paso schreef:WYD schreef:Dat moet ik met mijn rode BX eens proberen om het rempedaal op de plank te leggen en em er niet af te halen voordat ik stilsta! Dan heb ik m’n nieren in m’n keel zitten!
eigenlijk zou iedereen dat moeten proberen
dat is juist het eerste wat ik doe als ik een auto koop kijken hoe die remt
Hahaha, ik maak wel eens noodstoppies, alleen dan niet met de voet continue op de plank. Ik heb pas nog met de witte BX hard geremd van 200km/h naar 80km/h
Even testen wat ongeveer 50kilo in de kofferbak met je remvermogen achter doet.
citroenc2 schreef:paso schreef:WYD schreef:Dat moet ik met mijn rode BX eens proberen om het rempedaal op de plank te leggen en em er niet af te halen voordat ik stilsta! Dan heb ik m’n nieren in m’n keel zitten!
eigenlijk zou iedereen dat moeten proberen
dat is juist het eerste wat ik doe als ik een auto koop kijken hoe die remt
zeker zo belangrijk als hoe hard die wel kan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Met alleen remmen komt die niet door de achterbank, als hij daar al tegen aanstaat en de achterbank goed is. Als de achterbank niet goed is, de koffer tegen de klep aan staat en je met een hulpmiddel (boom/auto/etc) tot stilstand wordt gebracht, dan wordt de koffer inderdaad door de achterbank gelanceerd.
WYD schreef:Met alleen remmen komt die niet door de achterbank, als hij daar al tegen aanstaat en de achterbank goed is. Als de achterbank niet goed is, de koffer tegen de klep aan staat en je met een hulpmiddel (boom/auto/etc) tot stilstand wordt gebracht, dan wordt de koffer inderdaad door de achterbank gelanceerd.
klopt de hele achterbank was ontzet maar hij hield wel de koffer tegen maar er was helaas niks van de auto over
McDean schreef:EvelienBX schreef:McDean schreef:sorry ..ops: .. iever 1 haas minder dan mijn auto inelkaar
ik probeer natuurlijk wel te rememn
dat is zielig, ik heb liever een kapotte auto dan een beest doorrijden, als het echt neit anders kan .. ok, maar als het even kan probeer ik dat beest te ontwijken.
sorry liever een beestje dood dan gevaar voor eigen leven
laats perongeluk kat doodgereden
Was een Kamikazi-kat
Sprong zo voor me auto en kort achter me reed ook auto kon niet meer remmen leuk vond ik het nietToen geremt en het dier netjes in de berm gelegt gelukkig niet kapot en in 1 klap dood…
Gevolg is nog steeds aan me auto te zien ik moet er dus nog vaak aan denken
die kat was natuurlijk de beroemde sakee van neerlands hoop “hup sakee!!”
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
‘Het is maar blik’ is in dit specifieke geval te kort door de bocht. Als iemand met 60 remt en er knalt met 60 km/u een andere auto bij je achterin, dan leeft de kat nog wel, maar loop je grote kans dat 2 weggebruikers + hun passagier (ernstig) gewond raken. Stel je hoofdsteun staat niet goed afgesteld (of je hebt er gewoon geen ) dan ‘knakt’ je hoofd achterover en loop je een zeer grote kans op wiplash met als resultaat jarenlang een zere nek, hoofdpijn en concentratieproblemen. Daarbij zijn er vast nog wel een aantal andere nare dingen te bedenken die bij wiplash horen. Dus wat dat betreft: jammer voor die kat, maar smeer het beest maar rustig uit over het asfalt. Hij/zij zal nooit weten wat hem/haar geraakt heeft en je hebt geen mensen die (zwaar) gewond raken.
Nog sterker: van de wet mag je voor die kat niet eens een noodstop maken. De reden staat hierboven in mijn post vermeld.
Schijt aan originaliteit.
Inderdaad, een noodstop maken zonder dat je jezelf bewust bent van hetgeen achter de auto gebeurd is ronduit levensgevaarlijk! Dat je dit doet voor een spelend kind wat voor je auto springt snap ik, voor een kat (hoe lief/leuk die beesten ook zijn) is dit onverstandig. Werp in ieder geval een duidelijke blik in je binnenspiegel en doe dan alsnog een poging om ‘t aan te remmen..
