2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
jaaaah!! Ik heb hem
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 januari 2006 12:19 PM
  [ # 16 ]

en aan allen reeds bedankt voor de overweldigende felicitaties!!!
dit is echt een tof forum waar je eens kan grappen en waar je vooral nuttige tips kan verkrijgen!!!!

greeeetz blooper1963

Profiel  
 
donderkont
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 27-10-2005

Gepost: 08 januari 2006 12:48 PM
  [ # 17 ]

deze namiddag ga ik foto’s maken als’t god belieft en vanavond mss posten maar waar plaats ik ze??? hier in dit draadje of hoe werkt dit weer???

greeeeeeeeeetz blooper1963

oke de foto ergens op internet zetten.
en dan de url van de foto tussen img zetten.
dus:

de url kun je vinden door rechtermuisknop op de afbeelding dan eigenschappen en dan de url kopieeren en plakken.
hier kun je bv foto’s wegzetten (tot 300 kb)
http://upload.server8.org/

succes

groetjes fraaske

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 08 januari 2006 02:01 PM
  [ # 18 ]
blooper1963 schreef:
SLINDEN schreef:

Volgens mij heeft die HDI 2.0 138 pk toch? Moet-ie toch mee weg kunnen komen.

@Slinden

de mijne heeft allesinds 100 kw = 138 pk volgens de papieren!!! en echt ik ben een beetje bang als ik het gaspedaal eens een eindje verder duw dan normaal!! je word onmiddelijk in de zachte ,maar degelijk steunende alcantarazetels getrokken!!! POWER is er dus genoeg aanwezig!!! toen ik vertrok bij de dealer en ik de autosnelweg op kon,zei ik bij mezelf :ga ik nou eens lekker die 6de versnelling proberen en wat bleek bij 3000 rpm in 6de reed mijn C5 net iets minder dan 175 km/uur!!! ohw,ohw,ohw dacht ik!!! conclusie: je merkt ‘t niet eens dat je 150 rijd en meer!!! en GERUISLOOS!!! ik moest echt de radio op een minimaal volume zetten om die motor nou eindelijk te horen draaien!!!! wel had ik vannaf 150 km/uur windruis!!!

deze namiddag ga ik foto’s maken als’t god belieft en vanavond mss posten maar waar plaats ik ze??? hier in dit draadje of hoe werkt dit weer???

greeeeeeeeeetz blooper1963

Hallo zeg, meteen al flink het gas open. 175 per uur, wat een durf. Maar ja als ie dan nog maar 3000 toeren draait. Toch zou ik daar in het begin wat huiverig voor zijn. Veel plezier met inrijden en boekje lezen etc. Een goeie die de grijns van uw gezicht afhaalt denk ik. Weekend kan niet meer stuk natuurlijk.
Hier vind je nog een beschrijving tbv het plaatsen van foto’s:  
Er zijn zoals hierboven beschreven sites waar je foto’s kan upoaden. Ook is er een moderator op het forum bij wie je foto’s kan laten plaatsen op de server (gebruiker patje74).

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 januari 2006 05:18 PM
  [ # 19 ]

Hallo zeg, meteen al flink het gas open. 175 per uur, wat een durf. Maar ja als ie dan nog maar 3000 toeren draait. Toch zou ik daar in het begin wat huiverig voor zijn. Veel plezier met inrijden en boekje lezen etc. Een goeie die de grijns van uw gezicht afhaalt denk ik. Weekend kan niet meer stuk natuurlijk.
Hier vind je nog een beschrijving tbv het plaatsen van foto’s:  
Er zijn zoals hierboven beschreven sites waar je foto’s kan upoaden. Ook is er een moderator op het forum bij wie je foto’s kan laten plaatsen op de server (gebruiker patje74).

Patrick

dit is echt éénmalig gebeurd en rijd hem voorbeeldig in zoals met al mijn wagens!! ik schakel bij 2500 rpm en doe het rustig aan tot het blok op temperatuur is (zowel de koelvloeistofmeter als de olietemperatuurmeter en dat duurt ettelijke km’s!!)en rijd niet sneller dan 120 per uur!! de dealer zei dat ik mocht gaan tot 3000 rpm,waartoe ik nog nooit opgetrokken heb,behalve die éne keer in 6de versnelling tot 3000rpm!!! das al!! ook als ik thuis kom laat ik hem nog een 15 tal sec. draaien en dit voor de turbo!!! en dit ga ik zo een 5000 tal km’s volhouden!!!!


greeeeeeeeeetz blooper1963;

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 08 januari 2006 06:31 PM
  [ # 20 ]
blooper1963 schreef:

dit is echt éénmalig gebeurd en rijd hem voorbeeldig in zoals met al mijn wagens!! ik schakel bij 2500 rpm en doe het rustig aan tot het blok op temperatuur is (zowel de koelvloeistofmeter als de olietemperatuurmeter en dat duurt ettelijke km’s!!)en rijd niet sneller dan 120 per uur!! de dealer zei dat ik mocht gaan tot 3000 rpm,waartoe ik nog nooit opgetrokken heb,behalve die éne keer in 6de versnelling tot 3000rpm!!! das al!! ook als ik thuis kom laat ik hem nog een 15 tal sec. draaien en dit voor de turbo!!! en dit ga ik zo een 5000 tal km’s volhouden!!!!


greeeeeeeeeetz blooper1963;

