2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Verschillen BX uitvoeringen?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2013 08:18 PM
  [ # 16 ]

Ik zou liever 465 euro betalen voor een technisch onderdeel zoals een nieuwe carb dan dat ik een auto zou hebben met 4 roestende deuren en dat moet laten opknappen!

Kleine inverstering voor een nette harde auto lijkt me beter dan langs de spuiterij te moeten.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 januari 2013 08:20 PM
  [ # 17 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat is sportief…
Naar mijn idee ziet er niets sportiefs aan bij zo’n uitvoering.

Sportief zijn: GT, Sport, GTi en GTi 16v/16 valve.
Deze zijn bewust als sportieve auto in de markt gezet, met 1900 motor en in de meeste gevallen aangepaste veerbollen en bredere banden en daarbij een aangepast uiterlijk om zich te onderscheiden van een standaard BX.

Nou, volgens de beschrijving staat de s voor sport. Maar ik denk dat dat te maken heeft met hoe de auto touren maakt.

Dus je kan er wat sportiever mee rijden.

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 januari 2013 08:23 PM
  [ # 18 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2013 08:25 PM
  [ # 19 ]
banaanepit schreef:
Arjan Verkade schreef:

Wat is sportief…
Naar mijn idee ziet er niets sportiefs aan bij zo’n uitvoering.

Sportief zijn: GT, Sport, GTi en GTi 16v/16 valve.
Deze zijn bewust als sportieve auto in de markt gezet, met 1900 motor en in de meeste gevallen aangepaste veerbollen en bredere banden en daarbij een aangepast uiterlijk om zich te onderscheiden van een standaard BX.

Nou, volgens de beschrijving staat de s voor sport. Maar ik denk dat dat te maken heeft met hoe de auto touren maakt.

Dus je kan er wat sportiever mee rijden.

Bij een BX Sport staat het voor sport Wink

TR staat voor Tres Riche
Bij een (T)RS staat de S voor Solex volgens mij… Of in elk geval voor benzine.
Daarom heb je ook TRD, dan is de D diesel. De uitvoering is dan gelijk aan de TRS (benzine)
TRi staat voor injectie, ook benzine.

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 januari 2013 08:30 PM
  [ # 20 ]

Ik heb ook aleen wikipedia geraadpleegt tongue rolleye

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 24 januari 2013 08:46 PM
  [ # 21 ]
Hilko16TZI schreef:

Gaat het toevallig om de ST-45-DT?

Inderdaad!
Bekende auto?
Beruchte auto?

Wat belachelijk dat er geen vervangende onderdelen meer zijn voor de automatische choke joh?!
Belachelijk!!
Ombouwen naar handchoke kan natuurlijk ook wel, maarja een automatische choke is toch ook wel lekker.

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 januari 2013 08:51 PM
  [ # 22 ]

Bekend, jazeker. Die is van mij geweest, een tijdje terug.
Ik kocht haar met een stukke auto-choke, ik heb er toen een nieuwe waspatroon ingezet.
Verder was het een goede, harde, strakke auto met toen (2009, ongeveer) een 125000 kilometers op de teller.
Overigens heeft deze 16 TRS wél stuurbekrachtiging, als ik me niet vergis.

Ik heb er een paar maanden met plezier ingereden, totdat ik haar inruilde voor een ramp-op-wielen die GT heette Sad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 januari 2013 08:52 PM
  [ # 23 ]

De “S” in de type aanduiding slaat niet op “sport” maar op “super”. De “E” staat voor economique, de “R” voor riche en de “T” voor trés. Een bx16 trs staat dus voor “tres riche super”.

De basis aanduidingen waren dus E = Economique, RE = Riche Economique, RS = Riche Super, TRS = Tres Riche Super, GT = Gran tourismo enz enz.

Later is men wat gaan rommelen met TGS’ TGE, TZS, TZI enz aanduidingen. Daarvan is niet terug te vinden wat ze zouden moeten betekenen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 24 januari 2013 09:27 PM
  [ # 24 ]

Dat is een duidelijke uitleg!
Ik kon me ook echt niet voorstellen dat de ‘S’ voor sport stond Laughing

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27898
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 januari 2013 09:32 PM
  [ # 25 ]

Ohja, Super was het…
Refereerd Super dan ook aan super benzine (Super 98) of staat dat hier los van?
Gezien de E voor economique staat oftewel, zuinig rijden.
En de I voor Injection staat kan ik me voorstellen dat de S ook refereerd naar Super benzine.

Profiel  
 
Gepost: 24 januari 2013 11:05 PM
  [ # 26 ]

TR uitvoeringen hebben altijd stuurbekrachtiging, Autoweek moet je niet geloven.

TZ staat gelijk aan TR kwa uitvoering(later gekomen) en TG is zoals de R(of eventueel iets rijker uitgerust)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 januari 2013 11:09 PM
  [ # 27 ]

mijn TRS, geen stuurbekrachtiging (type 1..)
mijn ex-TZI ook geen stuurbekrachtiging ( op de handegeschakelde 1600 tzi modellen was sb een optie, op de automaat standaard?)

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Gepost: 24 januari 2013 11:36 PM
  [ # 28 ]

Waren dat 16 of 19’s?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 januari 2013 11:37 PM
  [ # 29 ]

allebei 1600

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Gepost: 25 januari 2013 12:05 AM
  [ # 30 ]

Daar zal het dan waarschijnlijk inzitten, allen die ik gezien/geweten het wate 1900’s.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook