Ik heb een probleem, wilde net de auto starten maar wilden niet aanslaan, startmotor draait wel maar de motor wil niet aanslaan wat zou het kunne zijn
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Gezien de temperatuur weer rond het vriespunt zit, zou ik al eerste de gloeibougies controleren.
Probeer eens meerdere keren goed te gloeien en dan starten.
Ik heb gisterenavond na een uurtje nog eens geprobeerd en starte in 1 keer wel met een hele schorre stem als je begrijpt wat ik bedoel klinkt een beetje rauw, vanmorgen om 04:30 starte hij in een keer en had geen schorre stem.
Zijn het de gloeispiraaltjes?????
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Hoeveel tijd zat er nu tussen het starten? De gloeibougies moeten het wel doen rond de 0 anders doet ie het niet.
Maar als je auto 4 uur laat stilstaan en weer start kan je wel een bougie missen. Blok is dan nog niet koud.
Wat ook heel goed kan is lucht in het brandstof systeem. Door de kou heb je daar meer last van.
Ik weet niet meer of zon xantia td zon brandstof opvoer balgje heeft. Anders kun je een keer sochtends gewoon starten.
En de volgende ochtend eerst in dat balgje knijpen en dan starten en kijken wat het verschil is.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Als de gloeisspiralen op hun eind lopen, dan gaat het starten gepaard met een behoorlijke rookontwikkeling. Dat is tenminste mijn ervaring geweest destijds. Ik weet niet of dit zich ook voordeed?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
verkuilm schreef:Hoeveel tijd zat er nu tussen het starten? De gloeibougies moeten het wel doen rond de 0 anders doet ie het niet.
Maar als je auto 4 uur laat stilstaan en weer start kan je wel een bougie missen. Blok is dan nog niet koud.Wat ook heel goed kan is lucht in het brandstof systeem. Door de kou heb je daar meer last van.
Ik weet niet meer of zon xantia td zon brandstof opvoer balgje heeft. Anders kun je een keer sochtends gewoon starten.
En de volgende ochtend eerst in dat balgje knijpen en dan starten en kijken wat het verschil is.
Om ff opnieuw te beginnen, auto om 13:00 geparkeerd (schoonmaak), 18:00 auto starten 4x geprobeerd motor draait wel maar krijgt geen klik, 19:40 weer geprobeerd te starten sloeg in 1 keer aan wel met een rauwe motor auto aan de overkant v/d straat geparkeerd, vanmorgen 04:30 auto gestart en pakte in 1 keer zonder het rauwe geluid. ik heb een balgje maar daar ligt het volgens mij niet aan het is de 3e keer dat me dit gebeurd vanaf 01-01-2013
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Als de gloeiers in orde zijn, dan kan het een luchtprobleem zijn.
Pomp eens met het balgje, als de auto de volgende keer niet wil starten, laat wel het contact aan, zodat de afsluiter in de pomp open is. Daarna weer gloeien en starten.
Komt soms weleens voor, dat het deksel van het filterhuis krom is en daardoor lucht trekt.
ALs je de ene keer na een zeg 12 uur stilstaan wel start en de volgende keer niet. Dan is het denk ik niet de gloeie bougies.
Daarbij is het meestal, stuk is stuk. HEt zou een electrische storing kunnen zijn, maar gebeurd niet zo vaak.
Maar ik vermoed dus lucht, dat heeft vaker te neigen naar wel doen, niet doen. En met alle citroen diesels die ik heb gehad was dat een probleem. BX, Xantia, en XM’s.
Wat hier boven staat eerst proberen, niet starten, contact aanlaten, paar keer in balgje knijpen.
En dan starten. En dat eens een paar keer doen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Nou vanmorgen 04:30h liet hij me letterlijk in de kou staan, gaf geen krimp ik dacht echt aan de gloeibougies dus ik heb gisterenavond 4x bosch besteld nou lees ik mischien een luchtprobleem ik ga vanmiddag als ik thuis kom ff starten zo als gewoonlijk, zoniet dan zal ik ff via het pompje even starten als hij dan wel start waar kan ik het probleem ondevangen.
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Mocht het lucht zijn, dat weet je dan vanmiddag wel.
Dan moet je het brandstof circuit na lopen. ALle leidingen etc. Beste is her en der nieuwe brandstof leiding.
Overal klemmetjes etc.
Maar wat hier ook gezegd werd, brandstoffilterhuis. Bij de XM en de BX is dat bekend kwaal. Laat lucht door.
Van de xantia weet ik dat niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 01-07-2007
- C5 2,0-16v automaat Exclusive Break G3
- Xantia 1,8-16v automaat berline
Brandstofafsluiter op de pomp blijft misschien hangen of stuk?
nu:xantia berline 1.8-16v automaat"99 hobby auto
Nou gisteren auto gestart niet aanslaan, toen de handpomp gebruikt en in 1 keer aanslaan, toen naar A’dam gereden s’avonds weer gestart zonder handpomp in 1 keer aanslaan, vanmorgen 04:25 in 1 keer aanslaan zonder de handpomp te hebben gebruikt.
Wat zal het zijn valse lucht of gloeibougies
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Lucht denk ik, als met de huidige vrieskou een gloeier kapot is, dan start de auto echt niet in één keer.
In het balgje zit een terugslagklep, deze willen weleens kapot gaan, nieuw balgje is iets van 2 a 3 tientjes bij de dealer.
ZX1.4i schreef:Lucht denk ik, als met de huidige vrieskou een gloeier kapot is, dan start de auto echt niet in één keer.
In het balgje zit een terugslagklep, deze willen weleens kapot gaan, nieuw balgje is iets van 2 a 3 tientjes bij de dealer.
Bedoel je het handpompje dat deze defect is???
The King is in de building
Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011
Citroen C3 14 exclusief 2003
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je kan zien of er lucht door het doorzichtige stukje leiding gaat. Dan weet je zeker dat je daar moet gaan zoeken. En ik zou eens meten of er wel stroom op je gloeibougies staat als hij niet start. Kapot zullen ze niet zijn, dat start de auto met deze temperaturen echt niet. Maar het relais kan natuurlijk wel wat gaar zijn.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Elvis schreef:Bedoel je het handpompje dat deze defect is???
Ja het handpompje bedoel ik, in dat pompje zit een terugslagklep.
Ik heb dit wel vaker gezien bij een Xantia 1.9D en Saxo 1.5D.
Even opgezocht op SC, Citroen Artikelnr. 1579N8 “ONTLUCHT POMP”, prijs is € 47,38 incl. Btw.
Sorry voor de indicatie van 2 a 3 tientjes, dat ding is dus wat duurder geworden.
Wellicht dat een dieselspecialist dit ook heeft tegen een lagere prijs.