2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hetzelfde probleem :(
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 19 januari 2013 03:01 PM
  [ # 16 ]

Benzinefilter ook vervangen vd week de BDP-sensor en bobine…storingslampje is uit! maar…vanochtend exact hetzelfde probleem!!!

Wat nu?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 19 januari 2013 03:26 PM
  [ # 17 ]

Meten of je benzinedruk hebt Rolling Eyes

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 januari 2013 10:27 PM
  [ # 18 ]

tja, je zal toch moeten meten, of naar een garage brengen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 januari 2013 10:45 PM
  [ # 19 ]

Zit er ook een relais in die de brandstofpomp aanstuurt?
Zou ook nog defect kunnen zijn.

Misschien kan je even kijken wat voor injectie je hebt.
Bosch of een ander merk, en het exacte type 16i, (ik bedoel 16 tzi, tri, tgi of zoiets) of bestaat er ook een 16 met eenzame i ?

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 20 januari 2013 01:58 AM
  [ # 20 ]
H@ns schreef:

Zit er ook een relais in die de brandstofpomp aanstuurt?
Zou ook nog defect kunnen zijn.

Misschien kan je even kijken wat voor injectie je hebt.
Bosch of een ander merk, en het exacte type 16i, (ik bedoel 16 tzi, tri, tgi of zoiets) of bestaat er ook een 16 met eenzame i ?

Helaas ben ik zelf niet technisch dus laat alles door de garage doen…eigenaar is een oud citroen monteur uit de jaren 80 dus kent gelukkig de BX goed…en idd volgende wat ik laat doen is relais laten vervangen…..probleem is dat hij dus altijd gewoon goed doet verder en het probleem niet voordoet als de auto bij de garage is Wink)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 januari 2013 08:10 AM
  [ # 21 ]

Het relais vervangen is ongeveer net zo makkelijk/moeilijk als vervangen van een koplamp hoor!
Alleen moet je even weten waar ie zit, dat is bij een koplamp wat makkelijker te vinden Laughing

Er zijn alleen vrij veel verschillende typen relais, dus je moet wel exact de goede zien te vinden.

Het is wel vreemd dat de auto wel goed start en pas na een paar minuten er mee ophoudt.
Ik begrijp dat het patsboem in één keer uit is. Of stottert ie eerst?

Kan ook nog een defecte ontstekingsmodule zijn, die geeft ook signaal aan de ECU of het brandstofrelais.
Als de motor niet draait terwijl het contact aanstaat wordt de brandstofpomp uit veiligheid uitgeschakeld.
Dan lijkt het dus of de pomp kapot is, maar die is dus in dit geval door een ander defect uitgeschakeld.
En die ontstekingsmodules kunnen heel wispelturig zijn! Soms doen ze het goed, soms af en toe niet en soms een beetje! Heel lastig opsporen…

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 20 januari 2013 10:11 AM
  [ # 22 ]
H@ns schreef:

Het relais vervangen is ongeveer net zo makkelijk/moeilijk als vervangen van een koplamp hoor!
Alleen moet je even weten waar ie zit, dat is bij een koplamp wat makkelijker te vinden Laughing

Er zijn alleen vrij veel verschillende typen relais, dus je moet wel exact de goede zien te vinden.

Het is wel vreemd dat de auto wel goed start en pas na een paar minuten er mee ophoudt.
Ik begrijp dat het patsboem in één keer uit is. Of stottert ie eerst?

Kan ook nog een defecte ontstekingsmodule zijn, die geeft ook signaal aan de ECU of het brandstofrelais.
Als de motor niet draait terwijl het contact aanstaat wordt de brandstofpomp uit veiligheid uitgeschakeld.
Dan lijkt het dus of de pomp kapot is, maar die is dus in dit geval door een ander defect uitgeschakeld.
En die ontstekingsmodules kunnen heel wispelturig zijn! Soms doen ze het goed, soms af en toe niet en soms een beetje! Heel lastig opsporen…

Goedemorgen,

Nee het stottert nooit loopt buitengewoon mooi het is dus in 1x plop uit!

Brandstofpomp is reeds vervangen het gekke is toen deed hij het 2maanden gewoon goed nu exact hetzelfde euvel weer….maar heb nu al zoveel vervangen soort point of no return dus we gaan maar verder…

Profiel  
 
bixxer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 12-08-2012

Gepost: 04 februari 2013 10:09 AM
  [ # 23 ]

Multie relais vervangen en mn startonderbreker eruit laten halen…..vroemmmm…nu een week zonder problemen dus je zou denken dat het opgelost is….‘toevallig’ bij de garage stopte hij ermee…toen geen vonk een brandstof en opperde ik de startonderbreker….je moet ook altijd alles zelf bedenken Wink)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook