











































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Verder is het ook zo dat de kachel het het best doet bij hoge toeren van de motor.
Als de blower op zn hardst staat wordt alle beschikbare hitte uit de kachel radiator afgevoerd en dat kan kouder aanvoelen. echter de grote hoeveelheid lauwe lucht ontdooit beter dan heel weinig heel hete lucht.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb inmiddels gelezen hoe ik het een en ander het beste in kan stellen om zo veel mogelijk rendement uit de ventilator te halen.
Ik ga dat zo op weg naar huis eens proberen.
De temperatuur is nooit een probleem. De kachel is altijd lekker warm. Maar juist de hoeveelheid lucht tegen de vooruit dat was het probleem.
Maar zoals ik al zei straks even uitproberen wat ik net gelezen heb.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Op weg naar huis geen bevroren en beslagen ramen. Dus heb niet kunnen zien of het wat uitmaakt als ik de rondjes dicht doe.
Maar ik hoorde wel duidelijk verschil. Er kwam meer herrie bij de voorruit vandaan…...alleen voelde ik niet veel verschil.
Het is meer herrie dan wind die ventilatie.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik heb nog een vraag. Sinds het zo koud is piept de Vsnaar weer de eerste paar minuten.
Met het vervangen van de dynamo heb ik hem natuurlijk gesteld. Daarvoor piepte hij ook regelmatig.
Strakker wil ik hem niet zetten want dat is slecht voor mijn lagers.
Zou een nieuwe snaar hier helpen? Deze heeft al de nodige piepende kilometers achter de rus en zal inmiddels aardig versleten zijn.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Helpt wel iets. Maar check lagers en zet strakker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Weet je zeker dat het niet de snaar van de HD-pomp is?
Ja het is de dynamo snaar. Die heeft eigenlijk altijd al gepiept zo lang ik LaSix heb. Na het stellen is hij eventjes stil maar dan begint hij na een poosje weer te piepen.
Even wat toepasselijke plaatjes geschoten vandaag.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn de poelies wel goed uitgelijnd ?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Daar zeg je wat. Hoe kan je dat stellen dan?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn speciale tooltjes voor.
Om te kijken of hij in lijn zit.
En dan uitvullen,er hoort 1 ringetje tussen te zitten.
Maar denk dat leontien dit wel weet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je kunt het ook wel zien als je een liniaal erlangs houdt.
Moet je wel eerst die kap eraf halen.
En dan met de snaar erom
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v