Truuk met de hamer heeft inderdaad gewerkt. Auto start weer.Zodra ik tijd heb zal ik de startmotor demonteren en hem eens goed bekijken.Zijn hier overigens revisie setjes voor te koop of moet je laten reviseren bij een Dynamo/starter revisiebedrijf.
Voorlopig maar even met de BX ook beter met alle pekel nog op de weg!
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.
Fijn om te horen.
Het zijn of de lagers die kapot zijn, die kun je bij een dynamorevisieboer wel halen, of je koolborstels zijn op die hebben ze daar ook wel, meestal is alles goed schoonmaken voldoende als de lagers goed zijn. De koolborstels moet je wel erg voorzichtig mee omgaan die zijn erg broos, de koolborstel kunnen wel blijven zitten als ze langer zijn dan 5mm. Die moeten soepel op en neer gaan in de behuizing. Het lastigste is vaak de koolborstels weer terug op de rotor te krijgen zonder de koolborstels te beschadigen.
Sukses ermee.
Goede raad is voorraad