Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is ook geschikt voor de deurbak
Eigenlijk voor alles wel,het is alleen goed oefenen .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Warmte inbreng is met TIG minder, zeker als je een TIG met puls hebt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
De achter portieren hangen er ook weer in.
Jammergenoeg heb ik 1 portier net te dik gespoten en daarom een paar lelijke zakkers. Kijken of ik die tzt als de lak goed door gehard is er uit kan polijsten.
Nu nog een keer de keienvanger aanpakken en de auto is weer zgan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik geloof dat ik van jou het nodige kan leren Egbert!
Ik wil komende maanden ook met de Break aan de slag. Het is de bedoeling die mee te nemen naar de VS. Moet dus niet perfect, maar er wel netjes uitzien. En hoe dan een middenweg te kiezen, bij bloemkolen op vrijwel alle delen?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat polijsten lukt meestal best goed. Maar dan moet de lak echt goed hard zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Nog effe over dat polijsten; Ik heb ook en lelijke zakker onder de deurhandle binnenzijde.
Hoe pak je dit wegpolijsten het beste aan? Blokje met nat fijn schuurpapier en dan napoetsen met poetsmiddel? De verf is goed uitgehard inmiddels. Graag wat tips
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Inderdaad - wegpolijsten met nat heel fijn schuurpapier en een blokje. En dan met een iets slijpend poetsmiddel napoetsen.
Je kunt het beste een paar velletjes korrel 2000 halen bij de autospuiter. 3M bijvoorbeeld en dat doe je om een klein vlak blokje, sproeifles met water en voorzichtig schuren op de zakker. Niet hard drukken en als het vlak is poetsen met eerst een grove cleaner en dan napoetsen met fijne cleaner. Je ziet er niets meer van als je de tijd neemt om het goed te doen. De professionele autospuiter doet het ook zo want die heeft ook wel eens een zakkertje. Er zijn zelfs speciale schuurdingetjes voor, soort stempeltje met fijn schuurpapier.
Michelidds schreef:Ik geloof dat ik van jou het nodige kan leren Egbert!
Ik wil komende maanden ook met de Break aan de slag. Het is de bedoeling die mee te nemen naar de VS. Moet dus niet perfect, maar er wel netjes uitzien. En hoe dan een middenweg te kiezen, bij bloemkolen op vrijwel alle delen?
Michel,
ga je het zelf doen?
Je bent altijd welkom in Beekbergen voor advies en hulp.
En een mooie Break in de stoet in de VS is erg welkom. ( Wij gaan met de DS cabriolet)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Hallo Egbert,
sleutelwerk doe ik natuurlijk wel. Maar voor las en spuitwerk heb ik geen tijd (om het te leren).
Want komende maanden - gelukkig - héél druk met werk.
Desalniettemin is meer kennis / ideeën over hoe het slim aan te pakken wel wenselijk.
Moet geen dure concoursstaat restauratie worden, maar zelf doen gaat het niet worden. Dus moet ik toch veel uitbesteden. Maar veel werk laten doen is altijd duur. Dus dan is het misschien slimmer om de slechtste delen wel echt goed te maken / nieuwe delen te gebruiken (zodat die in één keer goed zijn) en matige delen provisorisch op te lappen. Ik ben er nog niet helemaal uit.
De Break blijft een heerlijke reisauto. Mijn favoriet voor de tocht door de VS.
Enfin, laten we eind februari maar eens gedetailleerder aanhoren wat de plannen en kosten zijn. En zien wie nog meer geïnteresseerden zijn.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Egbert, heb je ook foto’s van het las en spuitwerk?
Altijd leuk om te zien
Groeten Peter.
Beetje dom, maar dit hele traject heb ik zonder fototoestel in de garage gedaan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Shit, hogedruk leiding van pomp naar regelaar is weer gesscheurd!. 1/2 jr terug ook al, toen een gebruikte geplaatst vanwege dubieuze berichten over nwe. Dit keer net thuis gehaald, van Arnhem naar BB zonder stuurbekrachtiging. Toen ik thuis kwam remde hij nog net.
Dubben wat ik ga doen:
De gemodificeerde slang van vd Laan,
Een nwe RVS kopen.
Of er een van Cu/nikkel laten maken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ai. Mooi dat je thuis bent gekomen. Neem ik aan dat de lekkage op zich nog beperkt was. Maar eh, de auto zakt in zo’n geval toch al heel snel naar de laagste stand. De grond niet geraakt? Benieuwd trouwens naar wat Van der Laan bedacht heeft.
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een vdlaan. na de mod kan je voor 20 euro nieuwe slangen laten maken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>