Vandaag heeft mijn auto een grote beurt en apk gehad. Helaas viel het behoorlijk tegen. Ik was in totaal 650 euro kwijt voor het volgende: Motorolie, Oliefilter, Bougie, Luchtfilter, Schokbreker, Set remvoeringen, Remcilinder, Bakolie, Ruitensproeiervloeistof, Afmeldkosten en Werkplaatstarief.
Nu was ik aan het kijken naar de schokbrekers, maar dit ziet er nog precies hetzelfde uit als voorheen. Nu is mijn vraag of dit normaal is? Of zit een schokbreker ergens binnenin zodat je het niet/moeilijk kan zien?
Alvast bedankt.
Saxo 1.1 sx uit 2001
Schokbrekers kun je waarschijnlijk zien, dat zijn lange kunststof kokers
Soms groter of kleiner, en soms zitten ze ín je veren.
Als die nog oud en vies zijn moet je even vragen wat ze nou precies gedaan hebben..
Voor zitten ze in de veerpoten, daar moet je toch wel wat sporen kunnen zien van (de)montage
Achter zitten ze op de assen, dat zie je duidelijk.
Ik zie net dat de veerpoot zelf vervangen wordt, maar ook zijn er poten met inzetbare schokbrekers.
http://www.winparts.nl/10/onderstel/schokdempers/schokdemper/0046462/gabriel-schokd—olie-psa-v
Bedankt voor jullie reactie! ik zie inderdaad dat het om een soort van inwendige patronen gaat, dus ik ga er vanuit dat deze vervangen zijn.
Saxo 1.1 sx uit 2001
Als je met kracht op de neus duwt, komt de auto dan resoluut omhoog zonder nog een keer in te veren?
Dan zijn ze nieuw! (of heel goed)