Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Dan klappen ze nooit meer in. Lijkt me ook niet echt een optie.
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mwoa, echt veel verschil tussen in en uitgeklapt maakt het niet echt, uitsteken doen ze toch.
Overigens hebben ze bij mij ook nog nooit een kik gegeven, ging ook met de enorme kou van afgelopen winter prima.
Ja met de Lexia kan je het uitzetten, echter ik heb geen zin om daarvoor twee keer per jaar naar de dealer te gaan. Ze hadden het gewoon in de MyWay moeten verwerken net zoals de Led dagrijlampen.
Tjah stuk is vervelend.
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Ik vind het er ook wat chiquer uitzien als ze zijn ingeklapt. En het is voor mij ook een mooi hulpsteuntje om van afstand te zien of de auto gesloten is!
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Jah zeker. Bij mij het zelfde.
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Het is duidelijk dat je zoekt naar iets er er niet is. Dat deze optie in de grote broers wel aanwezig is zal toch echt te maken hebben met de prijs van de DS3.
Het inklappen op zich vind ik al een overbodige gadget, maar is net als bij Peugeot een keuze van het design team.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Meh, gister ervaarde ik het hier eerder gemelde stuiteren en/of schokken bij constante snelheid en lage temperaturen. Gas indrukken dan is het over.
Wat me ook wat tegen begint te vallen is het gemakkelijke stilvallen van notabene een dieselmotor. Hij is verdorie bijna net zo gevoelig op z’n koppeling als een benzine.
Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. De diesel is net zo onvergeeflijk als een benzine. Tenzij het koud is overigens, dan draait ‘ie stationair wat meer toeren.
Als ik sta te krabben zakt ‘ie ook regelmatig even weg, dat het lijkt alsof ‘ie uit gaat vallen, maar dat ‘ie zich net op tijd herpakt.
Deed m’n Golf IV 1.9TDI toch beter.
Zou een dealer dat stationairtoerental aan kunnen passen?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
ik ga heel eerlijk zijn die DS3 is geen sikkepit waard
Da’s echt goede, bruikbare informatie.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Ik denk eerder dat het een algemeen eco-wagen-issue is. Het zou me niks verbazen dat met een iets minder eco-afstelling een hoop issues op te lossen zijn.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
boons605 schreef:Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. (...) Zou een dealer dat stationairtoerental aan kunnen passen?
Het stationairtoerental kan zeker bijgesteld worden, als dat nodig zou zijn. Wat je beschrijft, lijkt me echter normaal te zijn. Dat andere auto’s vergevingsgezinder zijn bij “mishandeling”, betekent nog niet dat dat goed voor ze is .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
boons605 schreef:Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. De diesel is net zo onvergeeflijk als een benzine.
Dat probleem herken ik dus weer niet. Ik gebruik om de haverklap die koppeling en ervaar toch echt het grote verschil met een benzinemotor. Bij gebruik van de koppeling lijkt de snelheid wel begrenst te zijn op 10km/h, maar dat is met de files die ik iedere dag op de provinciale weg heb voldoende.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
boons605 schreef:Meh, gister ervaarde ik het hier eerder gemelde stuiteren en/of schokken bij constante snelheid en lage temperaturen. Gas indrukken dan is het over.
Wat me ook wat tegen begint te vallen is het gemakkelijke stilvallen van notabene een dieselmotor. Hij is verdorie bijna net zo gevoelig op z’n koppeling als een benzine.
Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. De diesel is net zo onvergeeflijk als een benzine. Tenzij het koud is overigens, dan draait ‘ie stationair wat meer toeren.
Ik heb een spiksplinternieuwe Renault Megane grandtour, en die heeft dat ook, is gewoon een beetje wennen. Diesels van vroeger zijn geen diesels van nu meer hé
Niks aan de hand dus volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Na 50.000km zou ik toch gewend moeten zijn..
Dat van dat stuiteren bij kou zou imho niet voor mogen komen. Gewoon niet. Het interesseert me niet wat voor eco excuus ze bedenken.
Diesels van nu zijn inderdaad niet meer die van vroeger. Maar dat wil niet zeggen dat ze op alle vlakken beter zijn.
Ik gok alleen niet dat ik dergelijke issues met een VAG TDI zou hebben gehad. Dat uitvallen heb je met een Opel overigens ook zo gauw niet: het motormanagement compenseert daar gewoon voor het misgaat al door een beetje gas bij te geven en als het toch misgaat hoef je de koppeling maar in te trappen en hij loopt weer.
Waarom kan PSA zoiets niet?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, die Opel en VAG diesels zijn probleemloos Breek me de bek niet open aub…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste