1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Mijn vaders DS,we gaan weer dagelijks rijden.
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2013 07:56 PM

Goede avond
Aangezien ik niet iedere dag rijdt met mijn DS wil ik graag een druppel lader.
Maar nu staan ze er vanaf 25 euro tot zo duur als je ze hebben wil.
Maar wat is wijsheid en op de lange termijn verstandig
Graag uw reactie.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 14 januari 2013 08:22 PM
  [ # 1 ]

Deze week bij de Lidl:

http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_36047.htm

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 januari 2013 08:25 PM
  [ # 2 ]

Dank U

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Snoekie69
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 23-08-2006

Gepost: 14 januari 2013 09:37 PM
  [ # 3 ]

CTEK, een van de betere (echter wel in het duurdere segment):

o.a. te koop bij:

http://www.rustbuster.nl/CTEK/Acculaders.htm

Heb ik al jaren plezier van.


Groet,
Marcel

Déesse - Alleen de naam al…...

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 14 januari 2013 09:52 PM
  [ # 4 ]

Ik heb er eentje van Carpoint gekocht bij de automaterialenboer. Twee tientjes of zo. Of het ding goed of slecht is weet ik niet. De LED’s of het apparaat(je) gaan met enige regelmaat aan en uit dus er gebeurt kennelijk wat.
Voorafgaand heb ik met een lader de accu helemaal vol gepompt.

Profiel  
 
pvanessen
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003

- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gepost: 15 januari 2013 08:39 AM
  [ # 5 ]
Snoekie69 schreef:

CTEK, een van de betere (echter wel in het duurdere segment):

o.a. te koop bij:

http://www.rustbuster.nl/CTEK/Acculaders.htm

Heb ik al jaren plezier van.

Prima apparaat!!

Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 15 januari 2013 09:05 AM
  [ # 6 ]

voor mijn motor heb ik al een aantal jaren eentje van de Action. Simpel ding voor nog geen tientje. En was toen in de aanbieding voor iets van 6 of 7 Eu. En werkt nog steeds naar behoren.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2100
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 15 januari 2013 10:41 AM
  [ # 7 ]
pvanessen schreef:
Snoekie69 schreef:

CTEK, een van de betere (echter wel in het duurdere segment):

o.a. te koop bij:

http://www.rustbuster.nl/CTEK/Acculaders.htm

Heb ik al jaren plezier van.

Prima apparaat!!

+1 !! Mijn 504cc staat tevreden bijgeladen te worden, geen omkijken naar. Het apparaat kan ook aangeven dat je accu defect is. en je ziet in welk stadium hij bezig is. En verbruikt maar heel weinig.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection

Profiel  
 
cisds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 15 januari 2013 05:14 PM
  [ # 8 ]

ik heb al 2 jaar een goedkoope lader van de lidl en het werkt nog prima

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 15 januari 2013 07:00 PM
  [ # 9 ]

CTEK XS 800 (12 volt).
Prima en vooral veilig produkt.
Gebruik ik al bijna 6 jaar om meerdere accus in de winter op sterkte houden.
Kostte in 9/2007 € 53,00 (bij de betere onderdelenhandel).

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 januari 2013 08:24 PM
  [ # 10 ]

Een aantal jaren terug heeft hierover een artikel in Elektuur gestaan.
Een gewone druppellader geeft een kleine en constante stroom af.Dit voorkomt dat de accu aan het eind van de winter leeg is. Een lege lood accu overleeft het niet.
Elektuur had een schakeling ontworpen met een belangrijk extra item. Het gaf af en toe een heel korte (ms) forse ontlading. Deze puls ontladingen houden de accu “soepel” waardoor de levensduur veel langer blijft. Zo’n puls ontlading kan zelfs een gesulfateerde accu weer aan de praat krijgen. Het is nl niet goed voor een accu om de hele tijd niets te doen.
Ik weet niet of laders die je kan kopen ook zo’n truc hebben.

Overigens doe ik zelf niets met al deze kennis en hoop steeds na een paar maanden dat de accu niet helemaal leeg is.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 januari 2013 08:30 PM
  [ # 11 ]

Ik heb een lader op zonne energie, tientje.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 januari 2013 09:03 PM
  [ # 12 ]

handig met de auto in de garage.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4909
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 15 januari 2013 09:06 PM
  [ # 13 ]

Haha, onder de lichtkap en handig als je een garage hebt zonder stroomvoorziening, maar wel een raampje.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 15 januari 2013 09:23 PM
  [ # 14 ]
Egbert schreef:

Overigens doe ik zelf niets met al deze kennis en hoop steeds na een paar maanden dat de accu niet helemaal leeg is.

Geinig, dezelfde kennis heeft mij gestimuleerd ook in de winter (als het zonnetje lekker schijnt) af ten toe een middagje te gaan sturen over de dijkjes hier in de buurt!

knuffel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2013 09:29 PM
  [ # 15 ]

Ik vraag me ook wel af hoe lang een auto met een fatsoenlijke aangesloten accu stil moet staan voordat de accu daar echt last van krijgt.

6 weken tot 2 maanden heeft bij mij tot nu toe nooit problemen opgeleverd.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook