Nog even over het scrollen:
-bij de contactenlijst kan ik wel van A terug naar Z.
-bij mijn iPod kan ik niet terug van A naar Z (dus nog steeds weinig Yello of ZZ Top luisteren.
Iets anders hinderlijks is dat de de bediening van de iPod als ik de auto uitgezet heb (en daarna dus weer aan) elke keer naar Albums gaat ipv Artiesten, die Artiesten moet ik dan weer instellen (en is weer weg bij de volgende rit). Ik krijg Artiesten niet als standaardinstelling op de iPod.
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
Voor diegenen die dit topic nog volgen; ik heb van de lease-maatschappij toestemming gekregen om de nieuwe navigatiesoftware 2011-2012 te laten installeren bij de dealer. De dealer heeft de update aangevraagd.
Een vraag: een update van de firmware gaat niet het scrollen in de iPod muziek verbeteren? Het is niet praktisch dat je iedere keer bij A moet beginnen scrollen als je iets wil luisteren dat met een Y begint of zo. Uit de vorige posten begrijp ik niet goed of dat nu wel of niet verbeterd is. Volgens de dealer is het nog niet verbeterd namelijk. Zou mooi zijn als je eerst een keuzescherm krijgt waarin je dan kan kiezen tussen blokken van bijvoorbeeld 4 letter.
Even terug naar het begin van deze topic.
Mijn C4-II LBU werd in dec 2011 geleverd. Ook ik miste daarin de oplaadbare zaklamp. Nou kun je prima leven zonder zo’n zaklamp, maar toch ...
Nu zie ik ook dat er bij de lichtmetalen wielen geen slotbouten meer geleverd worden. Dat stond weliswaar niet in de brochure, maar volgens de handleiding moet je die wel losdraaien als je een wiel wil verwisselen.
Ben benieuwd waar nog meer op bezuinigd moest worden.
treur maar niet om de slotbouten hoor..
die zijn gewoon bagger van kwaliteit..
op de C5 had ik ze vervagen door gewone…
Debby, merk je verschil met de nieuwe kaarten? Staat de N57 tussen Vrouwenpolder en Middelburg er bijvoorbeeld al op, of kom je daar nooit?
En hoe zit het met het scrollen bij de iPod na de firmware-update? Kun je al makkelijk Yello of Zappa kiezen of moet je de hele lijst nog steeds door?
Hopelijk gaat het beter, dan ga ik ook maar eens langs bij de dealer…
Off-topic: Hoera, mijn 100e post!
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Ik begrijp dit niet want de nieuwe kaarten 2011/2012 zijn vlgs Citroen Ned. pas over 6 weken beschikbaar (zie eMyWay topic). Verwar je de kaartupdate niet met de firmware update?
C4 1.6VTI Exclusive + navigatie + Denon geluidssysteem, gris shark
Jako schreef:Hallo jhvink,
Elektrisch! Dat verklaart de paar sekonden vertraging…Dag Debby,
Waar kan je zien welke versie van de navigatiesoftware je hebt? Ofwel, hoe weet je dat je een oude versie hebt?
Bij onze Ligne Business van oct 2011 springt de koffer meteen open. Vergt alleen wat gewenning om de juiste plek van de knop te vinden, is niet duidelijk voelbaar.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Oh ja, de uitneembare kofferbakverlichting zit er bij ons wel in. En een volwaardig reservewiel, wat lagere uitvoeringen van de c4 weer niet hebben. Heb diverse bekeken. De 1 met een thuiskomertje, de ander met een reparatieset en een compressor. Trouwens een tip; Als je winterbanden met velgen hebt, stop je daarvan gewoon 1 in de koffer en heb je ook een reservewiel. Wat de kaarten van de EmyWay betreft moet ik dit nog even controleren. De C4 die wij hebben gekocht is 14 maand oud en komt uit de lease, alles er op en er aan. Ik vind de lichte binnen bekleding ook heel mooi ten opzichte van de Tendance uitvoeringen die voornamelijk worden aangeboden. En de extra’s als gietwielen, electrisch inklappende spiegels, de eMyWay. 41400 km en dat voor ruim 12000 onder de nieuwprijs. Zat zelfs nog een afneembare trekhaak op die nog nooit was gebruikt, maar nu wel. Enige probleem waar ik nog tegenaan loop is de Bleutooth verbinding met mijn Wolfgang GSM. Wordt wel gedetecteerd, maar moet altijd via de telefoon nog de synchronisatie accepteren. Lastig. Dit terwijl bij de Nokia van mijn vrouw dit geheel automatisch gaat.
molenspook schreef:Ik heb de c4 nu 15.000km, sinds oktober en er is eigenlijk maar 1 ding wat me tegenvalt en dat is het e-myway. De tomtom die ik hiervoor had vond ik niet alleen gebruiksvriendelijker, ook betaalde je voor een update maar een tientje per kwartaal. En dan heb je ook een echte up-to-date update. (Hebben jullie trouwens ook als je op de a15 naar het oosten rijdt dat je dan een afslag opgestuurd wordt om aan het eind van die afrit weer via de rotonde de snelweg opmoet? Ben daar nog maar twee keer geweest maar beide keren moest ik eraf. En daar kan ik nog wel om lachen). Waar ik niet om lach zijn is de vreemde manier waarop bestemmingen op de index staan en hoe je ze dan al dan niet kan beheren (weghalen). En als je meerdere bestemmingen in een stad hebt beginnen die steeds met de stadsnaam en zie je niet gelijk welke je moet hebben. En wat te denken als je iemand wilt bellen wiens naam begint met een van de laatste letters in het alfabet. Je scrollt je te barsten. Dat komt op mij over als broddelwerk. Vooral ook omdat het me alleen maar softwarefouten lijken, die hadden er allang uit moeten zijn.
Maar zoals gezegd is dat ook het enige waar ik niet van geniet. Zelfs de veel bekritiseerde semi-automaat is heerlijk.
Hmm… Tot nu toe vind ik de eMyWay navi een hele verbetering t.o.v. wat ik gewend was. Reed voorheen nog met kaarten van 2006. Dan blijft het af en toe tenminste nog een beetje spannend. Reed overigens laatst wel van Lelystad richting Dronten. daar is een nieuwe weg, die kent de eMyWay niet. Maar het positieve vind ik weer dat de navi gewoon door blijft gaan je op het scherm ziet dat je naast de spoorbaan rijdt dwars door de wilanden en bij iedere kruising hij je die weg op wilt sturen. Ook al kan dat helemaal niet omdat het overgangen zijn zonder oprit. In die gevallen gewoon ge gezond verstand gebruiken. Het blijft electronica wat nooit perfect zal zijn. Ook de zo veelgeroemde TomTom zal zijn beperkingen kennen. Mijn broer heeft Garmin, erg duur maar hoor hem daar ook over mopperen. Tegenwoordig zijn we ietwat te verwend met de hedendaagse techniek. Ik denk dat de kaarten bij ons van 2010/2011 zullen zijn. So what. Rij ik lekker de komende 4/5 jaar mee en dan is het wweer tijd voor een andere auto met frisse software. Ik vind het het hoge bedrag niet waard om ieder jaar updates te kopen.
Inderdaad, kaarten van 2010/2011/. wel weer de 2de edition.
Overigens ben ik niet helemaal tevreden over de cilinders van de achterklep. De klep gaat net niet helemaal vanzelf open. Blijft wel open staan op hoogste punt. Lijkt of de cilinders wat aan de zwakke kant zijn. Kan dit nog eens navragen bij een dealer.