Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Arjan Verkade schreef:thomasc3vtr schreef:Bovendien zou ik het igg vreemd vinden als alle andere merken meer en meer overschakelen op luchtvering dat Citroën die een goed systeem heeft dan ineens zou overschakelen op conventionele vering.
Een C6 V6 3.0 HDi koste in Nederland ongeveer 80.000 euro.
...
En dat is volgens mij precies de fout die ze gemaakt hebben. Citroën was opnieuw “nieuw” in dit segment na de jarenlange afwezigheid van de XM. Mijns inziens hadden ze in die markt prijstechnisch moeten “inbreken” door de C6 veel competitiever te prijzen - desnoods tegen kostprijs. Als de c6 zou aangeboden zijn (ik spreek hier even over de Belgische tarieven) tegen 40-45keur voor de exclusieve uitvoering hadden ze een veel bredere basis aangesproken, veel meer inherente promotiemakers (de chauffeurs) en dan hadden ze met komst van het volgende model (Ds9 - DS6) een hogere prijsstrategie toegepast. Laten we wel wezen wat was de uiteindelijke verkoopprijs de laatste maanden na 25-40% korting zoals je ze overal kon kopen?
Maar mijn originele punt is dat we als Citroën fans onze macht onderschatten. Google/bing even wat Starbucks in de UK overkomen is door een Facebook actie. Als morgen elke Citroënist verklaart dat hij nooit nog een Citroën koopt als niet op zijn minst 1 HP geveerd model blijft dan zou die vermoedelijke “einde HP” filosofie bij PSA wel eens heel snel kunnen bijgesteld worden
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
citroenist tot in de kist schreef:
Maar mijn originele punt is dat we als Citroën fans onze macht onderschatten. Google/bing even wat Starbucks in de UK overkomen is door een Facebook actie. Als morgen elke Citroënist verklaart dat hij nooit nog een Citroën koopt als niet op zijn minst 1 HP geveerd model blijft dan zou die vermoedelijke “einde HP” filosofie bij PSA wel eens heel snel kunnen bijgesteld worden
Hierop zijn twee spreekwoorden toe te passen, CTIDK… Iets met klok/klepel en iets met tang/varken.
Grt Martijn
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Martijn de Ruijter schreef:citroenist tot in de kist schreef:
Maar mijn originele punt is dat we als Citroën fans onze macht onderschatten. Google/bing even wat Starbucks in de UK overkomen is door een Facebook actie. Als morgen elke Citroënist verklaart dat hij nooit nog een Citroën koopt als niet op zijn minst 1 HP geveerd model blijft dan zou die vermoedelijke “einde HP” filosofie bij PSA wel eens heel snel kunnen bijgesteld worden
Hierop zijn twee spreekwoorden toe te passen, CTIDK… Iets met klok/klepel en iets met tang/varken.
Grt Martijn
Waw agressieve reactie Citroën-forum: Zijn we bang om Citroën advertenties te missen?
Ik zou het Starbuckx - Facebook verhaal in de Uk maar niet te snel weglachen (lees er The Economist van 12 december maar even op na):
http://www.economist.com/news/business/21568432-starbuckss-tax-troubles-are-sign-things-come-multinationals-wake-up-and-smell
Als sociale media zich beginnen te roeren worden in bedrijven de communicatieverantwoordelijken / public affaires etc. heel zenuwachtig.
Auto Voorbeeld: Onder Scandinavische druk (klanten en dealers) is bvb de Honda Fitta (“Small on the outside but big on the inside” in Europa Honda Jazz genoemd (diegenen die geen Nordic slang verstaan - even googelen).
Ik heb hier nog steeds geen antwoord gehoord waarom we nog Citroën zouden kopen als er geen HP vering meer is. Wat is het USP van Citroën dan nog? Het WRC kunnen ze gebruiken om de DS3 te boosten, maar wat met de middenklassers de C5? Elk merk heeft modellen die het merkimago moeten verstevigen. Zelfs de eend verstevigde het merkimago ter aanvulling van de oersolide TA en de hemels DS vering. Wat gaan ze bij Citroën straks gebuiken De Toyota C1 met BMW motor? De Mitsubishi jeep met Citroën logo? Kijk vroeger namen we vrolijk de piepjes en kraakjes de onhebbelijkheden van ons merk er bij want we reden vorstelijk en ongeëvenaard met HP. De ergernissen wogen niet op tegen het ongeëvenaarde veercomfort. Als dat er niet meer is zullen de onhebbelijkheden heel snel gaan storen voor de HP liefhebbers vrees ik.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik lach het Starbucks verhaal niet weg. Het heeft echter niets maar dan ook niets te maken met het al dan niet fabriceren van HP geveerde auto’s (Tang-Varken), het had niets te maken met de producten die Starbucks levert maar met belastingontduiking (klok-klepel). Daarnaast: Als echte koffiedrinkers Starbucks via Facebook kunnen overhalen om Spinaziekoffie te maken omdat ze dat zo lekker vinden, is dat nog heel wat anders dan een autofabrikant weten over te halen een compleet ander veersysteem te produceren…
Grt Martijn
Overigens: Ik heb niets met Citroën of hun advertenties van doen, en als mijn reactie agressief lijkt spijt me dat. Ik zie het niet…
citroenist tot in de kist schreef:
Waw agressieve reactie Citroën-forum: Zijn we bang om Citroën advertenties te missen?
Wat een onzin
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Goed , mijn punt is nog steeds niet begrepen lees ik hierboven. De klok klepel tang/varken gaat over de impact van drukkingsgroepen op bedrijven. Dus het Starbucks verhaal heeft daar ALLES mee te maken. Als er geen aktiegroep gekomen was had Starbucks in UK geen cent extra vrijwillig betaald. Als elke C6 C5 (rel I-III)eigenaar een brief naar PSA schrijft waarom ze bij hun toekomstige aankoop een Citroën zonder Hp niet zien zitten zullen ze dit echt niet weglachen bij PSA.
Wat mij betreft moeten ze geen nieuw veersysteem ontwikkelen ze moeten hun bestaande technologie al dan niet licht gewijzigd op hun toekomstige topmodellen toch minsten als een optie aanbieden.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Weet je waarom de meeste PH3 C5jes worden verkocht met ijzerveren?
Die zijn goedkoper in de lease.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Ik zou de Nederlandse lease markt niet generaliseren tot de Europese markt. De stalen C5 veren zijn m.i. een poging van Citroën om meer Duitse klanten over te halen. Daar heb ik geen probleem mee als het de earnings kan verbeteren. Maar je hebt bij de huidige c5 tenminste wel nog een keuze (HP of niet).
De lease markt is m.i. iets waar Citroën in Europa al jaren zijn tanden op breekt. Toen mijn echtgenote in haar bedrijf voor de DS5 koos kreeg ze een telefoontje van de (van origine Nederlandse ) lease maatschappij of ze dat nu wel zou doen want ze kon toch ook een Audi A6 kiezen…..
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
citroenist tot in de kist schreef:Goed , mijn punt is nog steeds niet begrepen lees ik hierboven..
Ik denk dat als we nu massaal oproepen tot een totale bankrun ........,zullen ze (de banken dus) dan wel willen luisteren?
Ik neem even als voorbeeld de DSB bank; een wijsneus riep op tv op tot een bankrun.,met als gevolg een bank die omvalt.
Als we stellen geen Citroen te kopen zolang het geen hp geveerde is…..........,dit is toch uw punt?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
Mijn punt is dat we een (mogelijke toekomstige) beslissing van PSA om te stoppen met HP vering blijkbaar nu reeds als een vaststaand feit beschouwen. Ik had toch wat meer pro-actief weerwerk verwacht van Citroenisten. Ik bespeur vooral veel lethargie mbt de HP toekomst. Het zou me verbazen of de echte HP liefhebbers bij Citroën blijven als er geen HP vering meer beschikbaar is.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenist tot in de kist schreef:De stalen C5 veren zijn m.i. een poging van Citroën om meer Duitse klanten over te halen. Daar heb ik geen probleem mee als het de earnings kan verbeteren. Maar je hebt bij de huidige c5 tenminste wel nog een keuze (HP of niet).
Dat betwijfel ik eigenlijk, volgens mij zit het puur in de kosten.
Toen de C5 Ph3 net op de markt was zat er onder de Confort en Exclusive uitvoeringe HP vering.
De goedkopere modellen moesten het zonder doen.
Inmiddels zit de HP vering alleen nog maar op de Exclusive uitvoering.
Ik zie dat toch echt om de prijs van de andere uitvoeringen te drukken en te zorgen dat deze concurerend in de markt staan.
Overigens zit je ook nog met je onderhoud, veel consumenten zien het HP systeem als duur in onderhoud. Ook al is dat misschien niet zo, dit is een beeld van vroeger wat je er lastig uit gaat krijgen.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Met bovenstaande ben ik het niet geheel eens, toen de eerste C5 kwam was die ontzettend populair waarom? Ruimte, comfort en een goede prijs. Net als toen de xsara Picasso, nu de huidige is duur(der), minder ruim en geen bollen(C5). En een kwakkelende identiteit, onderscheid jezelf en kopieer niet. Je ziet in de C lijn van citroen geen onderscheidend vermogen meer terugkomen. Iets wat ze bij de DS lijn wel lukt.
Goede marketing voor je image icm met een goed usp is belangrijk, kijk naar vw, Audi dit in tegenstelling tot Opel die ook een id crisis hebben.
Zodra bezuinigen je strategie is geworden is het erg lastig nog te onderscheiden.
Was er een picasso met bollen dan?
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het ging me om de ruimte, comfort en prijs. Ik had het wat handiger moeten neerzetten, zie ik nu.
Vooral de huidige C5 is een prachtkar, waar veel meer in had gezeten. Het is jammer dat de C6 geen betere prestatie in verkopen heeft kunnen leveren.