Overigens, een Ree geeft ook veel schade hoor
Daarom mag je daar wel een noodstop voor maken. Stel dat het beest over je motorkap via je voorruit naar binnen knalt !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:‘Het is maar blik’ is in dit specifieke geval te kort door de bocht. Als iemand met 60 remt en er knalt met 60 km/u een andere auto bij je achterin, dan leeft de kat nog wel, maar loop je grote kans dat 2 weggebruikers + hun passagier (ernstig) gewond raken. Stel je hoofdsteun staat niet goed afgesteld (of je hebt er gewoon geen ) dan ‘knakt’ je hoofd achterover en loop je een zeer grote kans op wiplash met als resultaat jarenlang een zere nek, hoofdpijn en concentratieproblemen. Daarbij zijn er vast nog wel een aantal andere nare dingen te bedenken die bij wiplash horen. Dus wat dat betreft: jammer voor die kat, maar smeer het beest maar rustig uit over het asfalt. Hij/zij zal nooit weten wat hem/haar geraakt heeft en je hebt geen mensen die (zwaar) gewond raken.
Nog sterker: van de wet mag je voor die kat niet eens een noodstop maken. De reden staat hierboven in mijn post vermeld.
sjezus wat een gezeur allemaal, oke de volgende katten rij ik wel harstikke plat oke????
manb ik KON toch remmen of niet, als het niet had gekunt had ik wel door gereden….
Lelijke Eend schreef:Daarom mag je daar wel een noodstop voor maken. Stel dat het beest over je motorkap via je voorruit naar binnen knalt !
als het een paard de weg over steekt rem je ook wel, waarom dan niet voor een kat…
EvelienBX schreef:Lelijke Eend schreef:Daarom mag je daar wel een noodstop voor maken. Stel dat het beest over je motorkap via je voorruit naar binnen knalt !
als het een paard de weg over steekt rem je ook wel, waarom dan niet voor een kat…
Heel simpel. Een paard is bij een aanrijding een gevaar voor jou als autobestuurder, een kat niet.
Overigens wordt een paard in het verkeer meestal bereden door een ervaren ruiter en hoewel je er voorzichtig mee om moet gaan, zul je zien dat je voor een paard nooit een noodstop hoeft te maken, gewoon omdat je er prima op kan anticiperen en een paard zich ook niet onvoorspelbaar gedraagt. Nja, je moet een paard ook niet gaan opfokken met getoeter of luid gegas. Bovendien zeer ruim passeren.
Katten lijken vaak wel helemaal kamikaze tijgers. Trouwens, ik heb ook wel eens een hondje “gered” dat even aan de aandacht van de eigenaar was ontsnapt. Dit ging ook ten koste van een zwarte streep en wat rubber. Het is dus heel menselijk om er voor in de ankers te gaan. Toch zul je wel moeten realiseren dat als je hierdoor een aanrijding veroorzaakt (bedenk wat er gebeurt als er iemand met 50 achterin klapt) dat je dan toch wel wat uit te leggen hebt. Een noodstop voor een klein dier wordt niet zonder meer als geldige reden gezien. Het ligt er natuurlijk wel aan of het in de bebouwde kom of in een woonerf gebeurt of op een provinciale weg.
Nja, het is goed afgelopen en je hebt de poes gered. Men kan wel zeggen dat die poes er niks van merkt en gelijk dood is.. Nou, ik zou diegene die dat zegt ook niet gunnen dat ie “pijnloos” sterft onder een paar vrachtwagenwielen.
@Evelien: ik heb nog een oliedruksensor gevonden.
Een tijd geleden had ik onze tweede auto (Peugeot 306 II) toevertrouwd aan een kennis. Krijg ik ‘m terug met een plat vlak in de voorband. Meneer had er dus een noodstop mee gemaakt zonder dit tegen ons te zeggen. Ik kwam erachter doordat ik een tik in de voorwielen voelde (alsof er een spijker in zat) en nadat ik de auto op de brug had gezet. Je kunt het heel goed zien als je de voorwielen van de grond af zet en de auto in z’n 1e versnelling stationair laat lopen. Als de wielen dan ronddraaien kun je zien hoe vlak een band kan worden na een noodstop. Heb ik dus twee nieuwe banden op kunnen zetten
fftopic
René van Maren schreef:fftopic
Pardon?