98 van de 111
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 10 januari 2013 09:30 AM
  [ # 1456 ]

Dan klappen ze nooit meer in. Lijkt me ook niet echt een optie. Wink

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 januari 2013 09:37 AM
  [ # 1457 ]

Mwoa, echt veel verschil tussen in en uitgeklapt maakt het niet echt, uitsteken doen ze toch.

Overigens hebben ze bij mij ook nog nooit een kik gegeven, ging ook met de enorme kou van afgelopen winter prima.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 10 januari 2013 09:39 AM
  [ # 1458 ]

Ja met de Lexia kan je het uitzetten, echter ik heb geen zin om daarvoor twee keer per jaar naar de dealer te gaan. Ze hadden het gewoon in de MyWay moeten verwerken net zoals de Led dagrijlampen.

Tjah stuk is vervelend.

Profiel  
 
Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 18-08-2011

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 10 januari 2013 09:40 AM
  [ # 1459 ]

Ik vind het er ook wat chiquer uitzien als ze zijn ingeklapt. En het is voor mij ook een mooi hulpsteuntje om van afstand te zien of de auto gesloten is! Wink

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 10 januari 2013 09:42 AM
  [ # 1460 ]

Jah zeker. Bij mij het zelfde.

Profiel  
 
DS3B
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 17-09-2012

- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Gepost: 10 januari 2013 09:54 AM
  [ # 1461 ]

Het is duidelijk dat je zoekt naar iets er er niet is. Dat deze optie in de grote broers wel aanwezig is zal toch echt te maken hebben met de prijs van de DS3.

Het inklappen op zich vind ik al een overbodige gadget, maar is net als bij Peugeot een keuze van het design team.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 13 januari 2013 01:39 PM
  [ # 1462 ]

Meh, gister ervaarde ik het hier eerder gemelde stuiteren en/of schokken bij constante snelheid en lage temperaturen. Gas indrukken dan is het over.

Wat me ook wat tegen begint te vallen is het gemakkelijke stilvallen van notabene een dieselmotor. Hij is verdorie bijna net zo gevoelig op z’n koppeling als een benzine.
Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. De diesel is net zo onvergeeflijk als een benzine. Tenzij het koud is overigens, dan draait ‘ie stationair wat meer toeren.
Als ik sta te krabben zakt ‘ie ook regelmatig even weg, dat het lijkt alsof ‘ie uit gaat vallen, maar dat ‘ie zich net op tijd herpakt.

Deed m’n Golf IV 1.9TDI toch beter.

Zou een dealer dat stationairtoerental aan kunnen passen?

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 13 januari 2013 03:30 PM
  [ # 1463 ]

ik ga heel eerlijk zijn die DS3 is geen sikkepit waard

Profiel  
 
adirem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 01-01-2012

Gepost: 13 januari 2013 03:52 PM
  [ # 1464 ]

Da’s echt goede, bruikbare informatie.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 13 januari 2013 03:58 PM
  [ # 1465 ]

Ik denk eerder dat het een algemeen eco-wagen-issue is. Het zou me niks verbazen dat met een iets minder eco-afstelling een hoop issues op te lossen zijn.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 13 januari 2013 06:35 PM
  [ # 1466 ]
boons605 schreef:

Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. (...) Zou een dealer dat stationairtoerental aan kunnen passen?

Het stationairtoerental kan zeker bijgesteld worden, als dat nodig zou zijn. Wat je beschrijft, lijkt me echter normaal te zijn. Dat andere auto’s vergevingsgezinder zijn bij “mishandeling”, betekent nog niet dat dat goed voor ze is Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 13 januari 2013 06:40 PM
  [ # 1467 ]
boons605 schreef:

Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. De diesel is net zo onvergeeflijk als een benzine.

Dat probleem herken ik dus weer niet. Ik gebruik om de haverklap die koppeling en ervaar toch echt het grote verschil met een benzinemotor. Bij gebruik van de koppeling lijkt de snelheid wel begrenst te zijn op 10km/h, maar dat is met de files die ik iedere dag op de provinciale weg heb voldoende.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 januari 2013 06:42 PM
  [ # 1468 ]
boons605 schreef:

Meh, gister ervaarde ik het hier eerder gemelde stuiteren en/of schokken bij constante snelheid en lage temperaturen. Gas indrukken dan is het over.

Wat me ook wat tegen begint te vallen is het gemakkelijke stilvallen van notabene een dieselmotor. Hij is verdorie bijna net zo gevoelig op z’n koppeling als een benzine.
Van een diesel ben ik gewend dat je rustig op de koppeling weg kunt rijden zonder gas bij te geven. Als je dat bij de DS3 wil doen moet je verdomd voorzichtig zijn. En je moet het ook niet wagen om ‘m per ongeluk in de 2 te laten staan. De diesel is net zo onvergeeflijk als een benzine. Tenzij het koud is overigens, dan draait ‘ie stationair wat meer toeren.

Ik heb een spiksplinternieuwe Renault Megane grandtour, en die heeft dat ook, is gewoon een beetje wennen. Diesels van vroeger zijn geen diesels van nu meer hé Wink

Niks aan de hand dus volgens mij.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 13 januari 2013 07:24 PM
  [ # 1469 ]

Na 50.000km zou ik toch gewend moeten zijn..

Dat van dat stuiteren bij kou zou imho niet voor mogen komen. Gewoon niet. Het interesseert me niet wat voor eco excuus ze bedenken.
Diesels van nu zijn inderdaad niet meer die van vroeger. Maar dat wil niet zeggen dat ze op alle vlakken beter zijn.
Ik gok alleen niet dat ik dergelijke issues met een VAG TDI zou hebben gehad. Dat uitvallen heb je met een Opel overigens ook zo gauw niet: het motormanagement compenseert daar gewoon voor het misgaat al door een beetje gas bij te geven en als het toch misgaat hoef je de koppeling maar in te trappen en hij loopt weer.
Waarom kan PSA zoiets niet?

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 januari 2013 07:27 PM
  [ # 1470 ]

Nee, die Opel en VAG diesels zijn probleemloos haha Breek me de bek niet open aub…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
98 van de 111
« Eerste  < Vorige 96 97 98 99 100 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook