Zojuist de allerlaatste ombouwset naar handchoke gekocht bij BCCP. Dit was de laatste die ze bij de leverancier nog hadden liggen, daar heb ik wel enorm geluk bij!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Lijkt een beetje dubbelop, had die ombouwset niet op de oude carburateur gekund? En was een andere carburateur alleen niet voldoende geweest? Maar goed, nu ben je in elk geval zeker van een verbetering.
Daar heb je wel een beetje gelijk in. Maar in het eerste opzicht ziet een van de carburateurs die ik van de week gekocht heb er een stuk beter uit dan die nu in de BX zit. Ik kijk maar zo, het is nog steeds goedkoper dan een nieuwe carburateur.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Marviin schreef:Dat weet ik nog niet, als ik straks een goede heb, dan heb ik er nog twee over. Sowieso wilde ik er een houden als reserve. Maar wat ik met de laatste doe heb ik nog geen idee van. Zou jij die over willen nemen dan?
Gezien het feit dat deze carbu’s niet de beste schijnen te zijn, zou ik er wel 1 bij willen hebben, desnoods als onderdelenleverancier; als je klaar bent met dit project en je bent helemaal tevreden, moet je me maar een pm sturen als je de oude kwijt wilt.
Dat die nieuwe carbu’s er beter uit zien, wil niet betekenen dat ze ook beter zijn he?
Je kan ook eerst de handchoke op je huidige carbu zetten, als dat niet het gewenste resultaat heeft kun je altijd nog een carburateur gaan wisselen…...
Dat vind ik goed, als alles straks goed is zit er een carb in de auto en heb ik er twee als reserve/onderdelen. Dus dan zou je er wel een over kunnen nemen.
Even een paar foto’s van een van de carb’s.
Bert, ik kan me trouwens herinneren dat jij hebt gezegd dat je de handchoke ergens ingebouwd hebt op een plek dat je het ook weer weg kan halen, zonder dat je het ziet. Heb je daar misschien ook een foto van?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik heb wel een type 2 BX, dus ook een type 2 dashboard he
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Die met die doppen erop lijk wel een fabrieksnieuwe, TOP!
Geen garantie echter dat ie mooi dicht is als je hem aansluit, het het waselement (dus zónder handchoke)is ook dubieus na een aantal jaren ,wellicht te testen in een pannetje water?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Ik ga er van uit dat de handchoke er af gaat en dat de handchoke op die nieuwe word geschroefd…......
Ja ik ga de handchoke op de nieuwe zetten. Als het goed is komt het setje ergens eind volgende week binnen, ben benieuwd!
Zit er eigenlijk ook een kabel en zo een knop bij dat jij weet Bert?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Yep, was een komplete set!
Marviin schreef:Nog even goed de verschillen van de bougies bekeken. Qua uiterlijk is er geen verschil, alleen staat er wel een ander nummer op.
De oude heeft het nummer 601 en de nieuwe is 902.. Alleen zou ik bij god niet weten wat dat in moet houden. Ook een snelle zoek op internet leverde niets op.
Hoi Marvin,
Wel een beetje mosterd na de maaltijd maar je kan niet zomaar lukraak een ander type bougie in het gat schroeven. De aangebrachte code(s) vertellen je namelijk precies welke type bougie voor jouw auto/motor geschikt is.
Met de onderstaande link zal het je wat duidelijker worden.
En als ik mij niet vergis staat er achter in het onderhoudsboekje (mocht je die nog hebben) exact aangegeven welk type bougie jij moet hebben voor je BX
Ook de kleur zal veel ‘verraden’ over de afstelling van motor…
Zelf reed ik altijd met NGK Nooit Geen Klachten
Veel plezier met deze tijdloze Fransoos!
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
Mosterd na de maaltijd is het natuurlijk niet helemaal, het is nooit te laat om wat te leren! Dus in ieder geval bedankt voor je informatie. Door jou post ben ik een beetje op internet gaan zoeken welke bougies er nou eigenlijk in mijn BX horen. En de ‘nieuwe’ bougies die ik heb liggen horen er wel in..
Alleen de code die op de bougie staat komt niet over een met de codes die in jou link staan.
C 62 LJS is de code die ik op internet gevonden heb.
Maar in ieder geval enorm bedankt voor de duidelijke uitleg!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
De link is van NGK en dan kunnen de codes nog verschillen ten opzichte van andere merken.
Heb nog even voor je gezocht op het www, en kon het ook niet echt vinden.
Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!
Vandaag issie binnen gekomen de hand choke conversion kit!
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Hey marvin, kun je wat fotos maken van de beschrijving en hoe je het er in zet in een apart topic? lijkt me handig voor als er iemand in de toekomst problemen heeft met de choke.
Ik had op mijn dak bekleding topic ook enige maanden na de laatste post nog een reactie gehad over het los halen van de handgrepen.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar