Is er iemand hier die ervaring heeft met het afsluiten van een onderhoudscontract bij de dealer?
Ik zie dat er 3 soorten zijn en lijkt interessant. Maar het is zo moeilijk inschatten wat de kosten zijn. De fabrieksgarantie wordt verlengd en uitgebreidere Assistance bij problemen onderweg.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Ze zijn wel erg zuinig met de kilometers.
Weinig vertrouwen in hun eigen producten
3, 4 en 5 jaar garantie voor resp €200, €300 en €400 met 40.000km per jaar zou me meer aanstaan.
Maar een jaartje erbij zou ik wel willen. Vorige week ‘s morgens een ratelend geluid onder de motorkap. Na 500m rijden was het weg, de volgende morgen weer maar toen was het maar even.
Op een of ander manier (misschien ook door de reputatie van de Franse mobiel) zou het met niet verbazen als een keer kwakkelen wordt met de betrouwbaarheid.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ik hoop toch dat Citroen een beetje betrouwbaar blijft. Dit is onze eerste Citroen. Gisteren bleef er een parkeersensor achter piepen. vooruit niets aan de hand. Maar na een poosje weer gepiep en meldingen op het dashboard voor “Service”. Toen maar de sensoren schoon geveegd, zijn blijkbaar wat gevoelig voor sneeuw/ijs. Daarna geen meldingen meer gehad.
Ik heb de voorwaarden nog even bekeken van Citroen. Maar de auto mag niet ouder zijn dan 12 maanden na de eerste aankoop. De onze is 14 maanden.
jellejawa schreef:
Ik heb de voorwaarden nog even bekeken van Citroen. Maar de auto mag niet ouder zijn dan 12 maanden na de eerste aankoop. De onze is 14 maanden.
Dan willen ze het niet echt verkopen. Bang dat mensen die problemen voorzien er op het laatste moment gebruik van maken.
Een beetje marketing afdeling stuurt voor zoiets een maand voordat het jaar om is een aanbieding voor garantieverlening.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Wij hebben de auto net gekocht, 14 maand jong. Ex. lease auto met 41400 km. Ik denk dat Citroen het liefst heeft dat je al vanaf de eerste dag die premie betaalt. Want reken maar uit, vanaf 250 euro betalen per jaar incl. het onderhoud voor de middelste mogelijkheid.