Als ik de sleutel om draai dan hoor ik sinds een week soms alleen een relais klikken en gebeurt er verder niks. Dus ook geen lampjes op het dashboard enzo. Doe ik het een tweede keer dan wordt ie ineens wakker en is er niks aan de hand.
Beetje aanvullende info:
Twee jaar terug heb ik het contactslot laten vervangen. Verder is natuurlijk het dashboard los geweest. Ik had pas *schaam* de lampen laten branden en aan mijn klokje kon ik zien dat ie het meer dan 2,5 uur had volgehouden en verder heb ik nooit accuproblemen.
Het ZOU een vuile accupool kunnen zijn….dus de 2 polen eraf halen en met een scherp voorwerp de binnenkant van de klemmen schoonschrapen…..net als de polen van de accu zelf.
Daarna weer goed vastdraaien (niet TE hard).
en wat zuurvrije vaseline tussen de pool en de klem
inderdaad je accu, een keertje aan de lader hangen zal wel voldoende zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Rataplan schreef:En??
Opgelost??
Ik ben ziek Dus te weinig energie om te gaan lopen sleutelen.
Uiteraard blijft ik nooit een hele dag binnen ik ga namelijk altijd naar mijn paard hoe ziek ik ook ben. Gister heb ik dus gereden in de visa en ik gok dat jullie gelijk hebben wat betreft de accupolen. Ik had namelijk totale stroomuitval tijdens het rijden
Ik hoop dat ik het vanochtend nog een keertje heen en weer redt. Vanmiddag komt er bijstand En anders ligt er een deken in de auto en ik ga nergens heen zonder mijn telefoon en anwb-pas
tik eens met een hamer of een blokje hout de aansluitingen beter op de accu
let wel dat ik tik schrijf en niet klop of slaag, dus gewoon rustig
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb vanmiddag de accupolen losgemaakt en ze een beetje opgeschuurd met een droge pannenspons. Ze waren niet vuil eigenlijk.
Verder heb ik eindelijk dat bovenste benzinefilter ook vervangen. Had alleen een slangenklemmetje niet goed vastgedraaid dus bij de tweede poging was ie pas lek vrij Ondertussen waren Marten en Harm er ook en hebben we in de vraagbaak staan bladeren en tot de conclusie gekomen dat we het niet weten… Nadeel van een af en toe klacht natuurlijk want vandaag was het weer probleemloos.
Dan maar kijken wat ie doet
Klemmen zelf ook schoongemaakt ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: "Af en toe"-klacht
Ik denk dat het je startmotor is die weigerachtig is. Vuil in het rondsel of zo.
probleem zit niet in alle bovenstaande posts.
het zit in je contactslot zelf.
het hoofdcontactpuntje is wat ingebrand en kan (in uitzonderlijke situatie) geen contact leggen .
hierdoor gebeurd er dus niks of weinig.
draai je nog een x de sleutel om doet ie het wel.
remedi?
vervang contactslot of reinig de contacten…friemelklus met beperkte kans van slagen.
groetjes wupke
Rataplan schreef:weet je zeker dat je accu 100% goed is .
Anders zou ik ook aan het contactslot gaan denken (maar das pas 2 jaar oud???)
zo zag ik het ook
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Rataplan schreef:weet je zeker dat je accu 100% goed is .
Anders zou ik ook aan het contactslot gaan denken (maar das pas 2 jaar oud???)zo zag ik het ook
jullie opmerking aangaande de Accu is een juiste, echter is die mogenlijkheid maar beperkt en geeft andere storingen.
denk aan knipperend rood laadstroomlampje als je rijd, en wisselend scherp en zwakke verlichting, soort van defecte spanningsregelaar idee.
verkalkte polen en of onzuivere polen van de accu kunnen niet een wel niet storing veroorzaken met wel of niet rondgooien van de motor.
het feit dat het contactslot 2 jaar eerder al is vervangen zegt niks,,,
1/ was het een 2e hands slot of een nieuwe?
2/ het eerste contactslot zou wel eens door dezelvde oorzaak (fout) kaopt zijn gegaan, en is door die storing nu ook het 2e slot sneller door zijn levensduur heen.
denk aan een hoge weerstand in bv de massa.
dit veroorzaakt bij contact maken een vonkje, en hoe groter die vonk hoesneller de contacten doorbranden van het contactslot.
enigste aanvulling die ik kan maken is dat het (soms) het stekkertje op de startmotor is die een wel niet start kan veroorzaken,, even reinigen dus.
mvgr wupke:die het slotje verdenkt en niet de accu (want die is van varta hahahaha
Nou weet ik er natuurlijk niet zoveel van maar als het het contactslot is zullen de lampen enzo toch niet zo gauw uitvallen en de radio enzo? Hij was ineens totaal dood namelijk.
Caroline81 schreef:Nou weet ik er natuurlijk niet zoveel van maar als het het contactslot is zullen de lampen enzo toch niet zo gauw uitvallen en de radio enzo? Hij was ineens totaal dood namelijk.
op het moment dat je doordraaid om te starten schakeld je contactslot (normaliter) alle verbruikers uit.
behalve je ontsteking en startmotor.
er zijn er zelfs die je dimverlichting uitschakelen.
als je dan geen startactie krijgt, lijkt je auto inderdaad even Dood.
check even het kleine amp stekkertje op je startmotor.
blijft de klacht dan nog is je contactslot overleden.
controleer dan wel voor inbouw van het nieuwe slot, of alle verbindingen en kabels ed doen wat ze doen moeten, anders is je contactslot over 1,5 a 2 jaar weer kapot.
mvgr wupke
Caroline81 schreef:Nou weet ik er natuurlijk niet zoveel van maar als het het contactslot is zullen de lampen enzo toch niet zo gauw uitvallen en de radio enzo? Hij was ineens totaal dood namelijk.
Heeft ie het daarna weer wel gedaan dan ?
Dan zal de accu zelf wel goed zijn….alleen die polen schoonkrabben kan geen kwaad natuurlijk.