Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Nou een klein stukje verder. Gekeken in het vooraadvat(lhm) waarmee ik natuurlijk lucht in het systeem had:( Maar allelereest heeft mevrouw dus gesproken:) Een injectiespuit als benzinetank en jawel mevrouw sprak. De boel ontlucht en ze kwam omhoog. Nu staat ze op bokken en heb ik haar eindelijk van onderen kunnen bekijken! Wat opvalt is de zeer mooie staat. Geen roest behalve dan de uitlaat die is weg althans de pijp van voor naar achter en een klein gaatje in het y stuk. Alles werkt (aanjager van de warme lucht deed het niet motortje uit elkaar en voila) Een achteruitrijlamp doet het niet nu ja het is haar vergeven. Nu komt de vraag natuurlijk wat ga ik doen… Motor eruit en alles na kijken of alleen nieuwe distrubutieriemen en kleppen stellen olieën etc. Ik denk dat laatste en dan maar een apk halen. Remmen zitten los en lijken te werken.
En natuurlijk iets doen tegen eventuele roest. Daar heeft ze misschien nog wel meer last van dan een A type.
Maar het is tot nu toe een leuk avontuur
Citroën rijden is roest bestrijden
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zou als allereerste je motor opnieuw “verpakken”. Een GS die lang stil gestaan heeft gaat op zeker olie lekken door verdroogde O-ringen en pakkingen. Daarvoor moet de motor eruit en uit elkaar. Daarna APK klaar maken en karren maar. Goede roestpreventie is ook nooit weg, als je dat niet doet heb je over een paar jaar geen GS meer.
Verder zijn het heerlijke reisauto’s met een heel hoog fun-gehalte.
En….....je trekt een hoop bekijks!!!!
Veel succes met je prachtige aanwinst.
Dat is inderdaad het beste. Motorpakkingset + viton ringen + distributieset + ontstekingsdelen, en je hebt een betrouwbare motor. Sinds het klaarmaken van mijn GS break, geen enkel probleem gehad. Doen je hebt en houd er plezier aan.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En natuurlijk lid worden van de verreniging. Heeft een uitgebreid magazijn met erg veel onderdelen die uitkomen met het klaarmaken van jou auto.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Sowieso de rubber delen van het brandstofsysteem vervangen voordat je gaat rijden.
Als alles verder gangbaar is dan kun je d’r ook gewoon laten keuren en er voor de lol alvast wat mee gaan rijden. Zodra het lekken irritant wordt, wat zéker gaat gebeuren op vrij korte termijn, dan kan het blok er alsnog wel uit.
Geeskje had een paar jaar stil gestaan en lekte de eerste paar honderd km geen druppel. Daarna ging het ineens heel snel; binnen een maand van een paar druppen naar plassen olie…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
en bedenk dat als je enkel de riemen gaat vervangen dat je daarvoor als je netjes te werk gaat de voorkant van de wagen moet demonteren, dus dan ben je al zover dat je met het loshalen van de HD-leiding en de motorbouten het blok ernaast kunt zetten…........
Kost je een uurtje meer demontage, dan ligt de motor ernaast…..
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Kijk! Zo pak je zoiets aan!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Lekker bezig!
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Echt een mooie auto!
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Nou weer een stapje verder. Geluk gehad de distributie riem stond zo slap dat tijdens het verdraaien met de hand hij over zijn tandjes schoot….. Gelukig niet gebeurd toen ze aan de praat geholpen is….
Nu ja yffy history. Maar het is goed die riem te vervangen denk ik dan maar
Citroën rijden is roest bestrijden
Volgens mij issie lek
En ik hoop dat dat plankje stevig is..?!
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Het zou mij niet verbazen als dit de enige convertisseur in Nederland is met de eerste 1015cc motor; ik weet in elk geval geen tweede!
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Wow! Ik zie daar gewoon nog de schuimrubber rand om de ring voor de ventilator! Die is zelden nog aanwezig! En altijd apart om een blok zonder uitlaathotspot pijpjes te zien.
Thierry
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Wat een gave car!!
Maak er wat moois van (voor zover ze nog mooier kan worden )
Life’s too short to drive without comfort!!!