Heb net een C4 Ligne Business 1.6 HDI van october 2011 gekocht. Auto rijdt en werkt verder perfect, dus momenteel niets dan lof. Maar een minpuntje heb ik wel. De achterklep. Die gaat niet vanzelf omhoog als je die open doet. blijft halverwege staan en moet je verder omhoog duwen. Bij onze vorige auto (Roomster) Ging de klep door de cilinders zelf helemaal open. Weet iemand of dit zo hoort en hoe is dit bij andere c4’s?
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Bij mijn DS4 gaat ie ook niet vlot naar boven.
Dit heeft bij sluiten weer het voordeel dat je de klep alleen maar dicht hoeft te laten vallen.
Elk nadeel hep ze voordeel
(bij Skoda moet je nogal hard met de klep en deuren smijten om ze dicht te krijgen)
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De buitentemperatuur heeft daarop ook invloed. Bij lage temperaturen is de druk in de gasteren wat lager. Ik merkte dat bij mijn Grand Picasso ook en nu bij mijn C5 Tourer ook.
De temp. zal zeker invloed hebben op de druk in de veren. Merkte dat bij de Roomster ook goed als de klep omhoog stond bij warmte. Dan moest ik flink trekken om die naar beneden te krijgen. vooral als de klep een poosje open had gestaan. Zal het bij de C4 wel merken als het straks warmer gaat worden.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.