan vertegenwoordigen) , en die voeren hem dan nog net zo correct, streng én meedenkend uit als tevoren….....!

Gr Martijn

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 januari 2006 07:49 PM
  [ # 53 ]

even op terug komen zo na het weekend.

Geen keurstation zal een slechte APK afleveren, iedereen zal proberen de APK zo goed mogelijk te doen, want er hangen gewoon bijzonder zware sancties aan als je je niet houd aan de regels. Allen ter verduidelijking, stel een APK kost 20,00 euro, trek daar eens de afmeldkosten vanaf (deze kosten berekend de RDW voor iedere goede afmelding) a 3,50 euro. blijft er 16,50 euro over. haal daar de BTW nog eens af.. blijft er 13.85 over.

dan de kosten die jaarlijks terug komen, de kosten voor het kalibreren van de 4-gasmeter, de roetmeter, de afzuiger voor de roetmeter toerental-opnemer en remmentester, resp.  310,- 50,- 145,- en 60,- verder nog kosten voor het kalibratiegas en wat filtertjes samen ook nog eens 36,- samen 600 euro ex.

niet meegrekend de kosten voor het tweejaarlijkse examen a 188,- per keurmeester en kosten voor de formulieren.

Verder slijt je gereedschap, (bandenklokje laat je wel eens vallen) enz. en dan niet meegerekend de afschrijving van je apparatuur, zoals je brug en de eerder beschreven meetgereedschappen.

Wat ik al eerder schreef een goede APK duurt zeker 30 minuten, met afmelden er bij, met een diesel ben je gewoon iets lange bezig.

Nu zijn er dus garage bedrijven die keuren, lees 30 minuten werken voor (neem het bovenstaande geval) 13,85 en dan vraag ik me dus af als je een objectieve APK wil doen lukt dat?

@Martijn. nee de prijzen gaan niet verder omlaag in NV.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 07:57 PM
  [ # 54 ]
oldenhage schreef:

even op terug komen zo na het weekend.

Geen keurstation zal een slechte APK afleveren, iedereen zal proberen de APK zo goed mogelijk te doen, want er hangen gewoon bijzonder zware sancties aan als je je niet houd aan de regels. Allen ter verduidelijking, stel een APK kost 20,00 euro, trek daar eens de afmeldkosten vanaf (deze kosten berekend de RDW voor iedere goede afmelding) a 3,50 euro. blijft er 16,50 euro over. haal daar de BTW nog eens af.. blijft er 13.85 over.

dan de kosten die jaarlijks terug komen, de kosten voor het kalibreren van de 4-gasmeter, de roetmeter, de afzuiger voor de roetmeter toerental-opnemer en remmentester, resp.  310,- 50,- 145,- en 60,- verder nog kosten voor het kalibratiegas en wat filtertjes samen ook nog eens 36,- samen 600 euro ex.

niet meegrekend de kosten voor het tweejaarlijkse examen a 188,- per keurmeester en kosten voor de formulieren.

Verder slijt je gereedschap, (bandenklokje laat je wel eens vallen) enz. en dan niet meegerekend de afschrijving van je apparatuur, zoals je brug en de eerder beschreven meetgereedschappen.

Wat ik al eerder schreef een goede APK duurt zeker 30 minuten, met afmelden er bij, met een diesel ben je gewoon iets lange bezig.

Nu zijn er dus garage bedrijven die keuren, lees 30 minuten werken voor (neem het bovenstaande geval) 13,85 en dan vraag ik me dus af als je een objectieve APK wil doen lukt dat?

@Martijn. nee de prijzen gaan niet verder omlaag in NV.

ja de prijzen gaan omlaag zolang er prijsstunters zijn alla kwikfit en consorten.
hoe krijgen ze de zaak dan rendabel?
door ongeacht dingen af te keuren welke twijfelachtig zijn.

voorbeeld.
handremkabels met een beschadigde kunstofmantel afkeuren, waar de mantel NIET door is.

uren en materialen verantwoorden de APK stuntprijs.

why?

omdat de APK als dwangmatig middel word ingezet.

lees::

je haalt de klant binnen met de gratis APK, maar je haald je gewin door de extra omzet in de onderdelen en arbeid.
de onkosten van de gratis APK valt geheel voor rekening van het reklame budged.

greets wupke:die de manager praktijken al langer beu is..

Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 januari 2006 07:58 PM
  [ # 55 ]
oldenhage schreef:

Nu zijn er dus garage bedrijven die keuren, lees 30 minuten werken voor (neem het bovenstaande geval) 13,85 en dan vraag ik me dus af als je een objectieve APK wil doen lukt dat?

E
En hierop is het antwoord dus al gegeven. Nee dus, daar moet geld bij.
En zolang niet anders is aangetoond, zullen wij er van uit moeten gaan dat ze dit terug hopen te halen uit extra werk welke ze verkrijgen door klanten hun zaak in te trekken middels dit soort APK-akties.

Ik vind de jouw vraag over of er eventueel ook “gezocht” zou worden naar gebreken, nogal negatief overkomen. graag zou ik toch van jou wel willen weten hoe je er zelf over denk. Dit schrijf je helemaal niet namelijk. Wel verraad de manier waarop je de vragen hebt geformuleerd enigsinds je mening hierover, een open vraagstelling was beter geweest.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 januari 2006 08:04 PM
  [ # 56 ]

Ik denk dat de verstandige APK stunters gewoon incalculeren dat uit APK voortkomende extra klandizie (dan heb ik het dus over reparaties n.a.v. APK) al genoeg rendement genereert. Het zou dus niet nodig moeten zijn om extra streng (in het grijze gebied) te keuren.

Praktijk voorbeelden van APK onkunde komen genoeg voor: hoef hopelijk niet eens voorbeelden te geven.

Het kan goed gaan: collega van mij heeft al 2 x zijn Op%l bij zijn “merk” dealer laten keuren tijdens een APK stuntaanbieding. APK kostte 2 tientjes ofzo. Hij doet alles zo’n beetje zelf aan die auto en brengt m dus alleen voor APK en niet voor onderhoud). Deze ong. 6 jaar oude auto is nu 2 x in successie zonder extra kosten goedgekeurd.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 januari 2006 08:08 PM
  [ # 57 ]

In Nederland is het zo dat je een auto bij een APK keuring als de auto niet goed is af moet melden als afkeur. Dit wordt veel te weinig gedaan, de RDW hamert er al een paar jaar op dat dat gedaan moet worden.

Ze willen dat weten vooral voor de discussie 4-2-2 ipv 3-1-1 In Nederland is er geen reel beeld van het wagenpark omdat het grootste gedeelte afgemeld wordt als goedkeur.

Ons wagenpark valt uit de toom bij de buren waar de keuringen anders geregeld zijn. Terwijl de auto´s hier echt niet beter zijn.

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 januari 2006 08:11 PM
  [ # 58 ]
oldenhage schreef:

In Nederland is het zo dat je een auto bij een APK keuring als de auto niet goed is af moet melden als afkeur. Dit wordt veel te weinig gedaan, de RDW hamert er al een paar jaar op dat dat gedaan moet worden.

Ze willen dat weten vooral voor de discussie 4-2-2 ipv 3-1-1 In Nederland is er geen reel beeld van het wagenpark omdat het grootste gedeelte afgemeld wordt als goedkeur.

Ons wagenpark valt uit de toom bij de buren waar de keuringen anders geregeld zijn. Terwijl de auto´s hier echt niet beter zijn.

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

da’s toch logisch??????????????

ik bedoel , als ik mn tuut weg brang voor APK heb ik hem nagekeken en gezorgd dat hij voldoet aan de APK eisen.
de garage houder voert eerst de beurt en reparatie’s uit en meld de auto DAN PAS af.

wat willen die RDW dwangbuiskikkers nou?

eerst alles afkeuren en dan melden dat alles herstelt is??

noem ik een staaltje van onodig dataverkeer en weer papierwerk verzamelen ,en werk zoeken. vette onzin dus

greets van wupke: Wink Exclamation

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 09 januari 2006 08:14 PM
  [ # 59 ]
kreazyV8wuppo schreef:
oldenhage schreef:

In Nederland is het zo dat je een auto bij een APK keuring als de auto niet goed is af moet melden als afkeur. Dit wordt veel te weinig gedaan, de RDW hamert er al een paar jaar op dat dat gedaan moet worden.

Ze willen dat weten vooral voor de discussie 4-2-2 ipv 3-1-1 In Nederland is er geen reel beeld van het wagenpark omdat het grootste gedeelte afgemeld wordt als goedkeur.

Ons wagenpark valt uit de toom bij de buren waar de keuringen anders geregeld zijn. Terwijl de auto´s hier echt niet beter zijn.

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

da’s toch logisch??????????????

ik bedoel , als ik mn tuut weg brang voor APK heb ik hem nagekeken en gezorgd dat hij voldoet aan de APK eisen.
de garage houder voert eerst de beurt en reparatie’s uit en meld de auto DAN PAS af.

wat willen die RDW dwangbuiskikkers nou?

eerst alles afkeuren en dan melden dat alles herstelt is??

greets van wupke: Wink

Dan willen ze dat je hem afmeld met de reparatie punten en dat zal dus ook nog te weing of niet gedaan worden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 januari 2006 08:19 PM
  [ # 60 ]
oldenhage schreef:

Er zit dus iets mis in Nederland, dat verzin ik niet, maar dat staat breed uitgemeten in alle vakbladen.

Er worden in Nederland gewoon te veel auto´s afgemeld als goedkeur, en nogmaals niemand neemt het risico een auto met zeg maar een versleten band af te melden als goedkeur…

dus Patje snap je waar ik nu op doel?

ok mijn vraagstelling had iets anders moeten/kunnen zijn..

Bij mijn APK station kreeg ik de laatste keer een apk afkeur inclusief afmelding voor mijn kiezen. Daarvoor is mijn auto 2 jaar achter elkaar in 1 x goedgekeurd, dus ik weet niet hoe lang ze dat al doen.

Het is idd zo dat garages verplicht zijn auto’s af te melden na elke keurgin. Meja, dat controleer je alleen maar door de boer op te gaan met steekrproefauto’s of indien klanten erop hameren dat de auto wordt afgemeld bij afkeur. Klanten die een goede binding met hun garage hebben zien niks van de afkeur dus dan wordt de auto ook niet afgemeld voor aanvang van benodigde reparaties. Mij malafide beunen zal de garage het gewoon weigeren. Je kan dan natuurlijk als klant de RDW melden. Meja, hoeveel klanten doen dit daadwerkelijk?

Hoe doe jij dit?

voorbeeldscenario).
- afkeur op aantal punten, afmelden
- dan grote beut + APK reparaties doen.
- vervolgens afmelden als goedkeur

In geval van alleen APK zonder reparaties neem ik aan dat je de auto wel afmeldt?

Zet jij alle APK reparaties op het APK formulier? Wordt je er door klanten op aangesproken als dit niet gebeurt?

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook