Benzinefilter ook vervangen vd week de BDP-sensor en bobine…storingslampje is uit! maar…vanochtend exact hetzelfde probleem!!!
Wat nu?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Meten of je benzinedruk hebt
Meten is weten , gissen is missen
tja, je zal toch moeten meten, of naar een garage brengen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zit er ook een relais in die de brandstofpomp aanstuurt?
Zou ook nog defect kunnen zijn.
Misschien kan je even kijken wat voor injectie je hebt.
Bosch of een ander merk, en het exacte type 16i, (ik bedoel 16 tzi, tri, tgi of zoiets) of bestaat er ook een 16 met eenzame i ?
H@ns schreef:Zit er ook een relais in die de brandstofpomp aanstuurt?
Zou ook nog defect kunnen zijn.Misschien kan je even kijken wat voor injectie je hebt.
Bosch of een ander merk, en het exacte type 16i, (ik bedoel 16 tzi, tri, tgi of zoiets) of bestaat er ook een 16 met eenzame i ?
Helaas ben ik zelf niet technisch dus laat alles door de garage doen…eigenaar is een oud citroen monteur uit de jaren 80 dus kent gelukkig de BX goed…en idd volgende wat ik laat doen is relais laten vervangen…..probleem is dat hij dus altijd gewoon goed doet verder en het probleem niet voordoet als de auto bij de garage is )
Het relais vervangen is ongeveer net zo makkelijk/moeilijk als vervangen van een koplamp hoor!
Alleen moet je even weten waar ie zit, dat is bij een koplamp wat makkelijker te vinden
Er zijn alleen vrij veel verschillende typen relais, dus je moet wel exact de goede zien te vinden.
Het is wel vreemd dat de auto wel goed start en pas na een paar minuten er mee ophoudt.
Ik begrijp dat het patsboem in één keer uit is. Of stottert ie eerst?
Kan ook nog een defecte ontstekingsmodule zijn, die geeft ook signaal aan de ECU of het brandstofrelais.
Als de motor niet draait terwijl het contact aanstaat wordt de brandstofpomp uit veiligheid uitgeschakeld.
Dan lijkt het dus of de pomp kapot is, maar die is dus in dit geval door een ander defect uitgeschakeld.
En die ontstekingsmodules kunnen heel wispelturig zijn! Soms doen ze het goed, soms af en toe niet en soms een beetje! Heel lastig opsporen…
H@ns schreef:Het relais vervangen is ongeveer net zo makkelijk/moeilijk als vervangen van een koplamp hoor!
Alleen moet je even weten waar ie zit, dat is bij een koplamp wat makkelijker te vindenEr zijn alleen vrij veel verschillende typen relais, dus je moet wel exact de goede zien te vinden.
Het is wel vreemd dat de auto wel goed start en pas na een paar minuten er mee ophoudt.
Ik begrijp dat het patsboem in één keer uit is. Of stottert ie eerst?Kan ook nog een defecte ontstekingsmodule zijn, die geeft ook signaal aan de ECU of het brandstofrelais.
Als de motor niet draait terwijl het contact aanstaat wordt de brandstofpomp uit veiligheid uitgeschakeld.
Dan lijkt het dus of de pomp kapot is, maar die is dus in dit geval door een ander defect uitgeschakeld.
En die ontstekingsmodules kunnen heel wispelturig zijn! Soms doen ze het goed, soms af en toe niet en soms een beetje! Heel lastig opsporen…
Goedemorgen,
Nee het stottert nooit loopt buitengewoon mooi het is dus in 1x plop uit!
Brandstofpomp is reeds vervangen het gekke is toen deed hij het 2maanden gewoon goed nu exact hetzelfde euvel weer….maar heb nu al zoveel vervangen soort point of no return dus we gaan maar verder…
Multie relais vervangen en mn startonderbreker eruit laten halen…..vroemmmm…nu een week zonder problemen dus je zou denken dat het opgelost is….‘toevallig’ bij de garage stopte hij ermee…toen geen vonk een brandstof en opperde ik de startonderbreker….je moet ook altijd alles zelf bedenken )