Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
onregelmatig
Had ik ook. Niet heel erg maar het viel me wel op.
Wat het nu precies was weet ik niet, maar ik heb de bobines, bougies en bougiekabels vervangen. Ook de kleppen gesteld en uiteraard het hele luchtinlaattraject bekeken.
Nu loopt ie als een zonnetje.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Bij mij is het zelfs zo erg dat de eerste minuten de motor afslaat. Daarna blijft ze met moeite lopen. Wel rond de 900 toeren.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
irrtant.
het is al gezegd, maar het luchtinlaat is gevoelig voor valse lucht. desnoods de boel los, zodat je het rondom kan inspecteren, dan weer in elkaar.
dan bobine aansluitingen controleren (in en uitgaande)
als de bougies + kabels niet al te oud zijn, zal het daar wel niet in zitten.
(ik heb nog wel een set bobines liggen om te proberen…)
dan nog ellende elders zoals kabel aansluitingen / stekker verbindingen / BDP sensor ed…..
en daarna de LMM laten controleren, dan wel graag door iemand die dat ding kent….
suc6 !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bij koude motor afslaan is iets van de luchtschuif, uiteraard voor zover de motor op zich wel regelmatig loopt.
900rpm bij warme motor is op zich netjes. Probleem als je de versnellingsbak in A zet het toerental behoorlijk zakt. Het toerental bij warme motor opschroeven is een simpele kwestie van iets meer ‘lucht’ geven (stelschroef).
Maar dit soort dingen zijn ‘afstelwerkzaamheden’ die je doet als alle andere zaken ‘in orde’ zijn.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Als iemand overigens nog een betaalbaar mooi linker richtingaanwijzer heeft…. evt te ruilen voor een rechter…
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Is overigens de centrale deurvergrendeling ontvanger van de cx ook hetzelfde als die van de bx?
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je uitwisselen,
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Zelfs de boordcomputer werkt!
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat kun je nu werkelijk met die boordcomputter?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Je hebt er niet veel aan, maar het is toch leuk dat het werkt… Incl piepgeluidjes
Hier staat er meer over;
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201731/#1061529
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Staan wel leuke dingen in,met name 1 zinnetje.
Schakel het alarm uit door op een willekeurige toets te drukken
Maar mooi dat het werkt ,
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heerlijk voor wie geen TomTom heeft: de verwachtte aankomsttijd wordt bepaald op basis van de gemiddelde snelheid vanaf de start van het traject. En hoever je nog kunt rijden wordt bepaald op basis van zelf ingetoetste informatie over hoe vol de tank nog zit. Ooit dus allemaal reuze handig en heel bijzonder. En tegenwoordig vinden we dit soort informatie maar heel gewoon. De techniek gaat snel.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Met de benodigde tijd om het in te toetsen heb je het zelf al uitgerekend.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
De hydrauliekleidingen aan de achterkant bij de hoogteregelaar zijn wat krokant. Nou zijn de meeste goed te vervangen. Eentje gaat echter via een opening de dorpel in. Dit gedeelte is nog goed.
-Moet ik hier een nieuwe leiding aan vast knopen? En hoe?
-Zijn de leidingen kant en klaar te koop zoals bij de ds? Of moet ik leidingen en een tang kopen?