2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
De Witte TZI (ontluchtingsnippel stuk)
Gepost: 09 januari 2013 09:39 PM
  [ # 16 ]

Owja, volgens de onvolprezen Roel Tiemersma is de moer op het stuur 22mm… Kortom, neem gewoon je hele hebben en houden inclusief inbrekersgereedschap mee naar die BX en slacht dat slot!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 10 januari 2013 02:11 AM
  [ # 17 ]

Heb het ooit ook gehad. Wegenwacht erbij. Die pakte een soort grote kurkentrekker en draaide het slot er zo uit.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 januari 2013 10:12 AM
  [ # 18 ]

ik dacht dat de anwb slote uit boorde. toch leuk om the horen hoe ze het flikken

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 12 januari 2013 08:41 PM
  [ # 19 ]

Nou, het is gelukt! En het viel reuze mee. Het was inderdaad een kwestie van stuur eraf met dop 22, kappen rondom het stuur eraf, schroevendraaier in het slot en beuken maar. Vooral gericht beuken op het pinnetje dat in het slothuis zit wierp zijn vruchten af. Toen die het eenmaal begeven had kon het slot er vrij eenvoudig uitgetrokken worden. Stekkers waren toen al los van de zekeringkast, anders lukt het niet om het slot door het slothuis te krijgen.

Het nieuwe slot had wel iets andere draden eraan, maar het functioneert wel prima! Het enige waar ik iets minder blij mee ben, is dat er nu twee draden los zijn gekomen bij het zekeringpaneel. Het enige wat anders is aan de BX is dat de CV alleen nog het slot opent, en niet meer sluit. Moet nu via de achterdeur steeds alles op slot doen. Hebben die draden ermee te maken?

Hieronder nog wat foto’s, batterij van mijn telefoon was bijna leeg, zijn er maar twee. Heb nog meer, maar moet eerst mijn USB kabel vinden shut eye

Gesneuveld slot:

Overzicht van de situatie:

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 12 januari 2013 08:51 PM
  [ # 20 ]

Gefeliciteerd! En inderdaad jammer van die los gekomen. Woont er niemand van het forum bij je in de buurt? dan hun je even het zekering kastje verglijken.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 12 januari 2013 08:55 PM
  [ # 21 ]

Ja,da is misschien wel een idee. Het rare is dat er geen stekker of iets aanzit. Hoewel ze natuurlijk losgeschoten kunnen zijn. Zal proberen morgen er een foto ervan te maken.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 januari 2013 12:34 PM
  [ # 22 ]

Bij jou in de buurt stond toch ook mijn ex-BX? (de FB-FB-93?) Daar zou je stekkers kunnen vergelijken. Maar ik heb zelf in die BX elektrische ramen en centrale vergrendeling ingebouwd. Hieronder staat een foto van het zekeringsbord, en de kabelboom van de centrale vergrendeling en/of de elektrische ramen. De 4 stekkers die er in geprikt zitten, hebben daar dus mee te maken. Als je bij jou deze 4 stekkers naloopt, zou je vanzelf moeten zien waar de draden zijn los gekomen.

Hij is klikbaar voor een vergroting.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 13 januari 2013 05:26 PM
  [ # 23 ]

Klopt fb-fb-93 is van een huisgenoot, maar die is door een vorige eigenaar van de CV ontdaan. Zal binnenkort eens met die foto van jou mijn paneel vergelijken. Bedankt!

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 14 januari 2013 05:59 PM
  [ # 24 ]

Brrr koud buiten! Tijdje geleden had ik met de BX een KVS-lekkage, en een flinke ook! Door de nattigheid was de bobine ermee opgehouden. Daar is al een tijdje geleden een nieuwe voor gekomen.
Dit slangetje (de dunne) was lek:

Stukje eraf, en weer gemonteerd. Dat was niet genoeg,weer lekkage.Vandaag dus maar een heel nieuw slangetje erop.
Ik wilde even de boel ontluchten, maar toen brak de ontluchtingsnippel die je op de foto kan zien af! Dat kunststof draaidopje dus. Hij lekt niet heel erg geloof ik, maar ik zou toch graag zien dat er in ieder geval iets in komt dat de boel deugdelijk afsluit. Iemand ideeën?

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 14 januari 2013 06:03 PM
  [ # 25 ]

Het zit je allemaal wel mee zeg!  Sad  een oplossing kan ik je zo 1.2.3 niet geven

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 januari 2013 06:03 PM
  [ # 26 ]

Voorzichtig uitboren moet wel lukken, het is maar een stukje plastic wat er in is achtergebleven.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 14 januari 2013 06:13 PM
  [ # 27 ]

Ok,uitboren dus. En dan een klein boutje (maatje?)  erin ofzoiets?

@Twan, het zijn gelukkig geen grote problemen,en meestal weer snel opgelost. Hij rijdt verder heerlijk!
Alleen staat ie achter wat te hoog naar mijn idee. Maar dat is voor later,eerst die nippel fixen!

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 16 januari 2013 10:46 PM
  [ # 28 ]

Die ontluchtingsnippel is bij mijn ex 19 TZI afgelopen zomervakantie ook kapot gegaan, alle kvs spoot eruit op de duitse snelweg. Heb de restanten van het dopje eruit gevist met een kurkentrekker en een schroef van de kap op de radiateur erin gedraaid, dat was de goede maat.

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 16 januari 2013 11:41 PM
  [ # 29 ]

O ja jij was dat! Ik wist dat ik het eens ergens had gezien, helaas mist dat boutje in deze bx (tenminste, toen ik h’m had)

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 17 januari 2013 04:06 PM
  [ # 30 ]

Bedankt voor de tip! Ik heb net even gekeken, en volgens mij zitten die boutjes nog wel in de kap. Als ik het goed begrepen heb in ieder geval, het boutje dat ik uit de kap op de radiateur had gehaald leek wel aardig te passen. Alleen is het nu dusdanig koud buiten, dat ik de rest van de untluchtingsplug er niet uit krijg, want dat ding is nu keihard. Moet even wachten tot er plek naast mijn huis is, dan boor ik hem uit. Heb geen accuboor blank stare 

Zou het het liefst voor zaterdag voor elkaar hebben, dan moet ik naar Eindhoven, vanuit Utrecht. Heb niet zoveel zin in weer een sproeier onder de motorkap Wink.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook