











































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zie nu pas dat ik precies de zelfde voiture heb! Heerlijke auto!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Zo alweer een tijdje niks laten horen over de CX, kwam eigenlijk omdat de wagen weinig grote problemen had/heeft
Vorige week moest er een nieuwe APK op, helaas niet doorgekomen. Volgende problemen aan het licht gekomen: Klein gaatje bij het flexibele stuk, LHM lekkage bij de achterste veerbol, handrem en ook nog de bovenste fuseekogels L+R. Lijst valt gelukkig wel mee, onderdelen al in huis, eind deze week komt de nieuwe APK.
Ik heb deze CX nu alweer 1 jaar en dik tevreden, heb het afgelopen jaar gemiddeld 500km per week gereden, verbruik is 1/13 en onderhoud is ook acceptabel. Deze cx is een zeer betrouwbare auto gebleken en gaan voorlopig de deur niet uit
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mbender schreef:handrem
Fuseekogels is veel meer werk dan die handrem hoor.
Maar inderdaad zijn dit doodgewone slijtage dingen + regulier onderhoud, niets bijzonders. Even fixen en dan weer gáán!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Even de hele auto nagelopen en kwam nog een paar kleine punten tegen, retourleiding lekte en de ratiateur lekt ook iets
Ik heb nog een radiateur staan van mijn (ex)2400 c-matic (lpg) een valeo die recent nog was vervangen, de aansluitpunten en bevestigingspunten komen redelijk overeen. De vraag pas deze radiateur op de 2500 diesel?? Is de koelcapaciteit vergelijkbaar? Hoor graag jullie advies
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er is een goede van mijn 2500D afgekomen nu ik de turboD radiator heb gemonteerd.
Biedt geld!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
bogaard77 schreef:Er is een goede van mijn 2500D afgekomen nu ik de turboD radiator heb gemonteerd.
Biedt geld!
Wil eigenlijk eerst weten of de radiateur die ik heb liggen wel of niet bruikbaar is voordat ik een vervangende koop. Mocht die van mij niet goed zijn heb ik zeker interesse! Ik heb nog een foto van het stikker toegevoegd met het type nummer, wellicht weet iemand of deze geschikt is
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als de afmetingen het zelfde zijn,gewoon er in zetten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even googlen op Valeo 883686 en je komt op http://www.mister-auto.nl/fl/koeler-motorkoeling/valeo-883686_g470_a021883686.html
Dan zie dat deze radiateur ook geschikt is voor een Diesel, niet voor TD overigens.
Wel even op 1 van de plusjes drukken aan de rechterkant.
Er inzetten dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Dank allemaal voor de reactie, had ook al uitgevonden via cx basis dat er eigenlijk drie verschillende type radiateur zijn die totaal anders eruit zien. De radiateur die ik op voorraad heb en in de auto zitten lijken veel op elkaar ga het gewoon overzetten en komende tijd wat in de gaten houden.
Vandaag is de CX weer door de APK gekomen dus mag weer een jaartje vooruit, hopelijk net zo betrouwbaar als afgelopen jaar
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Geen zorgen hoor. Dat hoef je niet in de gaten te houden. Alleen de Turbo-radiateuren hebben een hogere capaciteit en andere slangaansluitingen, dus die kun je niet verwarren.
Deze Valeo gaat gewoon prima koelen als hij dat toen ook deed.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
La Leo komt toch weer met de bevestiging waar ik al op hoopte dank! De huidige radiateur heeft net een paar druppels dus moet gewoon niet wachten tot het ding echt gaat lekken dan ben ik verder van huis. Wat je eerder ook al aangaf waren de apk punten gewoon regulier onderhoudt en na een kleine 30,000km vind ik het niet slecht. Natuurlijk heb ik gedurende het jaar regelmatig onderhoud gepleegd maar voor een auto van bijna 30 die 5/6 jaar stil heeft gestaan is het allemaal zeer betrouwbaar gebleken.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
De radiateur die ik nog had staan van de CX break c-matic was exact dezelfde als die van de diesel dus ik kon het zo overzetten, natuurlijk deze kans ook even gegrepen om het koelsysteem te spoelen en daarna afvullen met koelvloeistof. Verder de olie ook maar vervangen, koudestart kabel vervangen, bovenste fusee kogels vervangen, gloei-bougie gecontroleerd en goed bevonden, handremblokjes vervangen en afgesteld, achterste remschijf schoongemaakt en blokken vervangen. Hydrologischeleidingen schoongemaakt en een klein stukje vervangen en ook nog een retourleiding vervangen. Alles bij elkaar toch nog redelijk wat klusjes maar geen hele gekke dingen.
Gisteren wel het hele land nog door gereden en het blijft gewoon opvallen hoe goed zo’n CX door de sneeuw ploetert, zelfs op (goede) zomer bandjes kom je door alles sneeuw heen zonder te slippen of te glijden was een heerlijke wagens zijn het ook
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Goed bezig!















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gisteren middag hield de blower ermee op, helaas was het toen al te donker om onder de kap te kijken. Vandaag alle glazen zekeringen bekeken en bij enige twijfel vervangen maar nog altijd geen blower, ook de elektromotor van de kleppen van de verwarming werkte niet meer. Na een kort telefoontje met de heren vd Laan toch maar de boosdoener bij de relais boven de accu een voor een gecontroleerd. Bij het tweede relais raak, de blower begon weer te blazen. Toch fijn als deze dingen snel zijn opgelost
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
viel gelukkig dus weer mee !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje