2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Visatje met "Af en toe"-klachten
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 januari 2006 10:49 PM
  [ # 16 ]

De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.

Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.

Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.

Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.

Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?

Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 11:15 PM
  [ # 17 ]
mpostma schreef:

De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.

Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.

Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.

Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.

Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?

Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.

ik had 4 visa’s in de leen zitten en er ruim 20 in het klantenbestand.

de klacht die ze hier beschijft is eenduidig op 2 mogenlijkheden terug te voeren.
het stuurstroom kabeltje op de startmotor, ook BXen hebben daar wel eens last van , en dan voorral automaten.

het stekkertje is van de bekende waardeloze kwaliteit en wil wel eens voor problemen zorgen.

als het dat niet is dan heeft ze een massa probleem die de contacten uit het contactslot fikt.
aangezien de hoofdstroomschakeling direct op het contactslot staat en niet relais gestuurd is brand dat ding rap uit als de aansluitingen van de hoofdstroomkabels vuil zijn.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 januari 2006 11:19 PM
  [ # 18 ]
kreazyV8wuppo schreef:
mpostma schreef:

De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.

Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.

Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.

Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.

Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?

Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.

ik had 4 visa’s in de leen zitten en er ruim 20 in het klantenbestand.

de klacht die ze hier beschijft is eenduidig op 2 mogenlijkheden terug te voeren.
het stuurstroom kabeltje op de startmotor, ook BXen hebben daar wel eens last van , en dan voorral automaten.

het stekkertje is van de bekende waardeloze kwaliteit en wil wel eens voor problemen zorgen.

als het dat niet is dan heeft ze een massa probleem die de contacten uit het contactslot fikt.
aangezien de hoofdstroomschakeling direct op het contactslot staat en niet relais gestuurd is brand dat ding rap uit als de aansluitingen van de hoofdstroomkabels vuil zijn.

mvgr wupke: Wink

De koplampen vielen ook uit. Dat kan niet door het contact van de startmotor verklaard worden en ook niet door het contactslot. Contactslot lijkt me nuttige suggestie, voor t eerste probleem, dat wel.

Helaas is al eerder gebleken dat deze Visa wel behoorlij kakaktervolle elektriek heeft.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 11:24 PM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:
kreazyV8wuppo schreef:
mpostma schreef:

De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.

Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.

Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.

Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.

Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?

Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.

ik had 4 visa’s in de leen zitten en er ruim 20 in het klantenbestand.

de klacht die ze hier beschijft is eenduidig op 2 mogenlijkheden terug te voeren.
het stuurstroom kabeltje op de startmotor, ook BXen hebben daar wel eens last van , en dan voorral automaten.

het stekkertje is van de bekende waardeloze kwaliteit en wil wel eens voor problemen zorgen.

als het dat niet is dan heeft ze een massa probleem die de contacten uit het contactslot fikt.
aangezien de hoofdstroomschakeling direct op het contactslot staat en niet relais gestuurd is brand dat ding rap uit als de aansluitingen van de hoofdstroomkabels vuil zijn.

mvgr wupke: Wink

De koplampen vielen ook uit. Dat kan niet door het contact van de startmotor verklaard worden en ook niet door het contactslot. Contactslot lijkt me nuttige suggestie, voor t eerste probleem, dat wel.

Helaas is al eerder gebleken dat deze Visa wel behoorlij kakaktervolle elektriek heeft.

Marten het stekkertje kan wel !

als hij niet start op het stekkertje, dan heeft hij ten tijde van het starten alle hoofdstromen uitgeschakeld, lees geen dashboardverlichting radia dimlichten.. op het moment dat je namelijk doordraaid om te starten heb je alleen stroom op je ontsteking en je startmotor.

het niet rondgaan van de startmotor is dus niet de oorzaak van geen andere stroombronnen meer hebben, .

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 08 januari 2006 11:26 PM
  [ # 20 ]

Ik volg het nu in ieder geval niet meer Surprisedops: 15e maar kijken dan? Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 januari 2006 11:29 PM
  [ # 21 ]
kreazyV8wuppo schreef:

Marten het stekkertje kan wel !

als hij niet start op het stekkertje, dan heeft hij ten tijde van het starten alle hoofdstromen uitgeschakeld, lees geen dashboardverlichting radia dimlichten.. op het moment dat je namelijk doordraaid om te starten heb je alleen stroom op je ontsteking en je startmotor.

het niet rondgaan van de startmotor is dus niet de oorzaak van geen andere stroombronnen meer hebben, .

mvgr wupke Wink

Dit gebeurde zo ineens tijdens het rijden wat ik begreep. Zou kunnen dat de startmotor ineens stroom krijgt. Inderdaad krijgt de rest dan geen stroom (nja, koplampen wel hoor!!) maar dat valt dan echt wel op door het gekrijs van de startmotor in een draaiend vliegwiel.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 08 januari 2006 11:30 PM
  [ # 22 ]

Sorry dat ik het even enorm bot zeg, maar uit dit topic begrijp ik dat jij slechts even nar dat stekkertje op de startmotor hoeft te kijken. Even potsen, terug inpluggen, klaar. Doet je Visa het dan nog niet -> ander contactslot er in. Klaar, niets meer, niets minder.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 januari 2006 11:31 PM
  [ # 23 ]
Lelijke Eend schreef:

Sorry dat ik het even enorm bot zeg, maar uit dit topic begrijp ik dat jij slechts even nar dat stekkertje op de startmotor hoeft te kijken. Even potsen, terug inpluggen, klaar. Doet je Visa het dan nog niet -> ander contactslot er in. Klaar, niets meer, niets minder.

Denk het niet Elmer (zie mijn laatste post waarom)

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 11:33 PM
  [ # 24 ]

Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.


CP///Als ik de sleutel om draai dan hoor ik sinds een week soms alleen een relais klikken en gebeurt er verder niks. Dus ook geen lampjes op het dashboard enzo. Doe ik het een tweede keer dan wordt ie ineens wakker en is er niks aan de hand.
Beetje aanvullende info:
Twee jaar terug heb ik het contactslot laten vervangen. Verder is natuurlijk het dashboard los geweest. Ik had pas *schaam* de lampen laten branden en aan mijn klokje kon ik zien dat ie het meer dan 2,5 uur had volgehouden en verder heb ik nooit accuproblemen.

greets wupke Twisted Evil

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 08 januari 2006 11:35 PM
  [ # 25 ]
kreazyV8wuppo schreef:

Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.

Marten is vandaag zelf wezen kijken Wink En update over de feiten staan ook in het topic

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 11:35 PM
  [ # 26 ]

de relais die ze hoord schakelen de verlichting en andere sub stromen uit.

er hoord dan een signaal te gaan naar de startmotor solonoide.

dat gebeurd niet.

2 mogenlijke oorzaken ,,, stekker op startmotor solonoide ‘’ of het kontactslot is cassee..

greets wupke

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 januari 2006 11:37 PM
  [ # 27 ]
kreazyV8wuppo schreef:

Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.

greets wupke Twisted Evil

Wuppo, copy pasten kan ik ook:

Caroline schreef:

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2006 10:25   Onderwerp:
Reageer met quote
Uiteraard blijft ik nooit een hele dag binnen Smile ik ga namelijk altijd naar mijn paard hoe ziek ik ook ben. Gister heb ik dus gereden in de visa en ik gok dat jullie gelijk hebben wat betreft de accupolen. Ik had namelijk totale stroomuitval tijdens het rijden Rolling Eyes

Stroomuitval was MET koplampen. Meja, dat staat hier idd niet bij, maar had ik persoonllijk vernomen vanmiddag.

Met radio, motor. dash verlichting EN dus koplampen.

Vandaar.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 08 januari 2006 11:39 PM
  [ # 28 ]
kreazyV8wuppo schreef:

de relais die ze hoord schakelen de verlichting en andere sub stromen uit.

er hoord dan een signaal te gaan naar de startmotor solonoide.

dat gebeurd niet.

2 mogenlijke oorzaken ,,, stekker op startmotor solonoide ‘’ of het kontactslot is cassee..

greets wupke

ook als tijdens het rijden ineens alle stroom uit valt? Eerst flikkerde de verlichting een beetje. zowel dash als dimlicht en de radio haperde een paar keer. en toen was ie ineens helemaal weg.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 januari 2006 11:39 PM
  [ # 29 ]
mpostma schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.

greets wupke Twisted Evil

Wuppo, copy pasten kan ik ook:

Caroline schreef:

BerichtGeplaatst: 08 Jan 2006 10:25   Onderwerp:
Reageer met quote
Uiteraard blijft ik nooit een hele dag binnen Smile ik ga namelijk altijd naar mijn paard hoe ziek ik ook ben. Gister heb ik dus gereden in de visa en ik gok dat jullie gelijk hebben wat betreft de accupolen. Ik had namelijk totale stroomuitval tijdens het rijden Rolling Eyes

Stroomuitval was MET koplampen. Meja, dat staat hier idd niet bij, maar had ik persoonllijk vernomen vanmiddag.

Met radio, motor. dash verlichting EN dus koplampen.

Vandaar.

die storing staat los van de 1e post.

totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.

maar ik haak af , want teveel schippers aan het roer is waardeloos.
modder het zelf maar uit die tuut van carolien raak ik niet meer aan.

wupke

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 08 januari 2006 11:41 PM
  [ # 30 ]
Caroline81 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

de relais die ze hoord schakelen de verlichting en andere sub stromen uit.

er hoord dan een signaal te gaan naar de startmotor solonoide.

dat gebeurd niet.

2 mogenlijke oorzaken ,,, stekker op startmotor solonoide ‘’ of het kontactslot is cassee..

greets wupke

ook als tijdens het rijden ineens alle stroom uit valt? Eerst flikkerde de verlichting een beetje. zowel dash als dimlicht en de radio haperde een paar keer. en toen was ie ineens helemaal weg.

Sorry dat ik me er even tussendoor mee bemoei, maar zou dit toch niet een (hoofd)-zekering kunnen zijn die af en toe wat kuren heeft ?

Ik vraag het maar even hoor Wink

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook