Mijn eerste BX was een 1.6 RS automaat, die lustte ‘m inderdaad ook stevig.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Haha, goeiendag zeg…..
P.s. Let ff op mn “Te koop” topic op het Bx forum.
Ga ik zo plaatsen.
Ik heb een partij-tje carburateurs gekocht, oa. div. Solex-en.
Misschien kan ik wat voor je betekenen, zodat je geen nieuwe hoeft te kopen?
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je zit in het verkeerde topic zo te lezen, Bram.
@ banaanepit: lekker die 1600 er in houden. Je moet nl. niet alleen het blok wisselen, maar ook veel zaken in de motorruimte wisselen, zoals Arjan Verkade zegt, En die specifieke onderdelen zijn al erg schaars.
Overigens is het herkeuren van auto’s bij het RDW volgens mij een stuk eenvoudiger geworden. Je moet de papieren hebben van de auto waar het blok uit is gekomen en verder wordt je auto gecontroleerd op een aantal zaken bij de RDW. Zo is het in ieder geval gegaan bij een jongen die ik ken die een 2.0 16V met 155 pk gebouwd heeft in een 205 cabriolet waar origineel een 1.4 met 75 pk in lag. Overigens is bij die auto ook het hele onderstel etc. vervangen voor GTi materiaal.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Basfeijen schreef:
edit: ohja en omdat het xantia blok niet veel sterker is dan de originele sport hoefde er met mijn papieren niets te gebeuren (heb het nagevraagd bij het keuren na schadeherstel)
officieel heb je een andere motorcode en zul je voor een herkeuring moeten. Aan wie heb je dit nagevraagd? Verder vroegen ze bij mij bij de motorombouw alleen naar het motorcode en waar de motor uit komt.Zonder papieren of boekjes.
Bananenpit, ziet er goed uit met de skirts! Voor een ombouw naar 16v is meer werk dan naar bijvoorbeeld een GTI en dat heeft bijvoorbeeld te maken met de HD pomp en dergelijken.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Het is ook een plan waneer de bx op is kwa moter. Iets wat werkt moet je niet er uit halen
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Goed punt. Overigens moet ik zeggen dat je na de opmerking van japv merkbaar je best doet om duidelijk te forummen, leest echt een stuk prettiger
McDean schreef:Basfeijen schreef:
edit: ohja en omdat het xantia blok niet veel sterker is dan de originele sport hoefde er met mijn papieren niets te gebeuren (heb het nagevraagd bij het keuren na schadeherstel)
officieel heb je een andere motorcode en zul je voor een herkeuring moeten. Aan wie heb je dit nagevraagd? Verder vroegen ze bij mij bij de motorombouw alleen naar het motorcode en waar de motor uit komt.Zonder papieren of boekjes.
De keurmeester die mijn (geherstelde) schade keurde.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
bearwil schreef:Pas bij de Mk2 zijn de remmen van de 16V geventileerd. Die heeft daarom ook een andere voorbumper met gaten die de lucht direct over de schijven leiden. De Mk1 is in principe een GTi met sideskirts en een zwaardere motor. De officiële naam was dan ook GTi 16V, pas bij de Mk2 hebben ze dat GTi weggelaten.
De mk1 heeft ook geventileerde schijven voor. Je kan de mk2 beter een getemde mk1 noemen met wat meer polyester .
Sideskirt ziet er goed op deze foto’s.
Ben benieuwd straks naar het eindresulaat!
Ik houd altijd wel van dit soort acties.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Poekoek schreef:Goed punt. Overigens moet ik zeggen dat je na de opmerking van japv merkbaar je best doet om duidelijk te forummen, leest echt een stuk prettiger
Inderdaad, ik zal mijn best doen!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Nog maar 1 plekje spuiten, zoals je op de onderste foto kunt zien. en dan zijn de skirts af!
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Netjes hoor!
Ga je de zwarte gedeelte stootstrips/bumers ook in kleur spuiten? (Zal het wel afmaken)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, toen je bezig was dacht ik wat zonde. Maar nu ik het zo zie.. Staat best goed. Alleen die dikke deurstrips moeten snel wieberen, van die lijn klopt niks meer.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Kleur lijkt goed te kloppen, dat is best knap. Ben erg benieuwd hoe het zal staan met de 16V velgen. Enig idee wanneer dat gaat gebeuren?
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
De deurstrips zitten mij ook dwars, maar meschien dat ik ooit eends van een andere bx de strips af haal. Maar voor nu hou ik het zo.
En voor de kleur rouge fuega is de kleur code normaal 941366. Maar door verkleuring moet je 941370 pakken (van het merk motip).
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar