Geachte forumleden,
Ik zoek een goede, betrouwbare monteur voor wat karweitjes die ik zelf wegens ziekte niet kan uitvoeren.
Heeft iemand een tip?
Groeten!
Welke auto?
Wil je een garage of een “mannetje”?
CitroAdvies in Heerlen heb ik goede ervaringen mee, is niet de goedkoopste overigens. Met BX’en gingen we altijd naar Arets in Hoensbroek en daar ook goede ervaringen. In Vink heb je garage Mennens (zelf geen ervaring mee) en bij het Roda stadion heb je geloof ik nog Citroen Special Parkstad (zelf geen ervaring mee). Aan de kant van Maastricht ken ik geen specifieke Citroen of BX specialisten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Auto: BX 1.4 1993
Ik zoek bij voorkeur een Citroen monteur die in z’n vrije tijd klussen doet. Van de garages hier in de buurt (Heerlen) heb ik helemaal m’n neus vol.
Dealers komen al helemaal niet aanmerking sinds er eentje bijna 300,- durfde te vragen voor een benzinepomp…
Sable Doré schreef:Welke auto?
Wil je een garage of een “mannetje”?
Het zijn juist CitroAdvies en Citroen Specialist Parkstad waar je de hoofdprijs mag betalen terwijl ze je op een sjagijnige manier het gevoel geven dat je blij mag zijn dat ze je “helpen”...
T(h)ijs schreef:CitroAdvies in Heerlen heb ik goede ervaringen mee, is niet de goedkoopste overigens. Met BX’en gingen we altijd naar Arets in Hoensbroek en daar ook goede ervaringen. In Vink heb je garage Mennens (zelf geen ervaring mee) en bij het Roda stadion heb je geloof ik nog Citroen Special Parkstad (zelf geen ervaring mee). Aan de kant van Maastricht ken ik geen specifieke Citroen of BX specialisten.
Met ‘ervaring’ bedoel ik vooral het technische verhaal van onderhoud en reparatie. Ik ken namelijk geen garages waar ze het gevoel dat jij omschrijft niet geven om eerlijk te zijn. Het zijn allemaal geen communicatietalenten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Like! (Zoals ze op Facebook zeggen…)
Daarom zoek ik ook een alternatief. De hoofdprijs betalen is al erg genoeg. Maar dan ook nog een rotgevoel meekrijgen wordt me te gortig. Dat had ik al door ziekte en crisis.
Mijn BX-en zijn altijd (bijna 20 jaar) in onderhoud geweest bij garage “de Markt” in Simpelveld. Niet te duur en goede service. Sommige onderdelen kunnen inmiddels wel een probleem zijn maar dat heb je overal. “Jan” die daar werkt heeft vanuit zijn verleden veel ervaring met hydrauliek.
Voor kleine zaken aan de CX en het onderhoud aan de AX ga ik daar ook.
Citro-advies vind ik (veel) te duur en van Ger van Krevel van Citroen-Parkstad krijg ik geen hoogte.
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
Citroen parkstad zou goed moeten zijn, En Citroadvies wou mij een rekening van 600 euro opmaken voor iets waar ik 69 euro heb betaald bij Fren Pijpers in kerkrade.
Als het niet met de hydrolic te maken heeft zou ik bij een garage in de buurt gaan. Maar voor hydrolic toch bij Citroen parkstad aankloppen. Maar meschien kun je Deur63 een pm sturen, hij komt namelijk uit heerlen.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Nou, ik sluit me aan bij wat hierboven gezegd is.. Ik heb de neus vol van citro garages hier in de omgeving van heerlen.
- Arets: lockmoertje van de handremkabel niet vastgedraaid. Gevolg: gloeiende remschijf, en bijna een BX minder. Zolang de oude man aan je BX sleutelt, zi je veilig. Helaas neemt zijn zoon het vaak over, en dan is het prijs.
- Citro Advies: geen ervaring, ik hoor van iedereen dat ie zo stervens duur is….
- Citrospecialist op de kissel: failliet. Geen hoge pet van op
- Citro specialist parkstad: ik heb mijn BX terug. Redelijk veel lakschade, en nog steeds een lekkende BX. Verder is het wel allemaal redelijk goed geregeld. Lever zelf materiaal aan, want hij heeft moeite met materiaal regelen.
Je kan hem ook naar de officiele citroen dealer brengen, ik heb eens gebeld, BXen kunnen het beste naar maastricht, daar zit een BX goeroe bij Citroen Kerris.
Was in ‘t verleden heel tevreden met Hegru, Eindhoven. Zowel vwb prijzen als service als behandeling. Maar die rit loont uitsluitend bij echt grote klussen…
Dus: nog steeds op zoek naar ‘ne monteur.
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Moet voor 22-2 gekeurd zijn. Wat ik nu weet is dat de schijven en blokken aan de voorkant moeten worden gedaan. Zit er aan te denken om achter ook meteen te (laten) doen. Kan voor 50,- aan setjes schijven en blokken komen.
Voor de keuring zullen er nog wel wat kleinigheden bijkomen.
Voorts is het ook bijna tijd voor distributieriem en spanrollen. Vraag me ook af of het zinvol is om de wiellagers eens te smeren/vervangen.
Schijven en blokken is niet zo spannend, dat is een leuk klusje om zelf (of samen) te doen; kan ik je wel bij helpen. De overige zaken durf ik mijn vingers niet aan te branden, ik ben nogal een onzekere sleutelaar..
Mijn Bx is enkele keren bij citro-advies geweest, qua prijs valt het wel mee (vind ik).
rekent de normale uren volgens het boekje, a (dacht ik) 60 euro.
2 veerpoten aan de voorkant wisselen was +/- 120 excl de veerpoten, incl klein materiaal, veerpoten had ik zelf aangeleverd.
Hij maakt goede prijsopgaven, zoekt netjes de prijzen uit en komt niet met verrassingen.
Verder ben ik ook te spreken over arets, een foutje wordt bij iedere garage wel eens gemaakt. Dus om hen daar op af te serveren. Een eerlijke garage. En je auto komt meestal veel schoner terug.
Zoon arets werkt(e) trouwens ook gewoon bij de dealer in heerlen.
Verder zul je altijd een “band” moeten opbouwen met een garage. Hoe vaker jij komt hoe aardiger de mannen daar.
Ga jij alleen voor zo goedkoop mogelijk, dan zul je van hen niet veel moeten verwachten.
Deze (gespecialiseerde) garage’s zijn vooral gericht op liefhebbers, en hebben meestal geen zin in de “als het maar door de apk komt” klant. Daarvoor moet je bij een universele garage zijn, maar die durven niet altijd aan een BX te beginnen.
Wil je goedkoop rijden, dan wordt het zelf sleutelen. Laat jij je remmen door een garage doen, dan krijg je brembo schijven en blokken, doe je het zelf dan kun je voor andere merken gaan.
Maar dan kun je ook niet klagen als je schijven snel krom zijn (al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn).
Verder ken ik helaas geen “mannetjes” die iets met citroen’s hebben.
Overigens is 300 euro voor een benzinepomp niet duur, kijk maar eens wat die dingen origineel kosten. Dan heb ik het niet over chinese namaak, of 2de hands delen (waar dan geen garantie op zit).
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
deur63 schreef:Schijven en blokken is niet zo spannend, dat is een leuk klusje om zelf (of samen) te doen; kan ik je wel bij helpen. De overige zaken durf ik mijn vingers niet aan te branden, ik ben nogal een onzekere sleutelaar..
Dank voor je aanbod, maar “onzekere sleutelaar” (dat ben ik zelf ook) en remmen gaan in mijn ogen niet samen.