1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Keerringmaten versnellingsbak, differentieel en krukas
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 29 oktober 2012 10:07 PM

Hallo , ik ga een TRD 2 Blok inbouwen en wil van te voren de distributie en de Keeringen vervangen.
Weet iemand toevallig de keerringmaten voor versnellingsbak,differentieel aandrijfassen en krukas?
alvast bedankt , groeten, Serge

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2012 10:45 PM
  [ # 1 ]

Mijn advies is om een complete motorpakkingset aan te schaffen, daar zitten ze gewoon allemaal bij.
Maar als je ze los wilt kopen, staan hier de maten:
http://cx-basis.de/eshop/index.php?cPath=28181

Keerringen voor aandrijfassen = keerringen differentieel, of je moet iets anders bedoelen?  huh
Die zitten niet in een pakkingset, dit is ‘m:  Differentieelkeerring

En met “keerring voor versnellingsbak” bedoel je de prise-as keerring neem ik aan? Om deze te vervangen moet je de bak geheel uit elkaar halen.
Dit is de keerring: Prise-as keerring

Edit: denk je er ook aan om er een versnellingsbak van een TD aan te schroeven? Dus niet je oude bak, dat gaat verkeerd!
Plus koeling wijzigen (dubbele fan, andere radiateur). Heb je de intercooler + slangen erbij? Of heb je een complete donor? (= nog beter)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 oktober 2012 12:30 AM
  [ # 2 ]

Als je ze bij de aandrijfboer ofzo gaat halen neem dan wel de hogere temperatuur versie.
Ik meen dat die van viton zijn.

Maar ik ben het volledig eens met het advies van leontien koop een complete set, weet je zeker dat het goed is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 15 november 2012 09:57 PM
  [ # 3 ]

Hallo ,
Dankjewel, heb een komplete set besteld plus losse Keerringen met extra lip voor de cardan en een Bosch distributieriem+rollenset, heb ook maar de motor geheel gedemonteerd , daar komen nu ook nog nieuwe hoofdlagerschalen en drijfstanglagerschalen alsook zuigerveren in.
Het Lager van mijn Turbo is ook defect, weet iemand of dit dezelde Turbo is als van een Serie 1 TD ?

Ja, ik heb een komplete donor, helaas heb ik geen beugels meer om de intercooler mee op te hangen, wie kan mij daaraan helpen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 november 2012 09:58 PM
  [ # 4 ]

Turbo is heel anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 november 2012 10:33 PM
  [ # 5 ]

Waarom denk je dat dat lager stuk is?

Die mogen koud best iets ruim aanvoelen, maar natuurlijk niet teveel.
Als je zelf geen ervaring hebt met beoordelen moet je even aan iemand ansders vragen.

Wiel mag natuurlijk in geen geval het huis raken!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 16 november 2012 11:57 AM
  [ # 6 ]

EEn Halve centimeter axiale speling lijkt mij machtig veel.
Weet iemand een complete turbo uit te halen ,of een billijk revisiebedrijf, gespecialiseerd op turbos ?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 november 2012 02:58 PM
  [ # 7 ]

Ja dat lijkt me ook!

Heb je enig idee hoeveel dat blok gedraaid heeft?
De turbo is zeker niet het zwakste punt namelijk.
Ik denk dat hij wel stuk kan door vervuilde olie, maar dan ook de nokkenas enz.

Volgens mij moet je niet heel lang zoeken naar een goede gebruikte.

P.s. Lekte het ook erg in de inlaat?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 16 november 2012 03:13 PM
  [ # 8 ]

Of als je 100% zekerheid wilt, is dit is een zeer goed bedrijf: Turbo’s Hoet

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 16 november 2012 04:24 PM
  [ # 9 ]

Hi, het blok heeft +-500.000km gelopen, bij 420.000km is er een nieuwe koppakking etc. gemonteerd.

Ik kocht de wagen vanwege het blok ,hij startte goed , loopt okay,geen gerook of iets dergelijks, maar je merkte niet echt turbopower( membraam op Dieselpomp is okay !).
Nu ik het blok open heb blijkt dat 1 hofdlager kompleet uitgelopen is.
Ik zet hoofdlagers ,drijfstanglagers en zuigerveren nieuw, klepjes worden voor de zekerheid nog eens nieuw ingeslepen.
Dus het enige wat dan overblijft wat niet perfekt in orde is , is de turbo en die wil ik dan ook goed hebben.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 16 november 2012 07:19 PM
  [ # 10 ]

Goed bezig very good

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 25 november 2012 04:29 AM
  [ # 11 ]

heb alle pakkingen en keerringen weten te bemachtigen alsook zuigerveren en een goede gebruikte Turbolader .
Yippie

Profiel  
 
sergolet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006

- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Gepost: 21 januari 2013 06:51 AM
  [ # 12 ]

Nou blijkt eeen krukaslager ingelopen te zijn en een zuiger heefz flinke aanloopgroeven.
Weet iemand een krukas ( past ook die van een 2,5D ?)en een zuiger(setje) uit te halen ?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 21 januari 2013 09:10 AM
  [ # 13 ]

Als je toch zover gaat zou ik niet met gebruikte zuigers gaan kloten.
Veren en eigenlijk ook de zuigers zijn ingelopen op de cilinders.
Krukas weet ik zo goed als zeker dat die anders is bij td2

Ik denk dat wilmink in groningen nog wel zuigers kan leveren.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 21 januari 2013 12:21 PM
  [ # 14 ]

Je kunt ook ergens een goed compleet onderblok op de kop tikken natuurlijk.
(als geld een rol speelt) want nieuwe zuigers, lagers en veren gaat wel meer geld kosten.

Als je volledige zekerheid wilt moet je wel alles nieuw steken, maar dat had je ook niet gedaan als die lager/zuiger nog wel oké was geweest, denk ik dan.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 januari 2013 12:25 PM
  [ # 15 ]

Turbo diesel-krukassen zijn anders dan die van een non-turbo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook