Hallo,
Ik ben 2e eigenaar en mijn C4 Picasso is “af fabriek” (lees “een door Citroen ingehuurd bedrijf) voorzien van een LPG installatie. Het gat voor de vulnippel is links achter in het spatbord geboord en naar nu blijkt is er verzuimd de boorrand van de plaat tegen corrosie te beschermen alvorens de vulnippel te plaatsen. Na 5 jaar begint er nu een roestrand te ontstaan om de kunstof rand heen rond de vulnippel.
Bij navraag bij een auto schadebedrijf naar de prijs om dit kleine doch vervelende akkefietje op te lossen blijkt erg duur te zijn. Lampunit, spatbord en kofferbak bekleding etc. etc. moet allemaal gedemonteerd worden om spatbord deel te kunnen behandelen en spuiten. Prijs al met al ca. €450,-....pfff
Ik heb op aanraden van de man een potje antiroest noxacorn gekocht maar voor het verwijderen van de vulnippel om de rand te kunnen behandelen moet in de kofferbak aan de linkerkant de bekleding losgehaald worden om er vanuit de binnenkant bij te kunnen.
Ik heb het kleprubber al los gehad en getracht de bekleding los te halen door een grote platte schroevedraaier hier en daar ertussen te zetten en wat te wrikken maar hoor dan allerlei gekraak dus ik durf niet echt door te gaan omdat ik dan bang ben evt. allerlei kunstof bevestigings punten en wellicht ook de bekleding zelf kapot te trekken etc.
Heeft iemand een idee hoe dit netjes kan doen ?
Alvast dank voor uw hulp,
gr. Aart
Ik weet het niet. Maar ervaringen bij eerdere auto’s van andere merken leert dat de bekleding toch gewoon los getrokken dient te worden. zit meestal met een doort drukkers vast. Wellicht zou je het kunnen vragen bij de Citroen dealer. Hou er wel rekening mee dat het er beroerd uit kan zien rondom de vulnippel door 5 jaar vochtinwerking en roest. Bij onze vorige auto was de inbouwer zo slim geweest de vulnippel in de kunststof bumper in te bouwen.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.