Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
Ik was wat rond aan het surfen op het web toen ik deze advertentie tegen kwam.
http://www.carandclassic.co.uk/car/C353984
Een engelse Citroen BX 4x4 break 7 persoons voor £795. Ik baal er NU zo van dat ik mijn baan kwijt raak eind deze maand.
Ik ben toch aan het kijken of ik het financieel zou kunnen op brengen deze BX in nederland te krijgen, maar hoogs waarschijnlijk lukt mij dit niet. Volgens de telling zou er maar 1 4x4 bx break in nederland zijn (http://hobbymatig.nl/bx_telling_1-12-12.htm).
Dus wie is op zoek na een zeldsame aanwinds voor zijn citroen colectie?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Voor zover ik begrepen heb is dat 4x4 gedoe bij een BX niet zo denderend betrouwbaar. Dat is voor mij de hoofdreden om geen BX 4x4 te willen.
Schijt aan originaliteit.
- BX 16 TZI Automaat
Dat is de eerste keer dat ik dit hoor, kan imand dit bevestigen?
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Ja hoor alleen geen zin om er een heel verhaal van te maken.
Lekker laten staan is hier het beste advies!
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Jazeker. De tussenbakken zijn berucht. En niet te vinden. En heel erg duur. Niet doen dus.
Totaal aantal Berichten: 555
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Offtopic, maarre, hoe betrouwbaar is dat lijstje qua aantallen?
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat is volgens mij het lijstje van de BXclub. Betrouwbaar wat mij betreft.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Hoewel ik nog steeds niet snap hoe XBXG dan zoveel meer GT’s en Digits in zijn register heeft staan.
- BX 16 TZI Automaat
Volgens mij was dit lijstje over bxen die nog rond rijden. Maar als ik dit hoor snap ik dat er nog maar zo weinig zijn. Is die extra bank in een break vaker toe gepast of aleen op deze uitvoering?
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja zo’n 4x4 break is natuurlijk leuk en vrij uniek…
Je geeft aan hem te willen hebben als werkpaard. Dan heeft zo’n 4x4 natuurlijk alleen toegevoegde waarde als je er meer door weilanden en bos/zandpaden gaat rijden. En in de sneeuw natuurlijk. Anders ben je beter af met een normale break.
Behalve dat een 4x4 leuk is heeft 4x4 alleen maar nadelen.
Duurder in onderhoud en reparatie, hoger verbruik, meer bandenslijtage, hoger gewicht, trager (door hoger gewicht en extra verlies op de aandrijflijn).
Het ding kost pak en beet iets van 1000 euro in de UK, ik denk dat je ongeveer van 2500 euro moet uit gaan eer dat je hem in Nederland voorzien heb van Nederlands kenteken (Boot, brandstof, RDW, APK - Reparatie), en dan moet er niet al te veel aan mankeren voor de APK.
Ohja, dan natuurlijk niet te vergeten dat je dan met een verschrikkelijk onpraktische auto zit met het stuur aan de verkeerde kant die hier eigenlijk onverkoopbaar is. Je staat behoorlijk voor lul als je alleen een parkeergarage in moet en je moet uitstappen om een kaartje te trekken
Als je graag een 4x4 break wil zou ik echt even afwachten totdat er een leuke op het vaste land te koop staat en ondertussen even doorsparen.
- BX 16 TZI Automaat
Nederland telt er nog maar 1, dus dat zal ongeduldig wachten worden . Baarbij komt dat ik de 7 persoons optie iets vind hebben. Maar ik weet niet of dat los ook in een break gezet kan worden.
Totaal aantal Berichten: 763
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Ik heb een aanbod gehad van een Belgische(?) 4x4 break, staat al in NL maar nog zonder NL kenteken
Als je interesse hebt kan ik je wel doorverwijzen.
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
- BX 16 TZI Automaat
Hoe is de staat van deze break? En is deze ook 7 persoons? (met vrienden moeten we vaak 2 autos gebruiken)
Totaal aantal Berichten: 763
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
ik heb je even een PM gestuurd
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hilko16TZI schreef:Jazeker. De tussenbakken zijn berucht. En niet te vinden. En heel erg duur. Niet doen dus.
Zijn die nie te reviseren??
Totaal aantal Berichten: 555
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Over dat bankje achterin…volgens mij postte laatst iemand een plaatje daarvan, dat het een optie was in de break. Renault en Volvo boden die opties ook wel eens aan.
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime