Beste mede Cx fanaat,
Vandaag kreeg ik te horen dat mijn CX met kenteken TB-19-GT geen nieuwe APK kreeg
doordat enkele leidingen te veel aangetast waren door de tand des tijds.
De kosten om dit door de Citroen garage te laten vervangen vind ik buitensporig hoog
dat ik graag van een van jullie zou willen weten wie dit voor mij kan/wil vervangen uiteraard
tegen betaling.
De keuring verloopt a.s. februari en ik zou HEEL blij zijn als e.e.a. gerepareerd kan worden deze
maand.
Het betreft een CX 2.0 uit 1988 en ik woon in Duiven vlakbij Arnhem.
Wie o wie wil mij helpen =
Vr gr,
Remco Kluck




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik vraag me af wat voor bedrag er gerekend is( hoef de garage niet te weten)
En om welke leidingen het gaat
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het gaat om de remleidingen welke naar achteren lopen en de leiding van de hoogteregelaar.
De handremkabel links en rechts was niet helemaal goed ( vorig jaar de handrem nog laten stellen ivm de
APK bij Dibbert) en de achterrem r.a. liep wat aan.
Uitgaande van het meest negatieve plaatje moest ik denken aan om en nabij de € 1.000,00.
Overigens was dit niet bij Dibbert in Borculo.
Benieuwd naar je reactie.
Remco
Als het om de hele bundel naar achter en alles over de achterbrug met de gekrulde remleidingen erbij gaat.
En dan nog kabels vernieuwen afstellen en een klauw gangbaar maken.
Lijkt me het me niet goedkoop maar niet onreeel hoor.
Voordeel is wel dan je er dan wel vanaf bent.
Het zijn natuurlijk voornamelijk uren, maar als het voor februari klaar moet moet je een bikkel of iemand met een verwarmde knutselruimte vinden
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Een reëel bedrag, maar wellicht vind je iemand die het goedkoper wil doen. CX rijden en laten onderhouden is nou eenmaal duur!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je geluk hebt ben je met 4 uurtjes klaar maar als alles vast zit dan reken maar een dag arbeid bij de garage.
Laat staan als je het op de stoep moet doen.
Ik denk dat als je rond belt dat je het niet onder de 750 klaar hebt.
Alle leidingen bij elkaar is 125 euro (materiaal)
Handremkabel paar tientjes(4)
De krullen van de remleiding 4a 5 tientjes stuk.
Plus je uren.
Maar wat let je om het zelf te doen?( zomaar een vraag)
Zijn er genoeg wie het doen onder begeleiding van het forum.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
erikkuiper schreef:Als het om de hele bundel naar achter en alles over de achterbrug met de gekrulde remleidingen erbij gaat.
Maar hij zegt toch:
kluck schreef:Het gaat om de remleidingen welke naar achteren lopen en de leiding van de hoogteregelaar.
Dus dan denk ik: 2x remleiding (= krulleiding)
1x veerleiding/hoogteregelaar
Handremkabels vervangen + stellen (ook nog wel zo’n ruim anderhalf uur werk hoor) + remklauw losmaken (hoe lang dit duurt hangt af van de oorzaak dat ‘ie vast zit).
Dus niet alles over de achterbrug vervangen.
Maarrrrrr….. ik denk dat dit laatste als worst case scenario wel is ingecalculeerd in die 1000. Ze moeten van het ergste uitgaan en dat is dus als er ook wartels afbreken in veercilinders en dat soort ellende. Of als de andere leidingen net zo gaar blijken.
Of: ze hebben er geen zin in en rekenen een dusdanig tarief dat de klant er vanaf ziet. Dit komt ook regelmatig voor, vooral bij oude complexe types Citroën zoals de CX, die veel monteurs vaak liever zien gaan dan komen.
Ik schat (echter zonder iets gezien te hebben) dat deze hele operatie (en dit betekent NIET incl. alle leidingen op de achterbrug vervangen) 4 - 5 uur werk is, als er geen extreme dingen optreden of aan het licht komen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zou zeggen ga eens naar raamsdonkerveer.
Voor een tweede schouwing ,en misschien wel daar laten vervangen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Van harte welkom en geen enkel probleem, maar wij rekenen natuurlijk ook ‘garagetarieven’ per uur arbeid.
Maar de auto laten schouwen om een beter beeld te krijgen kan natuurlijk sowieso. Ik ben heel huiverig voor prijsopgaves (omdat het eigenlijk toch altijd tegenzit) maar dan heb je wel een beetje meer een indicatie waar je aan toe bent, voor zover je daar nog aan twijfelt uiteraard.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Zondag ben ik ( en uiteraard mijn Cx) aanwezig tijdens de jaarlijkse veerbollenparty in Arnhem.
Misschien dat er dan gelegenheid is tot het schouwen van mijn Cx betreffende de leidingen.
In ieder geval bedankt voor de tips en het aanbieden van de schouwing. Jammer alleen dat
Raamsdonksveer niet in de buurt van Duiven ligt.
Maar wie weet…
Remco (TB-19-GT)
Ik heb zelf zowat al de leidingen vervangen bij mijn break en je komt dan toch meer tegen als je lief is. Anderzijds ben ik wel de bikkel die deze klus bij min vier indertijd geklaard heb in een schuur bij Ruurlo. Je kunt altijd contact opnemen voor meer info.
Hallo Kluck,
Ik woon in Groesen en heb net 1 maand geleden alle leidingen vervangen dus weet alles nog en kan je helpen.
Ik geef even een pb voor mijn tel nr.
Groet, Ad
cx 22trs ‘85
Super Atak,
Als je me wilt helpen dan ben ik je natuurlijk zeer dankbaar.
Benieuwd welke leiding(en) vervangen moeten worden en wacht in spanning af.
Groet,
Remco











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Bij mij zijn pas drie van die leidingen vervangen.
Kostte met E 800,—. Is toch een behoorlijk werk.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Ik laat a.s. dinsdag de Cx een pre APK ondergaan bij een kleine Citroen dealer in Arnhem (Melgers).
Hij heeft diverse Cx en een amerikaanse SM in bezit en ga ervan uit dat hij kundig genoeg is om
mijn auto correct te beoordelen.
Ook ben ik al benaderd door een dorpsgenoot (wist niet dat er nu al 3 Cx-n in Duiven zijn)die mij wil
helpen om de leidingen te gaan vervangen. Super !!!
Wordt vervolgd en misschien tot a.s. zondag tijdens de Veerbollenparty.
Remco TB-19-GT