Hallo allemaal,
Ik heb al bijna 2 jaar mijn Saxo VTS 1.4 mk2 uit 2000. ideale eerste auto tot zo ver. Echter hoe langer ik er mee rijd, des te meer problemen ik vind haha.
Nu merk ik dat wanneer de motor warmer wordt het (bijna) afslaat wanneer ik de koppeling indruk. Ook wanneer het blok koud is geeft de motor op sommige momenten zo weinig kracht dat hij zelfs bij 2000 toeren afslaat na rustig de koppeling los te laten. Eenmaal boven de 2000RPM is het helemaal prima. Nu heb ik zelf al gevonden dat de gaskabel erg los zat. Dit heb ik al strakker gezet. De luchtfilter heb ik al schoon geblazen. Deze problemen komen veel vaker voor bij vochtig weer merkte ik. Hij start binnen 2 seconden. Ik rijd nogal zuinig(1/18 haal ik wel) En mijn airbag lampje brand continu.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen om mijn auto weer de oude te krijgen?
Zou eens beginnen met je gasklep schoon te maken, deze hoort gesloten te zijn bij stationair. Gaskabel moet niet te strak! En als dat gedaan is even je accupool los om te resetten.
En zou er een flesje reiniger bij doen in de tank
Succes!
Dankjewel voor de snelle reactie, ik zal een dezer dagen ff de boel daar schoonmaken. Ik heb wel al vaker van die injector reiniger etc in een volle tank gedaan.
Ik zou de gasklep schoonmaken, bleek de luchtfilter vol met lichtbruine smerige oliebende te zitten. Dit kwam door het buisje die de carter van druk houd. Alles schoon geblazen en gepoetst. Nieuw filter er op. Alsnog ff met een doekje over de gasklep heen. Ook heb ik de ECU ff gereset en de gaskabel 1 stukje losser gedaan. Nu is de motor stabiel in toerentallen.
Nu heb ik nog een probleem. De Bougies bleken super vast te zitten(ook met warme motor) nadat ik ze met een bougiesleutel, met knik, probeerde los te maken. Heeft iemand een idee hoe ik die veilig los kan maken?