Klinkt prima dat inrij programma. Zou mooi zijn als meer automobilisten zich daaraan hielden! Zo kan de wagen jaren mee.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 09 januari 2006 02:57 AM
  [ # 21 ]

3000 toeren hoort gewoon bij het “inrijprogramma” vergeet niet dat de 16kleps HDi’s gemaakt zijn voor bijna 5000tpm. Zelfs mijn oude (8kleps) 110HDi liep al 4500tpm. Die moest ik tijdens het inrijden ook af en toe op 160km/h zetten, niet te veel constante snelheden rijden is het devies, nog ff van de crusiecontrol afblijven, dus.

anyway blooper veel plezier Exclamation

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 10 januari 2006 01:22 AM
  [ # 22 ]
SLINDEN schreef:

Zo….. gefeliciteerd allebei. Die van mij komt a.s. vrijdag: C5 break 2.0 HDI Exclusive, BV6, Navidrive +Hifi, Gris Fulminator. Heeft-ie een beetje power die diesel. Ik rijd nu (nog) een Laguna 1.9 120 pk 6 bak hand, maar die is erg vlot. Ben benieuwd of die C5 sneller is. Twisted Evil

Gefeliciteerd alle 3 en veel plezierige kilometers ermee!

“Oh and, hey,hey,hey, let´s be careful out there”, want een van die drie kan over een jaar of drie wel eens de mijne worden Wink

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 15 januari 2006 06:07 PM
  [ # 23 ]
SLINDEN schreef:

Vanmiddag op gehaald bij Damsté in Nieuwegein. Veel uitleg. Hij rijdt echt vreselijk goed. Ik vind de besturing en de verign bijzonder comfortabel; van ‘verminderd wegcontact’ en andere zaken die voornamelijk Duits rijdende automobilisten kunnen bekoren (zoals snoeihard afgeveerd) heb ik totaal geen last. Ik vind de besturing precies en rustig. De automaat schakelt als boter, zacht en soepel. Een geweldige auto!

Toppie, veel plezier !

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 januari 2006 06:19 PM
  [ # 24 ]
SLINDEN schreef:

Vanmiddag op gehaald bij Damsté in Nieuwegein. Veel uitleg. Hij rijdt echt vreselijk goed. Ik vind de besturing en de verign bijzonder comfortabel; van ‘verminderd wegcontact’ en andere zaken die voornamelijk Duits rijdende automobilisten kunnen bekoren (zoals snoeihard afgeveerd) heb ik totaal geen last. Ik vind de besturing precies en rustig. De automaat schakelt als boter, zacht en soepel. Een geweldige auto!

 

 

vele zorgeloze kilometers toegewenst

Profiel  
 
Hiernatoyota
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-01-2006

Gepost: 24 januari 2006 03:10 PM
  [ # 25 ]

Re: niet stuk

beek3762 schreef:

Mwoah, gaat niet stuk hoor. De fabriek levert dezlfde motor ook met meer PK’s.

Ik heb ooit een Xantia TD gehad, in 1994, en daarvan heb ik toen de turbo laten opschroeven, resultaat was 130 pk aan de wielen op de rollenbank. Top van 210 en 0-100 in 9,5 sec.
Was een lease-auto die ik bij 150.000 weer heb ingeleverd, maar reed nog als nieuw.

En op datatuning krijg je gewoon garantie.

Niet om het een of ander hoor, maar een paar onderwerpen verderop gaat het over lekke koppakkingen bij de C5 (lekt koelvloeistof) Die HDI motor redt het vaak niet eens in de fabrieksuitvoering. Is het dan verstandig om de boel op te voeren?

Die ouwe turbodiesels in de Xantia waren volgens mij kwalitatief aanzienlijk duurzamer dan de HDI motoren

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 28 januari 2006 11:59 PM
  [ # 26 ]

Gefeliciteerd, mooie C5 !!
Veel Plezier ermee Cool

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 29 januari 2006 12:57 AM
  [ # 27 ]

geweldig, veel genot. Laughing

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 29 januari 2006 01:31 AM
  [ # 28 ]

Re: niet stuk

Hiernatoyota schreef:

Niet om het een of ander hoor, maar een paar onderwerpen verderop gaat het over lekke koppakkingen bij de C5 (lekt koelvloeistof) Die HDI motor redt het vaak niet eens in de fabrieksuitvoering. Is het dan verstandig om de boel op te voeren?

Die ouwe turbodiesels in de Xantia waren volgens mij kwalitatief aanzienlijk duurzamer dan de HDI motoren

Ik denk dat het sterk van de rijstijl van de gebruiker afhangt. Een HDi die veel power biedt zal daar ook snel op aangesproken worden. Als je een diesel hebt die het allemaal wat rustiger aandoet, zal die in de regel langer meegaan.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 29 januari 2006 12:52 PM
  [ # 29 ]
wimmert schreef:

Je kan rustig de kracht gebruiken van een hdi.
Maar geef hem wel even de tijd om op stoom(temperatuur) te komen.
Vermijd hoge toeren en rijd op het koppel van de motor.

Dan gaan ze volgens mij het langst probleemloos mee.

En zo is het! Beetje geduld na de koude start maakt dat ie lang meegaat.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 januari 2006 04:07 PM
  [ # 30 ]

Gefeliciteerd Wimmert, zowel met uitvoering(the power of Diesel!) als kleur. Wat is dat eigenlijk voor kleur? Er zit iets paars in?!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook