19 van de 47
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
BX TZI Cabrio GJ-PJ-58 hoera! 9 jaar onbetrouwbaar rijden <3
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 13 januari 2013 12:18 AM
  [ # 271 ]

Mijn eerste BX was een 1.6 RS automaat, die lustte ‘m inderdaad ook stevig.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 13 januari 2013 12:19 AM
  [ # 272 ]

Haha, goeiendag zeg…..

P.s. Let ff op mn “Te koop” topic op het Bx forum.
Ga ik zo plaatsen.
Ik heb een partij-tje carburateurs gekocht, oa. div. Solex-en.
Misschien kan ik wat voor je betekenen, zodat je geen nieuwe hoeft te kopen?

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 januari 2013 04:38 PM
  [ # 273 ]

Je zit in het verkeerde topic zo te lezen, Bram.

@ banaanepit: lekker die 1600 er in houden. Je moet nl. niet alleen het blok wisselen, maar ook veel zaken in de motorruimte wisselen, zoals Arjan Verkade zegt, En die specifieke onderdelen zijn al erg schaars.

Overigens is het herkeuren van auto’s bij het RDW volgens mij een stuk eenvoudiger geworden. Je moet de papieren hebben van de auto waar het blok uit is gekomen en verder wordt je auto gecontroleerd op een aantal zaken bij de RDW. Zo is het in ieder geval gegaan bij een jongen die ik ken die een 2.0 16V met 155 pk gebouwd heeft in een 205 cabriolet waar origineel een 1.4 met 75 pk in lag. Overigens is bij die auto ook het hele onderstel etc. vervangen voor GTi materiaal.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2013 04:42 PM
  [ # 274 ]
Basfeijen schreef:

edit: ohja en omdat het xantia blok niet veel sterker is dan de originele sport hoefde er met mijn papieren niets te gebeuren (heb het nagevraagd bij het keuren na schadeherstel)

officieel heb je een andere motorcode en zul je voor een herkeuring moeten. Aan wie heb je dit nagevraagd? Verder vroegen ze bij mij bij de motorombouw alleen naar het motorcode en waar de motor uit komt.Zonder papieren of boekjes.


Bananenpit, ziet er goed uit met de skirts! Voor een ombouw naar 16v is meer werk dan naar bijvoorbeeld een GTI en dat heeft bijvoorbeeld te maken met de HD pomp en dergelijken.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 januari 2013 10:46 PM
  [ # 275 ]

Het is ook een plan waneer de bx op is kwa moter. Iets wat werkt moet je niet er uit halen Wink

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 januari 2013 10:53 PM
  [ # 276 ]

Goed punt. Overigens moet ik zeggen dat je na de opmerking van japv merkbaar je best doet om duidelijk te forummen, leest echt een stuk prettiger Smile

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 13 januari 2013 10:54 PM
  [ # 277 ]
McDean schreef:
Basfeijen schreef:

edit: ohja en omdat het xantia blok niet veel sterker is dan de originele sport hoefde er met mijn papieren niets te gebeuren (heb het nagevraagd bij het keuren na schadeherstel)

officieel heb je een andere motorcode en zul je voor een herkeuring moeten. Aan wie heb je dit nagevraagd? Verder vroegen ze bij mij bij de motorombouw alleen naar het motorcode en waar de motor uit komt.Zonder papieren of boekjes.

De keurmeester die mijn (geherstelde) schade keurde.

doei

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 januari 2013 11:41 PM
  [ # 278 ]
bearwil schreef:

Pas bij de Mk2 zijn de remmen van de 16V geventileerd. Die heeft daarom ook een andere voorbumper met gaten die de lucht direct over de schijven leiden. De Mk1 is in principe een GTi met sideskirts en een zwaardere motor. De officiële naam was dan ook GTi 16V, pas bij de Mk2 hebben ze dat GTi weggelaten.

De mk1 heeft ook geventileerde schijven voor. Je kan de mk2 beter een getemde mk1 noemen met wat meer polyester Smile.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 januari 2013 11:45 PM
  [ # 279 ]

Sideskirt ziet er goed op deze foto’s.

Ben benieuwd straks naar het eindresulaat!
Ik houd altijd wel van dit soort acties.  Smile

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 januari 2013 12:48 AM
  [ # 280 ]
Poekoek schreef:

Goed punt. Overigens moet ik zeggen dat je na de opmerking van japv merkbaar je best doet om duidelijk te forummen, leest echt een stuk prettiger Smile

Inderdaad, ik zal mijn best doen!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 januari 2013 11:45 AM
  [ # 281 ]

Nog maar 1 plekje spuiten, zoals je op de onderste foto kunt zien. en dan zijn de skirts af!


“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 januari 2013 11:47 AM
  [ # 282 ]

Netjes hoor!

Ga je de zwarte gedeelte stootstrips/bumers ook in kleur spuiten? (Zal het wel afmaken)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 14 januari 2013 11:53 AM
  [ # 283 ]

Hmm, toen je bezig was dacht ik wat zonde. Maar nu ik het zo zie.. Staat best goed. Alleen die dikke deurstrips moeten snel wieberen, van die lijn klopt niks meer.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 januari 2013 12:02 PM
  [ # 284 ]

Kleur lijkt goed te kloppen, dat is best knap. Ben erg benieuwd hoe het zal staan met de 16V velgen. Enig idee wanneer dat gaat gebeuren?

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 januari 2013 12:06 PM
  [ # 285 ]

De deurstrips zitten mij ook dwars, maar meschien dat ik ooit eends van een andere bx de strips af haal. Maar voor nu hou ik het zo.

En voor de kleur rouge fuega is de kleur code normaal 941366. Maar door verkleuring moet je 941370 pakken (van het merk motip).

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
 
19 van de 47
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook