kreazyV8wuppo schreef:
die storing staat los van de 1e post.
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
Klopt. Dynamo heb je ook nog. Ik zou zeggen: een vreemd massaprobleem? Maar ik ken te wienig van de bedrading van de Visa (zelfs van de basic zaken) om er echt iets over te kunnen zeggen. Kan het zelfs niet uit het elektrisch schema afleiden omdat die een redelijk gesimplificeerd beeld van de werkelijkheid geeft.
Misschien dat jij hier meer over kan zeggen met de bovenstaande feiten? Gissen kan idd iedereen :S
mpostma schreef:kreazyV8wuppo schreef:
die storing staat los van de 1e post.
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
Klopt. Dynamo heb je ook nog. Ik zou zeggen: een vreemd massaprobleem? Maar ik ken te wienig van de bedrading van de Visa (zelfs van de basic zaken) om er echt iets over te kunnen zeggen. Kan het zelfs niet uit het elektrisch schema afleiden omdat die een redelijk gesimplificeerd beeld van de werkelijkheid geeft.
Misschien dat jij hier meer over kan zeggen met de bovenstaande feiten? Gissen kan idd iedereen :S
ik zeg niks meer over de tuut van carolien.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
euh ook weer juist
als ik alles na lees (en ff denk) is het inderdaad het contactslot
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:kreazyV8wuppo schreef:
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
euh ook weer juist
als ik alles na lees (en ff denk) is het inderdaad het contactslot
ja en nee…
vervang de zekeringstray. en eventueel ook het contactslot.
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:paso schreef:kreazyV8wuppo schreef:
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
euh ook weer juist
als ik alles na lees (en ff denk) is het inderdaad het contactslotja en nee…
vervang de zekeringstray. en eventueel ook het contactslot.
mvgr wupke
De zekeringstray is dat wat tegen het schutbord geplakt zit?
Caroline81 schreef:kreazyV8wuppo schreef:paso schreef:kreazyV8wuppo schreef:
totale stroomuitval is meer dan alleen accu, want als hij loopt zou de dynamo hem gaande moeten houden.
euh ook weer juist
als ik alles na lees (en ff denk) is het inderdaad het contactslotja en nee…
vervang de zekeringstray. en eventueel ook het contactslot.
mvgr wupkeDe zekeringstray is dat wat tegen het schutbord geplakt zit?
basis stroomfabriek is gelijk aan BX 1,4 type 1.
je zekeringen trays stammen uit het GS tijdperk, en de bekabeling is daar ook identiek aan.
hoofdstroom gaat naar het contact verdeeld zich daar en via de zekeringen word alles gestuurd.
algehele stroomuitval komt uit je contactslot en de oorzaak van de klacht zit in slechte massa (onder bij de ontsteking) verbinding, en vuile contacten van de zekeringen.
greets wupke. soms moet je bot eigenwijs zijn om je punt te maken.grrr ik heb er een hekel aan.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Het klopt dat contactsloten wel eens kapot gaan en zeker bij de Visa (en BX, AX) geen zeldzaamheid. Reden: zware sleutelbos aan het contactslot…
Ik had ook ooit eens een Visa en daarvan zat er veel speling in het contactslot. Als je de sleutel 0,5 mm bewoog, viel alles uit tijdens het rijden.
Handjes schreef:Het klopt dat contactsloten wel eens kapot gaan en zeker bij de Visa (en BX, AX) geen zeldzaamheid. Reden: zware sleutelbos aan het contactslot…
dan heb je het over het mechanische deel van het contactslot.
in dit Visa geval is de oorzaak het vonktrekken met contact maken,, dus uitbranden van de contactpunten van het contactslot..
de achterliggende oorzaak van dit probleem ligt in het slechte contact verbindingen van de diverse kabels.
en het centrale massapunt van de Visa.
greets wupke:die nogal wat sloten heeft moeten forceren omdat de eigenaar van de auto erbij liep alsof hij een gevangenisbewaarder was.
Handjes schreef:Het klopt dat contactsloten wel eens kapot gaan en zeker bij de Visa (en BX, AX) geen zeldzaamheid. Reden: zware sleutelbos aan het contactslot…
Klopt, daar ben ik inderdaad voor gewaarschuwd. Heb dan ook alleen een slag van een zweep aan mijn (twee) autosleutels
Maar goed, ik zal beginnen bij de zekeringenkast. Er zitten al nieuwe zekeringen op maar ik gok dat het niet slecht zou zijn om de bedrading anders eens te vernieuwen. Na 20 jaar zal dat niet zo best meer zijn. (Toch maar eens naar de garage brengen dus want uitlaatje en inlaatspruitstuk wisselen kan ik wel maar ben lichtelijk electrofoob)
Contactslot heb ik nog liggen. Wie wat bewaard heeft wat (en een hoop rommel)
Caroline81 schreef:Handjes schreef:Het klopt dat contactsloten wel eens kapot gaan en zeker bij de Visa (en BX, AX) geen zeldzaamheid. Reden: zware sleutelbos aan het contactslot…
Klopt, daar ben ik inderdaad voor gewaarschuwd. Heb dan ook alleen een slag van een zweep aan mijn (twee) autosleutels
Maar goed, ik zal beginnen bij de zekeringenkast. Er zitten al nieuwe zekeringen op maar ik gok dat het niet slecht zou zijn om de bedrading anders eens te vernieuwen. Na 20 jaar zal dat niet zo best meer zijn. (Toch maar eens naar de garage brengen dus want uitlaatje en inlaatspruitstuk wisselen kan ik wel maar ben lichtelijk electrofoob)Contactslot heb ik nog liggen. Wie wat bewaard heeft wat (en een hoop rommel)
je moet met je staalschuursponsje de contacten van je zekeringenkasjes reinigen, en het MASSA verzamelpunt ook.
dat massapunt is die plek iets onder de ontsteking waar een aantal draden middels een bout aan de carrosserie geschroeft zitten..
de weerstand van die punten branden je contactslot kapot en dat geeft de 2 klachten,, niet starten en alles uitvallen.
greets wupke
Re: Bobine
greenmachine schreef:Krijgt je Bobine stroom via het contactslot?
Ja
Re: Bobine
greenmachine schreef:Krijgt je Bobine stroom via het contactslot?
ja ,zij het dat het soms via relais loopt.
mvgr wupke
Dit weekend weer aardig gesleuteld aan de Visa.
Ik had nog steeds de klacht dat hij 1 op 10 liep. De carb was 3 weken geleden nog eens nagekeken en CO weer afgesteld. Maar dat had niet geholpen.
Zaterdag hebben we de carb uit elkaar gehaald. Blijkt dus dat er iets los zat binnenin. De juiste benaming ben ik vergeten maar ik neem aan dat het iets van sproeier heet oid. Hij stond namelijk voor een deel er naast te sproeien. Dat zit dus weer goed en er is ook een veer gesteld en dat vierkante dingetje voor de carb ook gelijk vastgezet. Vervolgens CO gesteld en nu moet ie een stuk zuiniger zijn, is de theorie.
Verder heb ik alle massapunten weer schoongemaakt en geleerd hoe je moet doormeten. Wel grappig ding zo’n multimeter. Accu en dynamo zijn dus prima. En eigenlijk weten we dus nu nog niet wat het probleem is.
Ik had sinds ik de accupolen had losgehaald en schoongemaakt geen problemen meer gehad, maar van de week toen het zo regende ineens weer wel.
Caroline81 schreef:Dit weekend weer aardig gesleuteld aan de Visa.
Ik had nog steeds de klacht dat hij 1 op 10 liep. De carb was 3 weken geleden nog eens nagekeken en CO weer afgesteld. Maar dat had niet geholpen.
Zaterdag hebben we de carb uit elkaar gehaald. Blijkt dus dat er iets los zat binnenin. De juiste benaming ben ik vergeten maar ik neem aan dat het iets van sproeier heet oid. Hij stond namelijk voor een deel er naast te sproeien. Dat zit dus weer goed en er is ook een veer gesteld en dat vierkante dingetje voor de carb ook gelijk vastgezet. Vervolgens CO gesteld en nu moet ie een stuk zuiniger zijn, is de theorie.Verder heb ik alle massapunten weer schoongemaakt en geleerd hoe je moet doormeten. Wel grappig ding zo’n multimeter. Accu en dynamo zijn dus prima. En eigenlijk weten we dus nu nog niet wat het probleem is.
Ik had sinds ik de accupolen had losgehaald en schoongemaakt geen problemen meer gehad, maar van de week toen het zo regende ineens weer wel.
Ik ben benieuwd! Blijft toch ff afwachten (zowel verbruik als elektrische problemen). Wat bedoel je trouwens met dat vierkante dingetje voor de carb?
Oude foto!!
Ik bedoel dat vierkantje met die schroef in het midden en slangetje er aan. Geen idee wat het is