Net vandaag 2 contactsloten meegegeven aan H@ns... Hij had ze niet direct nodig, geloof ik, en heeft er niet voor hoeven betalen, dus als je ‘m lief aankijkt mag je er vast wel één hebben…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Eeeuh, nou kan ik natuurlijk niet net doen of mijn neus bloedt…
Nee hoor, geintje…
Er zit bij 1 alleen een extra stekkertje aan. Moet ik even kijken of ik die nodig heb…
Jij hebt denk ik ook een type 2 BX? Of zijn de startsloten al die jaren niet veranderd?
Gâhwe gauzâh trouwens die Geert “oudelut”
Hoe kom je trouwens aan die naam?
U heeft PB.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vandaag reed ik richting IJmuiden om het nieuwe contactslot op te halen, toen het ineens flink mis ging…....
Ik stopte netjes voor een zebrapad om een oudere dame over te laten steken, toen er ineens in de binnenspiegel een Picasso opdook…
BOEM!!
Damn! Mijn eerste schade sinds ik mijn rijbewijs heb (april 2002). Als jullie wel eens een aanrijding hebben gehad, weten jullie misschien hoe je je dan voelt. Alles schoot in een flits door mij heen, vooral alle mooie plekken die ik heb bezocht met deze fijne lichtblauwe BX, gevolgd door een beeld van de BX in de grijper van de sloop.
Beide auto’s aan de kant gezet en direct foto’s van de schade gemaakt.
Al snel kwam de (bejaarde) eigenaar van de Picasso aanlopen met zijn vrouw. Uiteraard eerst gevraagd of ze geen lichamelijke verwondingen hadden, en dat was gelukkig niet het geval (bij mij ook niet trouwens).
De schade aan mijn BX valt gelukkig mee: de achterbumper is voorzien van allerlei scheuren en deuken, de trekhaak heeft blijkbaar de grootste klap opgevangen. Uiteraard heb ik de kofferbakbodem goed gecontroleerd en alles ziet er nog keurig uit.
Wel was de rubberen trekhaakdop verdwenen en die was nergens te vinden.
Even later zat ik op de bijrijdersstoel van de Picasso om het schadeformulier in te vullen, toen de vrouw van de bestuurder ineens de trekhaakdop van mijn BX in haar hand had. Die bleek zich naast het mistlicht van de Picasso geboord te hebben.
Een nieuwe bumper in Bleu Olympe ga ik niet meer vinden. Als mensen tips hebben voor wat betreft de afhandeling van de schade, laat het me aub weten, want dit is voor mij de eerste keer. Is er een kans dat de verzekering van de tegenpartij kan gaan eisen dat mijn BX total loss word verklaard???
Hier nog wat foto’s (allemaal klikbaar voor een grotere versie).
Hier zie je de trekhaakdop van mijn BX nog geklemd zitten naast het mistlicht van de Picasso, al kwam ik daar pas achter toen ik de foto’s op mijn computer zette.
Dit lijken mij schades die er al op zaten??? Toch maar even een foto van gemaakt.
Ami 8 Club (1970)
Balen zeg…. Zonde!
Ik geloof nooit dat die total loss is.
Hooguit met behoud van het wrak… (nou ja, wrak)
Sterkte!
Wat betreft de oude schade op de picasso, die is niet belangrijk toch?
Hun klappen op jou en zitten fout. Duidelijk verhaal.
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
Jammer zeg!
Ik heb ooit 1 keer een aanrijding op mijn brommer gehad. Zei word pas total los verklaad waneer de reparatie duurder is dan de dagwaarde (bij de ene verzekeraar is dat minimaal 500 euro de ander 1500). Belangrijk is dat je de bumper niet repareerd of vervangt tot alles afgehandelt is, er kan een schade-expert bij geroepen worden.
Mocht je besluiten de bumper te repareren (als je handig bent lukt dat) raad ik je aan de aflevering van het programma: “Wheeler dealers” waar een BMW 850 opgeknapt word. Omdat de bumper zeldsaam was werd hij opgeknapt, dit werd mooi stap voor stap uitgelecht.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Ik zal de bumper voorlopig niet vervangen. Een bumper in de kleur Bleu Olympe is sowieso niet te vinden, dus ik zal een andere bumper in kleur moeten laten spuiten.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 1036
- BX 16 TZI Automaat
Meestal heb je dan ook nog de pech dat het niet meer klopt met de voorste bumper. Dus meschien moet je ze bijde laten spuiten.
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wouter, ik heb met de grijze Deauville zoiets gehad. De schade werd getaxeerd op 800,- en dat werd gewoon uitgekeerd, ook omdat het een liefhebbers-auto betreft. Total loss zal bij een geringe schade als deze dus niet zo snel het geval zijn.
Over de schade van de tegenpartij hoef jij je niet druk te maken, de schade is het gevolg van hun fout.
Balen Wouter! Ik schrok enorm toen ik de titel las. Deze BX moet op de weg blijven!
Sterkte met de afhandeling. Ik houd m’n ogen open voor blauwe bumpers (ook in UK en Duitsland).
Zet me wel aan de twijfel over het evt terugmonteren van m’n trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hmm, dat is rot zeg. Hopelijk kom je er met niet al te veel verzekeringsgedoe goed vanaf. En zo’n bumper zal inderdaad wel lastig worden
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Balen Wouter!
Probeer Bart Ebben of van Gompel eens voor een bumper in die kleur…
Trouwens een van de allereerste Picasso’s….
Totaal aantal Berichten: 558
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Een ongeluk is altijd vervelend! Het lijkt me sterk dat de BX total loss verklaard wordt.
Het was niet jouw schuld, zoals andere forummers ook zeggen.
Sterkte met de afhandeling.
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ooo wat zonde zeg
Daarom is het ook zo belangrijk dat je je bx laat taxeren, daar kan een verzekeraar niet onderuit.
Je moet vooral nu goed op jezelf letten, want meestal komt de pijn later pas, je nek!!!
Ik heb 10 jaar geleden een autoongeluk gehad,wel wat erger dan deze aanrijding maar heb nog zeker 2 jaar last van mijn nek en schouders en rug gehad
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000