DS3-Black schreef:Mijn DS3 word 2 jaar in april en de spiegels leven nog steeds ondanks de vorst. En tjah Citroën maakt ze niet zo dat je ze zelf kan uitzetten, dus dat word garantie als het een keer fout gaat.
waarom zou dit fout gaan???
mijn evasion van 1996 had deze inklapbare spiegels al..
en de auto’s erna ook..
en zelfs tijdens wintersport vakanties waar de sneeuw dik genoeg erop lag en het nog iets kouder was dan hier, nooit problemen ermee gehad…
Kan me bedenken dat er vocht tussen komt (spiegelverwarming) en dat het later vast vriest en dat dan het motortje doorbrand als deze niet beveiligd is tegen vastzitten. Maar voor alsnog 1,5 winter overleefd.
tot nu toe nog nooit last ermee gehad..
en je kan er een beetje wd40 tussen spuiten…
als je hem wat stroef vindt gaan..
De kans dat het fout gaat is het grootst als er sneeuw tussen zit die half ontdooid is geweest en daarna weer bevroren. Het eerste jaar dat ik de DS3 reed was dat één keer het geval waarbij ik geprobeerd heb de sneeuw weg te halen omdat ik het echt niet vertrouwde. Dat is toen wel gelukt maar de wagen had er nog heel veel moeite mee. Ik kan met voorstellen dat het wel een keer echt fout gaat in de toekomst. WD40 gaat daar niet bij helpen, een ontdooier wel.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Heeft iemand één dezer dagen het probleem met stotteren/inhouden, alhier voor het eerst gemeld rond 12 december 2012, nog ervaren?
En is er al iemand mee naar een dealer geweest?
De dealer naast mijn werk heeft pas ergens volgende week donderdag tijd, daar men zelf blijkbaar niks kan en voor zo’n beetje alles Citroën NL nodig heeft, dus dan moet de auto daar een hele dag heen. Ik vind één of meerdere dagen C1 (klasse leenauto volgens leasecontract) rijden vervelender dan dit probleem.
Omdat het probleem slechts af en toe optreedt en vrijwel niet reproduceerbaar is vrees ik ook dat de dealer er vrij weinig mee kan, dus als iemand ervaringen heeft mbt. oplossingen, dan hoor ik dat graag.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 338
Geregistreerd: 06-06-2012
- DS 3 E-HDI 90 cabrio automaat
@boons605 ik kan je toch aan raden een winterschortje te bestellen. vorig jaar wat hele kleine stotteringen gehad bij de ehdi van ons en dit jaar met t schortje helemaal niets meer. auto sneller warm en kan dus beter omgaan met de kou
DS3 Club NL op facebook: https://www.facebook.com/groups/ds3clubnl
DS3 Club NL op Twitter: @ds3clubnl
mag mee rijden in de DS3 van ray78 en zelf sinds 17-2-2014 in het bezit van een ds3 ehdi90 cabrio
Die van mij doet het af en toe, vooral als ie niet echt op temperatuur is/komt.
De plaat in de grille zorgt dat ie wat sneller warm is, maar ik hou m gewoon ietsje hoger in toeren.
Dus niet naar z’n 4 bij 50+, maar pas bij 60+
De mijne doet het dan zonder stotteren of inhouden
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Dat doe ik nu inderdaad ook maar Scottie. En het werkt. Deed ik overigens in de winter ook met m’n TDI. Iets hoger in de toeren houden, dan is ‘ie iets sneller op bedrijfstemperatuur.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Ook mijn DS3 E-Hdi heeft baat bij het “mondkapje”. Ik heb op wintersport geen problemen gehad en nu we in de tweede koudegolf van deze winter zitten heb ik het ook niet meer.
Nou, mijn ervaring met de DS3 is de laatste tijd weinig positief. De auto heeft nu 70.000 km gelopen in 1,5 jaar tijd. Inmiddels is er 3 keer een nieuwe distributie op gekomen ivm rare geluiden, is de waterpomp 3 keer vervangen in verband met rare geluiden, is de krukaspoulie vervangen omdat die gaar was, is de complete multiriemset met alle rollen en houders 1 keer onder terugroepactie vervangen en 1 keer omdat deze alweer gaar was, heb ik problemen gehad met kortsluiting doordat de kabelboom vanaf de dynamo klem zat tussen dynamo en blok en 300km geleden trapte ik door mijn remmen heen. Oorzaak bleek een compleet gare hoofdremcilinder waar de onderdelen uit vielen.
Alles uiteraard netjes onder garantie opgelost door Citroen NL, maar zijn er meer mensen die deze problemen herkennen? Mijn gevoel bij de auto verdwijnt zo wel aardig rap…
Ik heb 65.000 probleemloze kilometers er al op zitten met m’n E-HDI’tje!
Mijn ervaringen zijn super.
Mijn DS3 werd het eerste jaar door mijn vrouw gebruikt. Omdat ik kosten wilde besparen ben ik erin gaan rijden en hebben we onze familiebak ingeruild (Volvo V70 T4) tegen een DS3 VTI82… Ook leuk om eens geld terug te krijgen bij inruil.
Ieder dag rij ik met een grote grijns op mijn gezicht naar mijn werk. En ik kan het niet uitleggen maar mijn vrouw en ik hebben het sinds we onze eerste DS3 kochten: het lijkt wel een soort verliefdheid.
En nu wat kritischer. Wat mis ik? Een fijne automaat of een 6-bak. Xenon af-fabriek en stoelverwarming die het wel goed doet. En wellicht een elektrisch schuifdak.
Komt omdat ik verwend ben geraakt toen het geen crisis was
Wat is er mis met je stoelverwarming?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Een 6-bak op de VTi82 lijkt mij enige overkill. Je andere punten, behalve die van de stoelverwaming, maar dat zal wel met je Volvo-verleden te maken hebben, kan ik mij ook in vinden.
O sorry, zesbak in de E-hdi bedoelde ik.
De stoelverwarming is inderdaad maar wat je gewend bent. Ik vind de plek van de knop bijzonder onhandig, dat het geen elektronische bediening is en dat de warmte nogal tegenvalt. Verschil tussen stand 1-2-3 voel ik niet zo heel erg. Maar eerlijk, dit is echt gezeur.