De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.
Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.
Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.
Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.
Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?
Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.
mpostma schreef:De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.
Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.
Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.
Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.
Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?
Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.
ik had 4 visa’s in de leen zitten en er ruim 20 in het klantenbestand.
de klacht die ze hier beschijft is eenduidig op 2 mogenlijkheden terug te voeren.
het stuurstroom kabeltje op de startmotor, ook BXen hebben daar wel eens last van , en dan voorral automaten.
het stekkertje is van de bekende waardeloze kwaliteit en wil wel eens voor problemen zorgen.
als het dat niet is dan heeft ze een massa probleem die de contacten uit het contactslot fikt.
aangezien de hoofdstroomschakeling direct op het contactslot staat en niet relais gestuurd is brand dat ding rap uit als de aansluitingen van de hoofdstroomkabels vuil zijn.
mvgr wupke:
kreazyV8wuppo schreef:mpostma schreef:De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.
Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.
Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.
Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.
Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?
Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.
ik had 4 visa’s in de leen zitten en er ruim 20 in het klantenbestand.
de klacht die ze hier beschijft is eenduidig op 2 mogenlijkheden terug te voeren.
het stuurstroom kabeltje op de startmotor, ook BXen hebben daar wel eens last van , en dan voorral automaten.het stekkertje is van de bekende waardeloze kwaliteit en wil wel eens voor problemen zorgen.
als het dat niet is dan heeft ze een massa probleem die de contacten uit het contactslot fikt.
aangezien de hoofdstroomschakeling direct op het contactslot staat en niet relais gestuurd is brand dat ding rap uit als de aansluitingen van de hoofdstroomkabels vuil zijn.mvgr wupke:
De koplampen vielen ook uit. Dat kan niet door het contact van de startmotor verklaard worden en ook niet door het contactslot. Contactslot lijkt me nuttige suggestie, voor t eerste probleem, dat wel.
Helaas is al eerder gebleken dat deze Visa wel behoorlij kakaktervolle elektriek heeft.
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:mpostma schreef:De polen heeft Caroline idd netjes schoongemaakt. MAar die waren niet echt vuil.
Ik heb wel wat zitten studeren in de vraagbaak in het elektrisch schema, maar dat is niet zo heel erg duidelijk omdat niet alles is uitgetekend.
Het eerste probleem, dat t contactslot de ene keer wel wat doet en de volgende keer is wel goed te verklaren met een slecht contactslot.
Wat ik wel vreemd vond uit Carolines verhaal is dat werkelijk alles uitviel. Een accu gaat meetal kapot maar nog nooit gehoord dat ie zich dan ineens weer herstelt. Niets is onmogelijk natuurlijk.
Ik kan uit de draadboom niet opmaken of de Visa gezekerde of ongezekerde koplampen heeft. Worden de lampen bij de Visa geschakeld via een relais of loopt net als bij de BX de hoofdstroom door de schakelaar zelf?
Ik kan er dus geen eenduidig antwoord opgeven, anders dan wat vaag geouwehoer over “karakter”.
ik had 4 visa’s in de leen zitten en er ruim 20 in het klantenbestand.
de klacht die ze hier beschijft is eenduidig op 2 mogenlijkheden terug te voeren.
het stuurstroom kabeltje op de startmotor, ook BXen hebben daar wel eens last van , en dan voorral automaten.het stekkertje is van de bekende waardeloze kwaliteit en wil wel eens voor problemen zorgen.
als het dat niet is dan heeft ze een massa probleem die de contacten uit het contactslot fikt.
aangezien de hoofdstroomschakeling direct op het contactslot staat en niet relais gestuurd is brand dat ding rap uit als de aansluitingen van de hoofdstroomkabels vuil zijn.mvgr wupke:
De koplampen vielen ook uit. Dat kan niet door het contact van de startmotor verklaard worden en ook niet door het contactslot. Contactslot lijkt me nuttige suggestie, voor t eerste probleem, dat wel.
Helaas is al eerder gebleken dat deze Visa wel behoorlij kakaktervolle elektriek heeft.
Marten het stekkertje kan wel !
als hij niet start op het stekkertje, dan heeft hij ten tijde van het starten alle hoofdstromen uitgeschakeld, lees geen dashboardverlichting radia dimlichten.. op het moment dat je namelijk doordraaid om te starten heb je alleen stroom op je ontsteking en je startmotor.
het niet rondgaan van de startmotor is dus niet de oorzaak van geen andere stroombronnen meer hebben, .
mvgr wupke
Ik volg het nu in ieder geval niet meer ops: 15e maar kijken dan?
kreazyV8wuppo schreef:
Marten het stekkertje kan wel !
als hij niet start op het stekkertje, dan heeft hij ten tijde van het starten alle hoofdstromen uitgeschakeld, lees geen dashboardverlichting radia dimlichten.. op het moment dat je namelijk doordraaid om te starten heb je alleen stroom op je ontsteking en je startmotor.
het niet rondgaan van de startmotor is dus niet de oorzaak van geen andere stroombronnen meer hebben, .
mvgr wupke
Dit gebeurde zo ineens tijdens het rijden wat ik begreep. Zou kunnen dat de startmotor ineens stroom krijgt. Inderdaad krijgt de rest dan geen stroom (nja, koplampen wel hoor!!) maar dat valt dan echt wel op door het gekrijs van de startmotor in een draaiend vliegwiel.
Sorry dat ik het even enorm bot zeg, maar uit dit topic begrijp ik dat jij slechts even nar dat stekkertje op de startmotor hoeft te kijken. Even potsen, terug inpluggen, klaar. Doet je Visa het dan nog niet -> ander contactslot er in. Klaar, niets meer, niets minder.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Sorry dat ik het even enorm bot zeg, maar uit dit topic begrijp ik dat jij slechts even nar dat stekkertje op de startmotor hoeft te kijken. Even potsen, terug inpluggen, klaar. Doet je Visa het dan nog niet -> ander contactslot er in. Klaar, niets meer, niets minder.
Denk het niet Elmer (zie mijn laatste post waarom)
Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.
CP///Als ik de sleutel om draai dan hoor ik sinds een week soms alleen een relais klikken en gebeurt er verder niks. Dus ook geen lampjes op het dashboard enzo. Doe ik het een tweede keer dan wordt ie ineens wakker en is er niks aan de hand.
Beetje aanvullende info:
Twee jaar terug heb ik het contactslot laten vervangen. Verder is natuurlijk het dashboard los geweest. Ik had pas *schaam* de lampen laten branden en aan mijn klokje kon ik zien dat ie het meer dan 2,5 uur had volgehouden en verder heb ik nooit accuproblemen.
greets wupke
kreazyV8wuppo schreef:Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.
Marten is vandaag zelf wezen kijken En update over de feiten staan ook in het topic
de relais die ze hoord schakelen de verlichting en andere sub stromen uit.
er hoord dan een signaal te gaan naar de startmotor solonoide.
dat gebeurd niet.
2 mogenlijke oorzaken ,,, stekker op startmotor solonoide ‘’ of het kontactslot is cassee..
greets wupke
kreazyV8wuppo schreef:Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.
greets wupke
Wuppo, copy pasten kan ik ook:
Caroline schreef:BerichtGeplaatst: 08 Jan 2006 10:25 Onderwerp:
Reageer met quote
Uiteraard blijft ik nooit een hele dag binnen Smile ik ga namelijk altijd naar mijn paard hoe ziek ik ook ben. Gister heb ik dus gereden in de visa en ik gok dat jullie gelijk hebben wat betreft de accupolen. Ik had namelijk totale stroomuitval tijdens het rijden Rolling Eyes
Stroomuitval was MET koplampen. Meja, dat staat hier idd niet bij, maar had ik persoonllijk vernomen vanmiddag.
Met radio, motor. dash verlichting EN dus koplampen.
Vandaar.
kreazyV8wuppo schreef:de relais die ze hoord schakelen de verlichting en andere sub stromen uit.
er hoord dan een signaal te gaan naar de startmotor solonoide.
dat gebeurd niet.
2 mogenlijke oorzaken ,,, stekker op startmotor solonoide ‘’ of het kontactslot is cassee..
greets wupke
ook als tijdens het rijden ineens alle stroom uit valt? Eerst flikkerde de verlichting een beetje. zowel dash als dimlicht en de radio haperde een paar keer. en toen was ie ineens helemaal weg.
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:Euh marten als je advies geeft vergewis je even van de feiten dan.
greets wupke
Wuppo, copy pasten kan ik ook:
Caroline schreef:BerichtGeplaatst: 08 Jan 2006 10:25 Onderwerp:
Reageer met quote
Uiteraard blijft ik nooit een hele dag binnen Smile ik ga namelijk altijd naar mijn paard hoe ziek ik ook ben. Gister heb ik dus gereden in de visa en ik gok dat jullie gelijk hebben wat betreft de accupolen. Ik had namelijk totale stroomuitval tijdens het rijden Rolling EyesStroomuitval was MET koplampen. Meja, dat staat hier idd niet bij, maar had ik persoonllijk vernomen vanmiddag.
Met radio, motor. dash verlichting EN dus koplampen.
Vandaar.
die storing staat los van de 1e post.
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
maar ik haak af , want teveel schippers aan het roer is waardeloos.
modder het zelf maar uit die tuut van carolien raak ik niet meer aan.
wupke
Caroline81 schreef:kreazyV8wuppo schreef:de relais die ze hoord schakelen de verlichting en andere sub stromen uit.
er hoord dan een signaal te gaan naar de startmotor solonoide.
dat gebeurd niet.
2 mogenlijke oorzaken ,,, stekker op startmotor solonoide ‘’ of het kontactslot is cassee..
greets wupke
ook als tijdens het rijden ineens alle stroom uit valt? Eerst flikkerde de verlichting een beetje. zowel dash als dimlicht en de radio haperde een paar keer. en toen was ie ineens helemaal weg.
Sorry dat ik me er even tussendoor mee bemoei, maar zou dit toch niet een (hoofd)-zekering kunnen zijn die af en toe wat kuren heeft ?
Ik vraag het maar even hoor